ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ذنفون ۶
تکنولوژی

کالبدشکافی ذنفون ۶ سازوکار دوربین چرخشی را آشکار می‌کند [تماشا کنید]

کمپانی های تولید موبایل راه های مختلفی را برای حذف حاشیه نمایشگر در پیش گرفته اند؛ از ناچ و حفره درون پنل گرفته تا دوربین جهنده و پنل کشویی. در این بین راهکار نسبتا منحصر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

کمپانی های تولید موبایل راه های مختلفی را برای حذف حاشیه نمایشگر در پیش گرفته اند؛ از ناچ و حفره درون پنل گرفته تا دوربین جهنده و پنل کشویی. در این بین راهکار نسبتا منحصر به فرد ایسوس برای بی حاشیه ساختن صفحه ذنفون ۶ دوربین چرخشی است و حالا زک نلسون برای شناسایی ساز و کار پشت آن آستین ها را بالا زده است.

ایسوس ذنفون ۶ به خاطر میزبانی از قطعات متحرک متعدد در بدنه خود فاقد استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. البته این بدان معنی نیست که به راحتی می توان بدنه آن را از هم باز کرد و حین کالبدشکافی مشخص می شود که پنل شیشه ای پشتی با حجم زیادی چسب به فریم اصلی چسبیده است. علاوه بر این با توجه به وجود کابل های ظریف و حساس زیاد در لبه های داخلی، در صورت وارد کردن فشار زیاد ریسک قطع شدن آنها وجود دارد.

نکته جالب این است که باتری پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی ذنفون ۶ چندان درگیر چسب نیست و به راحتی از جا در می آید، هرچند این ویژگی تردیدهایی را در مورد دوام گوشی به دنبال دارد.

جذابترین ویژگی این موبایل بدون شک دوربین چرخشی است که بر پایه موتوری منحصر به فرد طراحی شده. این دوربین قبلا در تست مقاومت ذنفون ۶ استحکام خود را نشان داده و حالا مشخص می شود که در ساختار محافظ آن پیچ های متعددی بکار برده شده است.ذنفون ۶

هرچند کابل هایی که دوربین را به مادربورد متصل می کنند با موادی بادوام پوشانده شده اند اما کانکتورهای آنها استاندارد به نظر نمی رسد. در انتها مشخص می شود زک نلسون با جدا کردن این کانکتورها عملا دوربین را از کار انداخته، اما گوشی همچنان کار می کند.

شاید ذنفون ۶ به لطف طراحی خاص جذاب به نظر برسد اما تعمیر این گوشی و به ویژه ماژول دوربین آن کار ساده ای نخواهد بود. وی همچنین به ساختار دو گانه مادربورد و خمیر حرارتی بین آنها نیز اشاره کرده و آنرا به خاطر انتقال حرارت به طرفین چندان کارآمد نمی داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۳ تیر ۱۳۹۸

    عالیه.

مطالب پیشنهادی