ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه اپل به خاطر کاهش خرید نمایشگر آیفون از سامسونگ

اپل برای نمایشگر گوشی‌های آیفون X خود با سامسونگ قراردادی امضا کرده که در آن به خرید یک تعداد حداقل نمایشگر از این شرکت متعهد شده بود. با فروش ضعیف آیفون‌ها، این شرکت نتوانسته تعداد ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

اپل برای نمایشگر گوشی‌های آیفون X خود با سامسونگ قراردادی امضا کرده که در آن به خرید یک تعداد حداقل نمایشگر از این شرکت متعهد شده بود. با فروش ضعیف آیفون‌ها، این شرکت نتوانسته تعداد نمایشگرهای خریداری شده از سامسونگ را به عدد داخل قرارداد برساند و حالا سامسونگ از اپل خواسته که به خاطر برآورده نکردن شرایط حداقل خرید در قرارداد، جریمه چرداخت کند.

با توجه به اینکه سامسونگ یکه‌تاز بازار نمایشگرهای OLED موبایل است و با اختلاف فاحشی محصولاتش را بهتر از رقبا به فروش می‌رساند، اپل هم چاره‌ای جز استفاده از پنل‌های OLED سامسونگ برای تولید آیفون X نداشته است. در واقع آیفون X اولین اسمارت‌فون این شرکت است که از نمایشگر OLED استفاده می‌کند.

جریمه اپل

با توجه به قرارداد بین دو شرکت، در سال 2017 سامسونگ قرار بوده 50 میلیون پنل و در سال 2018 تعداد 200 میلیون پنل برای تولیدات اپل فراهم کند. اما گزارشات مختلف حاکی از آن است که اپل سفارش نمایشگر از سامسونگ را به نصف کاهش داده است.

در این راستا همچنین گزارش شده که این دو شرکت مذاکرات متعددی در رابطه با جریمه اپل داشته‌اند. به نظر سامسونگ تقاضای پرداخت جریمه‌ای در حد چند صد میلیون دلار دارد تا بتواند سرمایه‌گذاری‌های خود در کارخانه A3 که تولید نمایشگرهای اپل در آن انجام می‌شده را جبران کند.

از آنجایی که مطمئنا اپل مایل به پرداخت چنین جریمه سنگینی نیست پیشنهادات جایگزینی برای رهایی از آن به سامسونگ ارائه داده است که تامین نمایشگر OLED برای دیگر محصولاتشان مثل تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها از آن جمله هستند.

به نظر می‌رسد سامسونگ امیدوار بوده که تقاضا برای پنل‌های OLED این شرکت همچنان روند صعودی خود را حفظ کند و بر همین اساس در سال 2017 قصد ساخت یک کارخانه super OLED را در چین داشت. این برنامه تولید نمایشگرهای OLED شرکت را 30 درصد افزایش می‌داد.

با این حال سال پیش گزارش شد که سامسونگ از سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری روی کارخانه جدید منصرف شده است. این موضوع به خاطر روند نامعلوم تقاضا در بازار موبایل بوده و احتمالا کاهش سفارشات اپل هم در تصمیم سامسونگ بی تاثیر نبوده است. باید دید سامسونگ در موضوع دریافت جریمه اپل چقدر جدی است و آیا می‌تواند مبلغ مورد نظرش را از این شرکت دریافت کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی