ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

منتخب عکس‌های مسابقه بهترین عکاس نجومی سال 2019: حضور دو عکس از ایران

رویداد انتخاب بهترین عکاس نجومی سال که توسط رصدخانه سلطنتی گرینویچ برگزار می‌شود امسال به یازدهمین دوره خود رسیده و برترین مسابقه عکاسی نجومی جهان به شمار می‌آید. امسال هم مثل دوره‌های گذشته تصاویر استثنایی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

رویداد انتخاب بهترین عکاس نجومی سال که توسط رصدخانه سلطنتی گرینویچ برگزار می‌شود امسال به یازدهمین دوره خود رسیده و برترین مسابقه عکاسی نجومی جهان به شمار می‌آید. امسال هم مثل دوره‌های گذشته تصاویر استثنایی برای این مسابقه ارسال شده که برگزیده این عکس‌ها برای انتخاب تصاویر برتر با هم به رقابت می‌پردازند.

در لیست عکس‌های برگزیده این دوره دو عکس از ایران هم انتخاب شده. قرار است برندگان این مسابقه اواخر شهریور ماه طی مراسمی معرفی شوند. در ادامه تعدادی از زیباترین عکس‌های امسال را با هم مرور می‌کنیم.

مسابقه عکاسی نجومی
سحابی هلیکس که به سحابی مارپیچی، چشم خدا و سحابی چشم موردور معروف است از سوژه‌های جذاب برای عکاسان نجومی به شمار می‌آید. این سحابی یکی از درخشان‌ترین سحابی‌های سیاره‌ای است، ابر گازی که در پایان عمر یک ستاره به وجود آمده است. ثبت این عکس که در استرالیا گرفته شد بیش از دو ماه طول کشید.
مسابقه عکاسی نجومی
نمای تابستانی راه شیری بر فراز دریاچه ارومیه. در افق سمت راست تصویر آلودگی نوری شدید شهر ارومیه قابل مشاهده است.
مسابقه عکاسی نجومی
سحابی شاه تخته با رنگ‌های زیبا و متنوع خود در آسمان شب. عکاس با استفاده از iTelescope و سه نوع فیلتر توانست این تصویر را در استرالیا به ثبت برساند.
مسابقه عکاسی نجومی
ماه برخلاف تصویر خاکستری رنگی که از آن می‌بینیم جذبه‌های بصری زیادی دارد. این تصویر حاصل ترکیب موزائیکی چهار پنل است که هرکدام از آن‌ها از 30 عکس تشکیل شده‌اند. ترکیب این عکس‌ها جزئیات سطح ماه را به زیبایی آشکار می‌سازد.
این تصویر یک برجستگی گازی تنها را در مرز دیسک خورشیدی نشان می‌دهد. عکاس برای اینکه هم کروموسفر و هم برجستگی گازی را به وضوح نشان دهد، در حین پردازش تصویر آن را معکوس کرده است.
این عکس از ماه گرفتگی در یک صبح بسیار سرد و در دمای منفی 27 درجه سانتیگراد طی دو ساعت گرفته شده. هدف عکاس از این کادربندی حضور شاخه‌های درخت در کنار تصویر ماه گرفتگی بوده است.
تصویری از قلب درخشان کهکشان راه شیری که درست بالای قله دماوند قرار گرفته است. این عکس در روستای ناندل استان مازندران به ثبت رسیده است
پانورامایی که در غار 11 میلیون ساله Zaén اسپانیا به ثبت رسیده است. با این تصویر عکاس قصد پیوند جهان، طبیعت و انسان را به وسیله تاریکی و روشنایی داشته است.
تصویری که مسحورکننده‌ترین اجرام کهکشانی را به تصویر می‌کشد: سحابی اوریون و سحابی سر اسب. در قسمت پایین سمت چپ نیز انعکاسی از سحابی M 78 قابل مشاهده است.
تصویری از سحابی سر شیطان که با 29 ساعت نورپردازی گرفته شده است. این سحابی 3000 تا 3500 سال نوری از زمین فاصله دارد و از هیدروژن یونیزه شده، غبار و گاز تشکیل شده. ستون‌های گازی این تصویر محل زاده شدن ستارگان است.
کهکشان راه شیری که بر فراز یک فانوس دریایی در کارولینای شمالی پهن شده است. آسمان پر ستاره غروب در پس زمینه تصویر جلوه زیبایی به آن می‌بخشد.
شفق قطبی باشکوه که همچون یک پرنده بال‌هایش را بر فراز مرکز نظامی مخروبه‌ای در روسیه گسترده است. عکاس بارها برای ثبت تصویری از شفق قطبی به این نقطه سفر کرد و در نهایت موفق شد در آخرین تلاشش این عکس را به ثبت برساند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۳ تیر ۱۳۹۸

    عظمت خدا را اینجا احساس کنید

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۳ تیر ۱۳۹۸

    بینهایت زیبا مخصوصا چشم خدا

  • arian omrani
    arian omrani | ۲ تیر ۱۳۹۸

    سلام لطفا منبع رو هم بزارید یا اگه ممکنه همه عکس ها رو با کیفیت بالا به صورت یک فایل فشرده قراربدید

  • Milad Mohammadi
    Milad Mohammadi | ۲ تیر ۱۳۹۸

    چن تا تیکه کوچیک از قدرت بی نهایت خدا
    چقدر بی نظیر و زیبا ??

  • mamadr€Za
    mamadr€Za | ۲ تیر ۱۳۹۸

    خیلی باحال و باشکوه‌‌.... ??

مطالب پیشنهادی