ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی نوا 5
تکنولوژی

عملکرد خوب چیپست کایرین 810 در بنچمارک آنتوتو: قوی تر از اسنپدراگون 730

هواوی چند روز پیش از گوشی‌های سری نوا 5 خود رونمایی کرد که شامل مدل‌های متنوعی از میان‌رده تا پرچمدار می‌شوند. در گوشی‌های این سری از چیپست‌های کایرین 710، 810 و 980 استفاده شده و در ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

هواوی چند روز پیش از گوشی‌های سری نوا 5 خود رونمایی کرد که شامل مدل‌های متنوعی از میان‌رده تا پرچمدار می‌شوند. در گوشی‌های این سری از چیپست‌های کایرین 710، 810 و 980 استفاده شده و در این میان هواوی نوا 5 به چیپست کایرین 810 مجهز شده است. حالا کارشناسان سایت Antutu تست‌هایی روی نوا 5 انجام داده‌اند و نتایج، عملکرد خوب این چیپست میان‌رده را نشان می‌دهد.

در این مقایسه که بین کایرین 810، کایرین 710 و اسنپدراگون 730؛ بهترین چیپست میان‌رده کوالکام انجام شده کایرین عملکرد بهتر محسوسی از خود نشان داده و حتی می‌تواند به عنوان تهدیدی برای سهم بازار کوالکام به حساب بیاید.

هواوی نوا 5

هواوی نوا 5 امتیاز کلی 237 هزار را در مجموع به دست آورد که 13 درصد بالاتر از نتیجه میانگین تست‌های اسنپدراگون 730 (210 هزار) در دیتابیس آنتوتو بوده است. همچنینن 70 درصد بهبود نسبت به مدل قدیمی‌تر کایرین یعنی 710 به ثبت رسانده است. GPU جدید این چیپ نیز بسیار قدرتمند است و توانسته در تست‌های آنتوتو 25 درصد امتیاز بیشتری از رقیب اسنپدراگون به دست بیاورد و علاوه بر این بهبود عملکرد سه برابری نسبت به کایرین 710 داشته باشد.

چیپست جدید کایرین 810 از دو هسته قدرتمند کورتکس A76 استفاده می‌کند که می‌توانند به فرکانس ماکزیمم 2.27 گیگاهرتز دست پیدا کنند. در کنار این دو هسته، 6 هسته کورتکس A55 با فرکانس 1.88 گیگاهرتز قرار گرفته و پردازشگر گرافیکی Mali-G52 MP6 نیز این مجموعه را همراهی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • امیر
    امیر | ۳ تیر ۱۳۹۸

    چه امتیازی گرفته!! ۲۳۷ هزار خیلی خوبه! یعنی از کایرین ۹۷۰ هم قویتره؟ چون ۹۷۰ فکر کنم حدود ۲۱۰ هزارتاست، دقیق یادم نیس البته! بهرحال تحسین برانگیزه ?

  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۲ تیر ۱۳۹۸

    نایس نایس ی زمانی از کایرین ۶۵۰ تا ۶۵۹ از mali t830 استفاده میکرد.دیگه داشت غیر قابل تحمل میشد

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲ تیر ۱۳۹۸

    لايسنس arm رو كه نداره كجاي بازار كوالكوم رو ميتونه تحت تاثير بزاره...

    هرچند بخش نيمه هادي معمولا مستقل از موبايل هست، اما بدون لايسنس arm كدوم كمپاني ميتونه در بازار جهاني حضور داشته باشه?

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۲ تیر ۱۳۹۸

      به احتمال زیاد برای چیپست هایی که معرفی شده، لایسنس رو قبلاً گرفته.

مطالب پیشنهادی