ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی 5 شبیه‌ساز پلی استیشن برای اندروید؛ نوستالژی در دستان شما

بدون شک پلی استیشن 1 یکی از به یاد ماندنی‌ترین کنسول‌هایی است که در تاریخ عرضه شده. خیلی از ما بازی‌های سه بعدی را با این کنسول برای اولین بار تجربه کردیم و کلکسیون پر ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۴ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

بدون شک پلی استیشن 1 یکی از به یاد ماندنی‌ترین کنسول‌هایی است که در تاریخ عرضه شده. خیلی از ما بازی‌های سه بعدی را با این کنسول برای اولین بار تجربه کردیم و کلکسیون پر و پیمان بازی‌های آن باعث می‌شد دل کندن از دنیای بازی برایمان سخت‌تر و سخت‌تر شود.

با اینکه نسل جدید کنسول‌ها و قدرت پردازش اعجاب‌انگیز آن‌ها مرز تخیل و واقعیت را از بین برده‌اند اما گاهی اوقت دلمان برای بازی‌هایی که با گرافیک ابتدایی اما گیم‌پلی به یادماندنی و داستان‌های غنی، روزگاری دلمان را برده بودند تنگ می‌شود.

خوشبختانه شبیه‌سازهایی (امولاتور) که امکان اجرای بازی‌های پلی استیشن 1 را فراهم می‌کنند برای اندروید فراوان هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها نوستالژی این کنسول را روی دستگاه اندرویدی خودتان زنده کنید. در این مقاله 5 شبیه ساز پلی استیشن برای اندروید را به شما معرفی می‌کنیم، پس تا انتهای مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ClassicBoy

شبیه ساز پلی استیشن برای اندروید

این امولاتور را می‌توانید به عنوان یک شبیه‌ساز برای بیشتر کنسول‌های قدیمی مورد استفاده قرار دهید. مثلا بازی‌های پلی استیشن، گیم بوی، نینتندو 64، NES، سگا و نئو جئو را با ClassicBoy می‌توانید اجرا کنید. علاوه بر این قابلیت‌های خوبی در این امولاتور گنجانده شده که موقع اجرای بازی‌ها به کارتان خواهد آمد؛ مثل امکان پشتیبانی از کنترلر، قابلیت تنظیم کنترل‌های صفحه لمسی، تنظیمات صدا و همچنین قابلیت پایه ذخیره و بارگذاری.

ClassicBoy می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که گاهی هوس اجرای بازی‌های رترو هم به سرشان می‌زند و نمی‌خواهند برای هر کنسول یک امولاتور جداگانه روی دستگاه اندرویدی خود داشته باشند. با این حال این موضوع را هم مد نظر داشته باشید که شبیه ساز پلی استیشن برای اندروید که به صورت اختصاصی فقط بازی‌های این کنسول را اجرا می‌کند قطعا قابلیت‌ها و امکانات بیشتری نسبت به شبیه‌سازهای چند کنسولی در اختیارتان قرار می‌دهد.

ClassicBoy

ClassicBoy

سازنده: PortableAndroid قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 20 مگابایت زبان:

EmuBox

شبیه ساز پلی استیشن برای اندروید

EmuBox از شبیه‌سازهای جدید است که مثل ClassicBoy چند کنسول را شبیه‌سازی می‌کند. می‌توانید با این امولاتور بازی‌های SNES، نینتندو دی اس، NES و البته پلی استیشن را اجرا کنید. نکته مهم در امولاتورها پایداری آن‌ها هنگام اجرای بازی است و باید بگوییم EmuBox در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد.

این شبیه‌ساز از قابلیت ذخیره و بارگذاری، کدهای تقلب، مد فست فوروارد و کنترلر پشتیبانی می‌کند. در واقع تقریبا همه امکانات پایه مورد نیاز یک امولاتور در EmuBox گنجانده شده است. به علاوه اینکه کار با این اپ کاملا رایگان بوده و البته به ازای آن باید نمایش تبلیغات را تحمل کنید.

EmuBox - Fast Retro Emulator

EmuBox - Fast Retro Emulator

سازنده: EmuBox JSC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 43 مگابایت زبان:

ePSXe

شبیه ساز پلی استیشن برای اندروید

این امولاتور یکی از بهترین اپ‌های شبیه ساز پلی استیشن برای اندروید بوده و کار کردن با آن هم آسانتر است. ePSXe پایداری خوبی هنگام اجرای بازی‌ها داشته و از مد نصف کردن نمایشگر، ذخیره و بارگذاری، کنترل‌های قابل تنظیم و پشتیبانی از کنترلر و همچنین گرافیک بهبود یافته با OpenGL پشتیبانی می‌کند.

برای اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر پلاگین‌هایی هم در نظر گرفته شده‌اند که با اضافه کردن آن‌ها می‌توان کنترل بیشتری روی عملکرد امولاتور داشت. تنها عیبی که می‌شود به ePSXe  این است که مد دمو یا همان نسخه رایگان ندارد و رابط کاربری آن هم خیلی قدیمی به نظر می‌رسد. به جز این‌ها اگر با پولی بودن آن هم مشکل نداشته باشید ePSXe می‌تواند کاملا شما را راضی نگه دارد.

ePSXe for Android

ePSXe for Android

سازنده: epsxe software s.l قیمت: 1.33$ دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8.2 مگابایت زبان:

FPse

شبیه ساز پلی استیشن برای اندروید

اگر دو امولاتور برتر پلی استیشن برای اندروید وجود داشته باشند یکی ePSXe بوده و دیگری همین FPse است. این امولاتور قابلیت تنظیم پذیری بالایی داشته و علاوه بر اینکه از امکانات پایه مثل سیو و لود، سازگاری مناسب و کنترلر پشتیبانی می‌کند و البته آپشن‌های پیشرفته‌تری را هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

مثلا می‌توانید با نصب پلاگین‌ها و اضافات مورد نیاز، گرافیک را با توجه به قدرت دستگاه اندرویدیتان تنظیم کنید. این امولاتور هم مثل ePSXe نسخه رایگان ندارد و علاوه بر این به خاطر امکانات و تنظیمات گسترده‌اش، مدتی طول می‌کشد تا زیر و بم کار با آن دستتان بیاید.

FPse for Android devices

FPse for Android devices

سازنده: Schtruck & LDchen قیمت: 1.27$ دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.9 مگابایت زبان:

RetroArch

شبیه ساز پلی استیشن برای اندروید

RetroArch یک شبیه ساز پلی استیشن برای اندروید معروف است و یک امولاتور مالتی پلتفرم به شمار می‌رود. احتمالا هر کنسول قدیمی که فکرش را بکنید در این امولاتور پشتیبانی می‌شود. در واقع می‌تونید هر سیستم را به صورت جداگانه و در قالب پلاگین دانلود کنید و راه بیندازید. اما به هر حال همین وسعت، کار با این امولاتور را هم در مقایسه با شبیه‌سازهای مشابه پیچیده‌تر می‌کند.

با این حال اگر کار با این اپ را یاد بگیرید احتمالا تا مدت طولانی به سراغ اپ‌های شبیه‌ساز کنسولی دیگر نخواهید رفت. خوشبختانه پلاگین پلی استیشن RetroArch عملکرد مطلوبی دارد و پایداری مناسبی در اجرای بازی‌ها از خود نشان  می‌دهد. نکته مثبت آخر اینکه RetroArch کاملا رایگان و البته اوپن سورس است.

RetroArch

RetroArch

سازنده: Libretro قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: مگابایت زبان:

در ضمن بعد از انتخاب شبیه ساز پلی استیشن برای اندروید می‌توانید ROM یا همان فایل بازی‌های پلی استیشن را از سایت‌های CoolROM، RomsMania و یا RomsMode دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • SziSzi
    SziSzi | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    چنین برنامه خوبی آیا شما هر نوع PSP رام را در اینجا امتحان کرده اید https://www.emulatorgames.net/roms/playstation-portable/
    آیا این کار خواهد کرد؟

  • moslemzare
    moslemzare | ۵ تیر ۱۳۹۸

    برنامه Emulator box
    نصب کردم عالیه فقط پلی استیشن نداشت

  • meysamgharib
    meysamgharib | ۵ تیر ۱۳۹۸

    با سلام، شبيه سازي براي پلي2 يا بالاتر وجود ندارد؟

مطالب پیشنهادی