ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نرخ جدید معاینه فنی خودرو مشخص شد

چند سالی است که پلیس راهنمایی رانندگی داشتن برگه معاینه فنی خودرو را برای رانندگان و همراه داشتن آن را الزامی کرده است. البته نکته‌ای را باید دانست که این معاینه برای خودرو‌هایی با بیشتر ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

چند سالی است که پلیس راهنمایی رانندگی داشتن برگه معاینه فنی خودرو را برای رانندگان و همراه داشتن آن را الزامی کرده است. البته نکته‌ای را باید دانست که این معاینه برای خودرو‌هایی با بیشتر از ۵ سال عمر است و خودرو‌هایی که کمتر از ۵ سال از تولیدشان می‌گذرد نیازی به داشتن و حمل برگه معاینه فنی خودرو ندارند، اما ثابت ماندن نرخ معاینه فنی در چند سال گذشته، صدای اعتراض مراکز ارائه دهنده این خدمت را درآورده بود و حالا به نظر می رسد که با اعلام نرخ های جدید و افزایش یافته مراکز معاینه فنی، قسمتی از این مشکل به بهای افزایش هزینه های نگهداری از خودرو حل شده باشد.

معاون اول رئیس جمهور نرخ های جدید معاینه فنی خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین را به وزرای کشور و راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

معاینه فنی خودرو

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه جدید هیئت وزیران در خصوص نرخ معاینه فنی خودورهای سبک و سنگین را به وزارت خانه‌های کشور و راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، نرخ معاینه فنی خودروهای سبک بنزینی بابت آزمون آلایندگی ایمنی و صوتی ۳۷ هزار تومان است. همچنین نرخ معاینه فنی خودروهای سبک دو گانه سوز ۵۹ هزار تومان تعیین شد به این ترتیب که بابت آزمون آلایندگی و ایمنی ۳۷هزار تومان، بابت بازرسی چشمی قطعات گازسوز خودرو (به جز مخزن گاز) ۱۰ هزار تومان و به منظور بازرسی فنی مخزن سی ان جی ۱۲ هزار تومان از رانندگان این خودروها دریافت می‌شود.
هزینه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین گازوئیلی بابت معاینه فنی ۵۷ هزار تومان تعیین شده است. برای معاینه فنی خودروهای نیمه سنگین و سنگین گازسوز نیز ۷۹هزار تومان تعیین شده است؛ به این ترتیب که رانندگان این نوع خودروها بابت تست آلایندگی ۵۷ هزار تومان، معاینه چشمی قطعات گازسوز (غیر از مخزن) ۱۰هزار تومان و بازرسی مخزن سی ان جی ۱۲هزار تومان پرداخت می‌کنند.

گفتنی است مراکز معاینه فنی خودروهای سبک تحت نظارت شهرداری‌ها و مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (وزارت راه و شهرسازی) فعالیت می‌کنند.
خاطرنشان می‌شود بر اساس مصوبه جدید هیئت وزیران، مراکز معاینه فنی از دریافت هر مبلغ دیگر تحت هر عنوانی منع شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pouya_zara
    pouya_zara | ۵ تیر ۱۳۹۸

    علی برکت الله!!!?
    فایده این معاینه فنی اونم در حالی که سازمان محیط زیست میگه استانداردها کافی رعایت نمیشن چیه؟

  • ilyma13
    ilyma13 | ۲ تیر ۱۳۹۸

    تف به این مملکت که هرروز فقط خبر بد و مزخرف میشنوی

  • moslemzare
    moslemzare | ۲ تیر ۱۳۹۸

    نرخ مشخص شد که تیتر نیس
    همون اول بزنید گرون شد

مطالب پیشنهادی