ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت هواوی
تکنولوژی

شکایت هواوی از آمریکا به خاطر توقیف غیرقانونی تجهیزات

کشمکش های بین هواوی و دولت ترامپ ظاهرا به این زودی ها به پایان نمی رسد و در جدیدترین منازعه هواوی وزارت بازرگانی آمریکا را به توقیف غیرقانونی تجهیزات این شرکت متهم کرده است. بر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

کشمکش های بین هواوی و دولت ترامپ ظاهرا به این زودی ها به پایان نمی رسد و در جدیدترین منازعه هواوی وزارت بازرگانی آمریکا را به توقیف غیرقانونی تجهیزات این شرکت متهم کرده است.

بر اساس این شکایت در تیر ماه ۱۳۹۵ یک سرور و سوییج اترنت هواوی برای انجام برخی آزمایشات از چین به آزمایشگاهی در کالیفرنیا ارسال شده. این تجهیزات پس از انجام آزمایشات دوباره به مقصد چین ارسال شده اما مقامات آمریکایی آنها را به بهانه بررسی مجوزهای صادراتی در آلاسکا توقیف کرده اند.

تجهیزات هواوی از دو سال قبل در انبار آمریکایی‌ها خاک می‌خورد

هواوی مدعی است که تمامی اطلاعات درخواستی را در اختیار مقامات آمریکایی قرار داده اما این کشور از بازگرداندن بسته خودداری می کند. مقامات امریکایی از آن زمان به تصمیم مشخصی درباره نیاز با عدم نیاز به مجوزهای صادرات نرسیده اند و تجهیزات این شرکت هنوز در انبارهای آلاسکا خاک می خورد. این در حالی است که به گفته هواوی در آن زمان نیازی به مجوز صادرات نبوده است.

وزارت بازرگانی هنوز به شکایت هواوی واکنشی نشان نداده اما کمپانی چینی با اشاره به تولید این تجهیزات در خارج از آمریکا و بازگرداندن آن به مقصد اولیه بر این باور است که بسته ارسالی در دسته بندی موارد نیازمند مجوز قرار نمی گیرد. این شرکت درخواست کرده سرور و سوییچ یا به مقصد ارسال شوند یا وزارت بازرگانی دلایل ارسال غیرقانونی آن را مشخص سازد. درآمد هواوی

هواوی سال گذشته در شکایتی دیگر دولت و کنگره آمریکا را به تحریم غیرقانونی، هک سرورها و سرقت ایمیل های محرمانه متهم کرده بود.به گفته چینی ها دولت و کنگره ایالات متحده با تحریم تجهیزات هواوی مانع استفاده شرکت های دیگر از تجهیزات اساسی و ضروری چینی شده اند.

هرچند وزارت بازرگانی برای قطع مراوده با هواوی ۹۰روز به شرکت های آمریکایی فرصت داده اما بسیاری از آنها از جمله گوگل و اینتل از کمپانی چینی فاصله گرفته اند؛ با این حال غول چینی روز گذشته از جدیدترین چیپست خود رونمایی کرد و در حال توسعه نسخه ای خاص از سیستم عامل اندروید با عنوان هانگ منگ است.

 

تماشا کنید: بررسی گوشی میان رده هواوی پی 30 لایت توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۱ تیر ۱۳۹۸

    آمریکا زورش به ایران نمیرسه داره روی ضعیف ها عقده اش رو خالی میکنه

    • آریا
      آریا | ۱ تیر ۱۳۹۸

      زورش به ایران نمیرسه؟ ? ? بعدش هم چین از ایران ضعیف تره؟ ? ?

    • mahdi_asdn
      mahdi_asdn | ۱ تیر ۱۳۹۸

      فینگیلی امریکا?

مطالب پیشنهادی