ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم های موشکی سپاه پاسداران
تکنولوژی

ادعای رسانه‌های آمریکایی: نفوذ هکرها به سامانه تسلیحاتی و موشکی ایران

بنا بر ادعای رسانه های آمریکایی ارتش این کشور پنجشنبه گذشته در واکنش به سرنگونی پهپاد تجسسی خود، سامانه موشکی ایران را با اجرای حملات سایبری از کار انداخته است. به گزارش واشنگتن پست این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۴

بنا بر ادعای رسانه های آمریکایی ارتش این کشور پنجشنبه گذشته در واکنش به سرنگونی پهپاد تجسسی خود، سامانه موشکی ایران را با اجرای حملات سایبری از کار انداخته است.

به گزارش واشنگتن پست این حملات سایبری که با چراغ سبز ترامپ صورت گرفته، سیستم های کامپیوتری کنترل حملات موشکی و راکتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با موفقیت از کار انداخته اند. به گفته دو منبع آگاه که نخواسته اند نامشان فاش شود، عملیات مذکور پنجشنبه هفته گذشته و توسط واحد فرماندهی سایبری آمریکا صورت گرفته اما مقدمات آن از هفته ها قبل آماده شده بود.

مقامات رسمی در اینباره اظهار نظر نکرده‌اند

برخی منابع مدعی شده اند که حملات مذکور در پاسخ به سرنگونی پهپاد «گلوبال آر کیو- ۴ هاوک» و با هماهنگی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صورت گرفته اما برخی دیگر هدف آن را یک گروه اطلاعاتی وابسته به سپاه پاسداران ذکر کرده اند. این حملات علی رغم از کار انداختن سیستم های موشکی، تلفات جانی در پی نداشته است. سیستم های موشکی سپاه پاسداران

مقامات کاخ سفید و مسئولان واحد فرماندهی سایبری از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند. «الیسا اسمیت»، سخنگوی پنتاگون هم در این باره گفته: «سیاست ما و امنیت عملیات ایجاب می کند که درباره حملات سایبری یا جاسوسی اظهار نظر نکنیم». از طرف دیگر تاکنون مسئولان نظامی یا دولتی ایران این حملات را تایید یا تکذیب نکرده اند.

«توماس باسرت»، مشاور امنیت داخلی سابق ترامپ و از دستیاران ارشد دولت بوش درباره این حمله گفته: «این عملیات با تهدیدات سایبری فزاینده ایران مقابله کرده و به امنیت کشتی ها و ارتش آمریکا در تنگه هرمز کمک می کند».

بهمن ماه سال گذشته نیز  آمریکایی ها مدعی نفوذ به سیستم موشکی ایران و مختل کردن آن شدند اما سردار «امیرعلی حاجی زاده»، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران آنرا بالاتر از دروغ و یک افتضاح بزرگ خواند. با این حال وی تاکید کرد که در آن زمان آمریکا با ارسال برخی وسایل و قطعات خاص به دنبال نفوذ به ساختار تسلیحاتی کشور بوده که با شکست همراه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • Py LordVaderX
    Py LordVaderX | ۷ تیر ۱۳۹۸

    فعلا به جای حمله ابر سایبری کهکشانی به سامانه موشکی یک فکری به حال قایق های چوبی ایران بکنند در حین نجات کهکشان راه شیری نروند ته دریا پیش ماهی و اکومان ابر قهرمانشان چقدر این امریکایی ها در دروغ گویی وقیح هستند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی