ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ آموزش زبان
نرم افزار و اپلیکیشن

یادگیری زبان با اپلیکیشن LingoDeer؛ از شرق آسیا تا قلب اروپا

وقتی صحبت از یادگیری یک زبان خارجی می‌شود خیلی‌ها به کلاس‌های زبان فکر می‌کنند. با اینکه بهترین راه برای یادگیری یک زبان خارجی داشتن برنامه‌ای منظم و تمرین روزانه است و احتمالا کلاس‌های زبان چنین ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

وقتی صحبت از یادگیری یک زبان خارجی می‌شود خیلی‌ها به کلاس‌های زبان فکر می‌کنند. با اینکه بهترین راه برای یادگیری یک زبان خارجی داشتن برنامه‌ای منظم و تمرین روزانه است و احتمالا کلاس‌های زبان چنین اجباری را برایتان ایجاد می‌کنند، اما شاید نتوانید در برنامه روزانه خودتان جایی برای کلاس زبان باز کنید یا ممکن است  قصد یادگیری اولیه یک زبان را دارید تا در صورتی که به ادامه یادگیری آن علاقه‌مند بودید در کلاس‌های آموزشی ثبت نام کنید.

در این صورت شاید بهتر باشد از روش‌های خودآموز مثل استفاده از یک اپ آموزش زبان استفاده کنید. خوشبختانه تعداد اپ‌های آموزش زبان بسیار زیاد است و متاسفانه وقتی تعداد زیاد باشد انتخاب هم سخت می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب یک اپ آموزش زبان خوب را به شما معرفی کنیم، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از اپ‌های آموزش زبان که با وجود رقبای فراوان و مطرح توانسته نظر کاربران را به خود جلب کرده و البته به عنوان اپ منتخب پلی استور هم انتخاب شود LingoDeer است. شاید این اپ آموزش زبان اسمی در حد و اندازه‌های اپ‌های معروف دیگر مثل Duolingo و Memrise نداشته باشد اما در خیلی از زمینه‌ها اگر بهتر از آن‌ها نباشد شانه به شانه حرک می‌کند و در بعضی از موارد هم پیشی می‌گیرد.

اپ LingoDeer شاید به اندازه رقبا شناخته شده نباشد اما در عمل چیزی از آنها کم ندارد

LingoDeer در ابتدا کار خود را به عنوان یک اپ آموزش زبان متمرکز روی زبان‌های آسیایی مثل کره‌ای و چینی آغاز کرد و احتمالا به خاطر عملکرد خوب در آموزش این زبان‌های سخت و پیچیده توانست توجه کاربران و منتقدان را به خود جلب کند. البته از آن زمان تا به حال زبان‌های قابل یادگیری‌اش را گسترش داده است. متد آموزش زبان در این اپ مشابه Duolingo است اما شاید تفاوت‌های کوچک آن را برای خیلی‌ها به ابزار بهتر و کاربردی‌تری تبدیل کرده باشد.

اپ آموزش زبان

متد آموزشی LingoDeer هر درس را به موضوعات مختلفی مثل خانواده، اعداد، غذا یا سلامت تقسیم‌بندی می‌کند. اما پیش از آن در ابتدای آموزش هر زبان، الفبای آن از پایه به شما آموزش داده می‌شود. با اینکه این موضوع بدیهی به نظر می‌رسد اما بسیاری از اپ‌های دیگر چنین قابلیتی را درنظر نگرفته‌اند و شما به عنوان کسی که از یک زبان چیزی نمی‌دانید باید الفبای آن را از منبع دیگری آموزش ببینید.

در LingoDeer این بخش فقط به آموزش الفبا خلاصه نمی‌شود بلکه تلفظ را هم دربر می‌گیرد. مواردی مثل استرس کلمات، استثنائات، توضیحات اضافی و نحوه تولید صدای حروف هم به شما آموزش داده می‌شود. البته بخش یادگیری الفبا اختیاری است و می‌توانید از آن صرف نظر کنید و یکراست به سراغ درس‌ها بروید.

اپ آموزش زبان

این اپ محتوای آموزشی را برای هر زبانی به صورت متفاوت چیده، یعنی ممکن است ترتیب پیشروی در درس‌های موضوعی اسپانیایی با آلمانی متفاوت باشد. چنین روندی می‌تواند به معنی این باشد که درس‌ها در زبان‌های مختلف از روی هم کپی نشده‌اند و محتوای آن‌ها به صورت جداگانه طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

هر درس از 2 تا 5 قسمت تشکیل شده و با تمرین و مثال‌های زیادی آموزش داده می‌شود. مثال‌ها از ساده شروع شده و کم‌کم سطح آن‌ها بالاتر می‌رود. خوشبختانه تنوع تمرینات در LingoDeer زیاد است و شامل برقراری ارتباط کلمات با تصاویر، تمرین‌های شنیداری و گفتاری، چند گزینه‌ای، حذف گزینه، جایگذاری، پر کردن جای خالی، ترتیب‌بندی جملات و... می‌شود. این تنوع اولا باعث می‌شود حوصله‌تان از ادامه کار سر نرود و هم اینکه مهارت‌های مختلفی را در شما تقویت می‌کند.

اپ آموزش زبان

قابلیت خوب دیگری که LingoDeer درنظر گرفته درس‌های گرامری هستند که با نام Learning Tips شناخته می‌شوند. بیشتر اپ‌های آموزش زبان گرامر را از برنامه آموزشی خود حذف کرده‌اند اما در واقع بدون گرامر یادگیری زبان جدید بسیار سخت می‌شود.

به علاوه برای خاتمه هر درس در برخی از زبان‌ها یک داستان هم درنظر گرفته شده است. بعد از پایان هر درس باید به سوالاتی در مورد آن پاسخ دهید تا بتوانید وارد درس بعدی شوید. اگر بیش از 3 اشتباه در پاسخ به این سوال‌ها داشته باشید باید درس را دوباره از ابتدا شروع کنید یا به درس‌های قبلی برگردید. علاوه بر این اگر نمی‌خواهید یک درس را یاد بگیرید با انجام تست‌های پایانی‌اش می‌توانید از آن گذشته و به سراغ درس‌های بعدی بروید.

اپ آموزش زبان

با اینکه LingoDeer به عنوان یک اپ آموزش زبان عملکرد خوب و مناسبی دارد اما در حین کار با آن کمبودهایی هم از گوشه و کنار جلب توجه می‌کنند. بزرگترین مشکل برنامه پولی بودن آن است که از همان ابتدا و پس از گذر از درس اول شما را مجبور به پرداخت هزینه برای ادامه کار می‌کند.

علاوه بر این مدت زمان لود شدن درس‌ها طولانی است و اگر درسی را با انجام تست‌های پایانی رد کرده باشید امکان اینکه به عقب برگشته و آن را بخوانید نخواهید داشت. تمرین‌های گفتاری (Speaking) اپ هم کافی به نظر نمی‌رسد و برای اینکه مهارت گفتاری خودتان را تقویت کنید باید به منابع دیگری رجوع کنید. به عنوان آخرین اشکال برنامه می‌توان به تعداد زبان‌های کم آن اشاره کرد.

فقط درس اول هر زبان رایگان است و برای ادامه یادگیری باید پول پرداخت کنید

با همه این اوصاف و شباهت‌هایی که LingoDeer  به عناوین مطرح دارد شاید بعد از کار با آن تفاوت چندانی با اپ‌های دیگر حس نکنید یا تفاوت‌های کوچکی در آن ببینید که آن را به اپ آموزش زبان مورد علاقه‌تان تبدیل کند چرا که به هرحال یادگیری زبان برای هر شخص تجربه متفاوتی در بر دارد. اگر دوست دارید یک اپ خوب برای یادگیری زبان‌های پیچیده آسیایی در موبایلتان داشته باشید و با پرداخت هزینه برنامه هم مشکل زیادی ندارید بد نیست LingoDeer  را امتحان کنید.

LingoDeer

LingoDeer

سازنده: LingoDeer Co., Ltd. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 33/168.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • moslemzare
    moslemzare | ۴ تیر ۱۳۹۸

    با این قیمت ارز، چند برابر کلاس زبان میشه، چه کاریه آخه

مطالب پیشنهادی