ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پست فدکس گوشی های هواوی را به آمریکا ارسال نمی کند [بروزرسانی: عذرخواهی فدکس]

اگر فردی برنامه داشته تا یک موبایل هواوی را به ایالات متحده ارسال کند احتمالا با مشکل جدیدی روبرو خواهد شد. چندی پیش یکی از کارمندان وبسایت PCMag می خواست تلفن هواوی P30 پرو این ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۵

اگر فردی برنامه داشته تا یک موبایل هواوی را به ایالات متحده ارسال کند احتمالا با مشکل جدیدی روبرو خواهد شد. چندی پیش یکی از کارمندان وبسایت PCMag می خواست تلفن هواوی P30 پرو این شرکت را از دفتری در انگلستان به دفتر دیگر این وبسایت در آمریکا ارسال کند، اما چند روز بعد متوجه شد تلفن به وی بازگردانده شده است.

پست UPS برای ارسال دستگاه های هواوی مسئله ای ندارد

برای بازگشت این تلفن که توسط پست فدکس ارسال شده بود به هیچ قانون خاصی اشاره نشده و در نوشته روی جعبه آن صرفا آمده: «این محموله به علت برخی مشکلات آمریکا با دولت چین و هواوی بازگردانده شده است.» همانطور که مشخص است با توجه به وضعیت پیچیده آمریکا و هواوی این شرکت پستی تصمیم گرفته فاصله خود را با این مجادلات حفظ نماید، اما آیا پس فرستادن یک موبایل هواوی واقعا ضروری بود؟

موبایل هواوی

زمانی که نویسنده این وبسایت درباره ماجرا از پشتیبانی پست فدکس در توییتر توضیح خواست با جوابی مشابه توضیح روی برچسب مواجه شد: «همانطور که در برچسب آمده به علت مشکلاتی که آمریکا با هواوی دارد شرکت ما از پذیرش محموله های این برند خودداری می کند.» پس از این یکی از کارمندان بخش خدمات مشتریان فدکس در اینباره گفت:

«از اواسط سال 2019 کمپانی هواوی و 68 شرکت از شرکای آن که کمپانی های آمریکایی حق تجارت با آن ها ندارند به لیست سیاه ما اضافه شده اند. بابت مشکلات پیش آمده برای شما معذرت خواهی می کنم.»

پس از این اتفاق تیم PCMag با پست UPS نیز تماس گرفت تا از سیاست آن ها در قبال مشکلات پیش آمده نیز مطلع شوند، اما به نظر این شرکت چنین محدودیت هایی برای شرکت هواوی در نظر نگرفته است:

«در حال حاضر هیچ محدودیتی برای ارسال دستگاه های هواوی از انگلستان به ایالات متحده وجود ندارد.»

هنوز شرکت پست فدکس به این اتفاق واکنش رسمی نشان نداده است.

[بروزرسانی]

فدکس در بیانیه ای که منتشر کرده عنوان کرده این اتفاق یک خطای عملیاتی بوده و جزء سیاست های شرکت محسوب نمی شود:

«محموله مورد بحث اشتباها به ارسال کننده پس داده شده و ما به خاطر این خطای عملیاتی معذرت خواهی می کنیم. به عنوان یک کمپانی بین المللی که روزانه 15 میلیون مرسوله را جابجا می کند، تلاش داریم با تمام قوانین و محدودیت ها از جمله مقررات پویای رگولاتوی آمریکا همراه باشیم، اما سعی می کنیم این موضوع کمترین تاثیر را بر مشتریانمان بگذارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی