ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شهر هوشمند
تکنولوژی

رونمایی از پروژه جاه طلبانه آلفابت برای ساخت یک شهر هوشمند در تورنتو

یکی از زیر مجموعه های گروه آلفابت به نام Sidewalk Labs که تمرکزش روی شهرهای هوشمند است، از برنامه هایش برای تبدیل منطقه واترفرانت تورنتو به یک آرمان شهر هوشمند رونمایی کرده است. این تیم ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

یکی از زیر مجموعه های گروه آلفابت به نام Sidewalk Labs که تمرکزش روی شهرهای هوشمند است، از برنامه هایش برای تبدیل منطقه واترفرانت تورنتو به یک آرمان شهر هوشمند رونمایی کرده است.

این تیم 18 ماه گذشته را صرف توسعه این پروژه کرده که در 1524 صفحه به طور کامل توضیح داده شده است. آلفابت قصد دارد از این طریق رویای دیرینه مدیرعامل این مجموعه یعنی لری پیج را به واقعیت تبدیل کند؛ شهری کوچک درون شهری دیگر که در آن ماشین های خودران، وای فای عمومی، راهکارهای نوین سلامت عمومی و دیگر سیستم های برنامه ریزی شهری که توسط تکنولوژی ممکن شده اند به کار گرفته خواهند شد.

شهر هوشمند

قبلا Sidewalk Labs این پروژه را به عنوان محله ای که برمبنای اینترنت ساخته شده معرفی کرده بود، اما در مراسم روز گذشته معرفی اش به آن لقب خلاقانه ترین محله ی دنیا را دادند.

شهر هوشمند

از ابتدا این تیم قصد داشت یک جامعه مبتنی بر تکنولوژی در قسمتی از منطقه صنعتی واترفرانت بسازد، این ناحیه 12 هکتاری که اکنون بی استفاده است Quayside نام دارد و شرق هسته اصلی شهر تورنتو قرار گرفته است. این برنامه شامل موارد زیر می شود:

  • ساخت ده ساختمان جدید چند منظوره که شامل فروشگاه ها، دفاتر اداری و چندین هزار واحد مسکونی می شوند و سازه آن ها از نوعی چوب مستحکم ساختمانی تشکیل شده
  • برنامه ای برای اتصال شبکه ریلی سبک شهر تورنتو به این منطقه برای متصل کردن ساکنین آن به قسمت های دیگر شهر
  • طراحی دوباره خیابان ها برای استفاده کمتر از خودرو و تشویق پیاده روی و دوچرخه سواری
  • نصب وای فای عمومی و دیگر سنسورها برای جمع آوری اطلاعات شهری به منظور بهینه سازی سیستم حمل و نقل و ترافیک.
  • برنامه ای برای کاهش گازهای گلخانه ای تولید شده تا 89 درصد
  • ساخت دفتر مرکزی جدید کانادای گوگل در لبه غربی جزیره ویلیرز

شهر هوشمند

Sidewalk Labs اعلام کرده 1.3 میلیارد دلار برای این شهر هوشمند هزینه خواهد کرد و انتظار دارد تا سال 2040 38 میلیارد دلار سرمایه به این منطقه جذب شود. یک تیم تحقیقاتی ثالث تخمین زده این پروژه حدودا 44 هزار شغل جدید و 4.3 میلیارد دلار مالیات تولید خواهد کرد.

آلفابت 1.3 میلیارد دلار برای توسعه این شهر هوشمند هزینه خواهد کرد

از وقتی برنامه های این گروه در سال 2017 رونمایی شد با انتقاد گسترده ساکنین تورنتو و افرادی مواجه شدند که مخالف دخالت غول های تکنولوژی در زمینه شهرسازی بودند. این انتقادات زمانی شدت گرفتند که وبسایت تورنتو استار، بزرگترین سایت خبری آنلاین کانادا به اطلاعاتی دست یافت که نشان می داد برنامه Sidewalk Labs به این 12 هکتار خلاصه نمی شود و قصد دارد منطقه ای 350 هکتاری را نوسازی کند که پروژه کنونی در مرکز آن قرار دارد.

شهر هوشمند

اگرچه این پروژه در برنامه کلان این شرکت دیده می شود اما «دن دکتوروف»، مدیر این شرکت اعلام کرده چنین طرحی در صورتی اجرایی خواهد شد که ساکنین تورنتو و شورای شهرش با آن موافقت کنند، اگرچه در آن صورت هم Sidewalk Labs توسعه دهنده اصلی پروژه نخواهد بود.

«استیون دایموند»، فرماندار بخش واترفرانت تورنتو دیروز در نامه ای سرگشاده اعلام کرد این پروژه با همکاری مقامات منطقه توسعه نیافته، اما آن ها مسئول تائیدش خواهند بود. وی اعلام کرد گروهش پس از مطالعه جزییات این پروژه متوجه شده است نظرات آن ها و Sidewalk Labs در رابطه با تمهیدات لازم برای موفقیت چنین پروژه ای در برخی موارد بسیار متفاوت است.

علاوه بر این وی پیشنهادات Sidewalk Labs برای توسعه این شهر هوشمند را ناکامل و فکر نشده دانست؛ زیرا به عقیده او پروژه های زیرساختی عظیم نیاز به تعهداتی جدی از سوی دولت دارند که هنوز وجود خارجی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی