ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مریخ نورد Mars 2020
علمی

نصب چرخ های مریخ نورد Mars 2020 با نزدیکتر شدن زمان پرتاب

تاثیری که چند چرخ در ظاهر یک وسیله ایجاد می کنند بسیار جالب است، و مریخ نورد Mars 2020 که تاکنون مجموعه ای از فلز، سیم و بورد بود بالاخره ظاهری شبیه یک کاوشگر پیدا ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

تاثیری که چند چرخ در ظاهر یک وسیله ایجاد می کنند بسیار جالب است، و مریخ نورد Mars 2020 که تاکنون مجموعه ای از فلز، سیم و بورد بود بالاخره ظاهری شبیه یک کاوشگر پیدا کرده است.

تنها کمی بیش از یک سال با ارسال مریخ نورد Mars 2020 فاصله داریم که در تاریخ 30 بهمن سال 1399 به سیاره سرخ خواهد رسید. پس از رسیدن به دهانه جزرو، این کاوشگر به جستجو برای علائم حیات میکروبی در زمان گذشته می پردازد. و علاوه بر جمع آوری نمونه از سطح این سیاره، مریخ نورد Mars 2020 آزمایشاتی مقدماتی برای سفر انسان به این مکان نیز انجام خواهد داد، مانند تست یک سیستم تولید اکسیژن.

مریخ نورد Mars 2020 قرار است در تاریخی بین 27 تیر الی 15 مرداد سال آینده از پایگاه کیپ کاناورال به فضا پرتاب شود، و نصب شدن چرخ ها و سیستم تعلیق آن گام بزرگی در راستای تکمیل این کاوشگر محسوب می شود.

این مریخ نورد تابستان آینده به فضا ارسال خواهد شد

در واقع کارهای لازم برای تکمیل این کاوشگر به سرعت در حال انجامند. طی چند هفته آینده مهندسان بازوهای رباتیک، ماژول چند دوربینه و سیستم جمع آوری نمونه این ربات را که خود از 17 موتور مجزا تشکیل شده به آن متصل خواهند کرد. سیستم جمع آوری نمونه مریخ نورد Mars 2020 پس از جمع آوری مواد این سیاره آن ها را بسته بندی کرده و روی سطح سیاره رها می کند. این نمونه ها در آینده و طی یک ماموریت دیگر برای بررسی به زمین بازگردانده می شوند.

مریخ نورد Mars 2020

گفتنی است چرخ هایی که اکنون نصب می شوند دائمی نیستند و سال آینده با نمونه های اصلی جایگزین می شوند. چرخ های آلومینیومی این کاوشگر 52.2 سانتیمتر قطر دارند و هرکدام نیز به یک موتور جداگانه مجهز شده اند. هرکدام هم دارای 48 برآمدگی روی سحطشان اند که به چسبندگی آن ها روی انواع سطوح کمک می کنند. همچنین دو چرخ جلو و دو چرخ عقب قابلیت چرخیدن دارند که به ربات امکان چرخش 360 درجه در یک مکان ثابت را می دهند.

در طول این ماموریت ناسا به مریخ نورد Mars 2020 اجازه بالا رفتن از مکان هایی با شیب بیشتر از 30 درجه را نخواهد داد، اگرچه این کاوشگر می تواند از مسیرهایی با شیب 45 درجه هم بدون هیچ مشکلی بالا برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی