ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیچیده ترین مأموریت اسپیس ایکس: فالکون هوی 24 ماهواره را به فضا برد

کمپانی اسپیس ایکس ساعاتی قبل سومین راکت فالکون هوی خود را با موفقیت به فضا فرستاد. پرتاب این راکت از پایگاه فضایی کندی در فلوریدای آمریکا صورت گرفت که به علت انجام برخی تست های ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

کمپانی اسپیس ایکس ساعاتی قبل سومین راکت فالکون هوی خود را با موفقیت به فضا فرستاد. پرتاب این راکت از پایگاه فضایی کندی در فلوریدای آمریکا صورت گرفت که به علت انجام برخی تست های نهایی اواخر بازه ی چهار ساعته ای که از قبل تعیین شده بود انجام شد.

فالکون هوی

این پرتاب شامل اولین های بسیاری برای اسپیس ایکس بود، مانند اولین پرتاب فالکون هوی در تاریکی و اولین پرتاب این راکت به وسیله دو بوستر استفاده شده که یکی از آن ها آخرین ماموریتش را دو ماه قبل انجام داده بود. همچنین این اولین باری بود که راکت فالکون هوی محموله مشتری های بسیار مهم اسپیس ایکس مانند نیروی هوایی آمریکا، وزارت دفاع و ناسا را به مدار منتقل می کرد. این راکت طی چند ساعت آینده مانورهایی انجام خواهد داد تا 24 ماهواره ای که حمل می کند را در سه مدار مختلف قرار دهد.

اولین بار است که فالکون هوی محموله مشتری های بسیار مهم را به فضا می برد

مهمترین محموله های این راکت شامل چهار ماموریت تحقیقاتی ناسا می شود که از آن ها می توان به یک ساعت اتمی فوق دقیق و فشرده اشاره کرد که برای ماموریت های فضایی عمیق استفاده خواهد شد و می تواند مسیریابی فضایی را دگرگون کند. دیگری نیز فضاپیمایی است که بودجه آن به صورت عمومی تامین شده و قرار است با استفاده از انرژی فوتون ها حرکت کند.

فالکون هوی

اسپیس ایکس حالا باید تلاش کند هر سه بوستر مورد استفاده در این ماموریت را به سلامت روی زمین بنشاند. این کمپانی همچنین تلاش خواهد کرد تا با استفاده از یک تور بزرگ کپسولی که محموله ها را در خود جای داده بود نیز هنگام بازگشت به زمین بگیرد.

فالکون هوی

تا این لحظه دوتا از بوسترهای این راکت با موفقیت فرود آمده اند، اما سرعت سومی به قدری زیاد بود که در تاریخ پرتاب های این شرکت سابقه نداشت، علاوه بر این مجبور بود روی یک سکوی شناور فرود بیاید که باعث پیچیده تر شدن ماجرا می شود. متاسفانه این تلاش موفقیت آمیز نبود و بوستر سوم در برخورد با سطح اقیانوس منفجر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۴ تیر ۱۳۹۸

    موفقیت های ایلان ماسک همیشه باعث خوشحالی منه

  • آریا
    آریا | ۴ تیر ۱۳۹۸

    لایو دیدمش?

مطالب پیشنهادی