ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت استفاده از سرویس‌های رقیب را برای کارمندان خود ممنوع می‌کند

مایکروسافت استفاده از نسخه رایگان ابزار ارتباط تیمی Slack را برای بیش از 100 هزار کارمند خود ممنوع کرده است. علاوه بر این GeekWire گزارش داده که این شرکت لیستی از اپ‌ها و سرویس‌های منع ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

مایکروسافت استفاده از نسخه رایگان ابزار ارتباط تیمی Slack را برای بیش از 100 هزار کارمند خود ممنوع کرده است. علاوه بر این GeekWire گزارش داده که این شرکت لیستی از اپ‌ها و سرویس‌های منع شده برای کارمندان خود تهیه کرده که حتی در آن نام سرویس‌های وب آمازون و گوگل داکز هم به چشم می‌خورد.

البته طبق گفته‌های مایکروسافت، ممنوعیت استفاده از Slack به خاطر جنبه‌های رقابتی نیست بلکه در اصل اینطور به نظر می‌رسد که این شرکت نگران جنبه‌های امنیتی Slack Free و Slack Plus است. در یک بیانیه درون سازمانی در این باره گفته شده:

نسخه‌های Slack Free، Slack Standard و Slack Plus کنترل‌های مناسبی برای تامین امنیت «دارایی‌های فکری مایکروسافت» (Microsoft Intellectual Property) فراهم نمی‌کند. کاربرانی که در حال حاضر از این سیستم استفاده می‌کنند باید تاریخچه چت‌ها و فایل‌هایی که مرتبط با تیم و کسب و کار مایکروسافت است از این سرویس‌ها به سرویس‌های یکپارچه مرتبط همین شرکت منتقل کنند.

با اینکه نسخه Slack Enterprise Grid با تدابیر امنیتی مایکروسافت همخوانی دارد اما این شرکت به کارمندان خود توصیه می‌کند که از سرویس داخلی Microsoft Teams به جای سرویس‌های رقیب استفاده کنند.

ابزار ارتباط تیمی

با اینکه مایکروسافت امنیت Slack Enterprise Grid را تائید کرده اما با توجه به هزینه‌هایی که استفاده از این سرویس در بر دارد استفاده کاربران این شرکت از Microsoft Teams محتمل‌تر به نظر می‌رسد. از آن سو سرویس‌های وب آمازون و گوگل داکز یک «توجیه‌نامه حرفه‌ای» برای استفاده کارمندان درخواست می‌کنند و حتی گیت‌هاب که از سرویس‌های خود مایکروسافت است از سوی این شرکت برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات، مشخصات یا کدهای فوق محرمانه امن به شمار نمی‌آید.

علاوه بر همه این سرویس‌ها، مایکروسافت استفاده از Grammarly را هم درون سازمان ممنوع کرده است. از این سرویس به منظور چک کردن گرامر استفاده می‌شود و به گفته مایکروسافت، افزونه مربوط به ورد آن می‌تواند به محتوای محافظت شده دسترسی پیدا کند.

ابزار ارتباط تیمی مایکروسافت به نام Teams نوپاست و هنوز راه زیادی برای رسیدن به Slack دارد. با این حال اوایل امسال Slack اعلام کرد که در حال حاضر مایکروسافت رقیب اصلی این سرویس در برخی از زمینه‌ها محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • disna
    disna | ۴ تیر ۱۳۹۸

    استفاده از کسپرسکی هم ممنوع شده.


    چرا اسم کسپرسکی رو نیوردین ؟

مطالب پیشنهادی