ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزنگاری پسا کوانتوم
تکنولوژی

کمپانی Cloudflare به توسعه الگوریتم‌های رمزنگاری پسا کوانتوم می‌پردازد

پردازش کوانتومی ممکن است گیج کننده باشد اما تاثیری که می تواند بر تکنولوژی حال حاضر بگذارد بسیار ساده است: این نوع پردازش می تواند سدهای امنیتی حال حاضر عبور کند، راهکارهایی که به افرادی ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۰

پردازش کوانتومی ممکن است گیج کننده باشد اما تاثیری که می تواند بر تکنولوژی حال حاضر بگذارد بسیار ساده است: این نوع پردازش می تواند سدهای امنیتی حال حاضر عبور کند، راهکارهایی که به افرادی مانند هکرها اجازه دسترسی به اطلاعات کارت های بانکی افراد موقع خرید کردن را نمی دهند. اما حالا کمپانی Clouadflare که در زمینه ارائه خدمات اینترنتی فعال است به جنبشی ملحق شده که هدفش توسعه الگوریتم های رمزنگاری پسا کوانتوم به منظور مقابله با تهدیدهای احتمالی چنین کامپیوترهایی است.

کامپیوترهای کوانتومی قوی به راحتی از سدهای امنیتی کنونی خواهند گذشت

Cloudfare به همراه تیم گوگل کروم مشغول آزمایش یک تکنولوژی جدیدند و می خواهند متوجه شوند چه راهکاری دردنیای واقعی کاربرد خواهند داشت. این شرکت همچنین یک بسته نرم افزاری متن باز به نام CIRCL منتشر کرده که به هر فردی اجازه ارزیابی پروسه رمزنگاری پسا کوانتوم را می دهد.

این تلاش ها مشکلات رمزنگاری اینترنت را برای همیشه حل نمی کنند اما زیربنای دنیایی خواهند شد که در آن مفاهیمی چون حریم شخصی و تجارت الکترونیک از بین نمی روند. خبر خوب این است که با وجود آسان نبودن رمزنگاری پسا کوانتوم، امری قابل انجام است.

رمزنگاری پسا کوانتوم

این کمپانی سعی دارد پلتفرم TLS که قبلا به نام SSL شناخته می شد را در برابر پردازش کوانتومی مقاوم کند. TLS یک پروتکل امنیتی است که از دیده شدن اطلاعات حساس کاربران هنگام بازدیدشان از وبسایت های مختلف جلوگیری می‌ کند. یک نظریه قدیمی به نام الگوریم شور ثابت کرده زمانی که کامپیوترهای کوانتومی از حد امروزشان فراتر روند به قدری قوی خواهند شد که به راحتی تمهیدات امنیتی کنونی را دور خواهند زد؛ و تلاش های این چنینی برای جلوگیری از چنین اتفاقی انجام می‌شوند.

گوگل سال هاست روی رمزنگاری پسا کوانتوم تحقیق می کند و همین اقدامات باعث شده اکنون چند راه حل پیش روی محققان قرار داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی