ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولتیماتوم تاکسیرانی تهران به تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص شناسايی و تعيين تكليف تاكسی‌های فاقد پروانه هوشمند اطلاعیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن فعالیت تاکسی‌ها بدون داشتن پروانه معتبر (پروانه هوشمند) تخلف است ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۵

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص شناسایی و تعیین تکلیف تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند اطلاعیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن فعالیت تاکسی‌ها بدون داشتن پروانه معتبر (پروانه هوشمند) تخلف است و به همین دلیل از تاکسیرانان خواسته شده هرچه سریعتر نسبت به صدور یا تمدید پروانه هوشمند خود اقدام کنند.

در اطلاعیه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به ماده ۳۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی و مواد ۸ و ۱۴ آئین نامه اجرایی تاکسیرانی استناد شده که بر اساس آنها فعالیت و تردد با تاکسی بدون داشتن پروانه معتبر ممنوع بوده و متخلف تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد:

«به اطلاع می رساند تاکسیرانان محترم در اسرع وقت برای صدور و یا تمدید پروانه هوشمند تاکسیرانی خود به دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی که در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران که نشانی آنها در سایت تاکسیرانی است، مراجعه کنند. بدیهی است در غیر اینصورت از طریق عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، عوامل گشت کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی، دوربین‌های ترافیکی و سایر مراجع ذیصلاح با مالکین و راکبین تاکسی‌هایی که دارای پروانه هوشمند معتبر نیستند برخورد قانونی لازم به عمل خواهد آمد.»

پروانه هوشمند

پروانه هوشمند چیست؟

در پروانه هوشمند گواهی صحت، سلامت و تایید صلاحیت راننده، معاینه فنی و چک خودرو انجام در نظر گرفته می‌شود. در این پروانه، مالکیت خودرو احراز شده و پس از آن پروانه صادر می‌شود. در واقع اگر کسی پروانه تاکسیرانی نداشته باشد، جرمی مرتکب نشده است. ولیکن نداشتن پروانه تاکسیرانی همانند نداشتن گواهینامه رانندگی است که پلیس می‌توان آن را بدون آنکه راننده جرمی مرتکب شده باشد، کنترل کند و در صورت نداشتن پروانه هوشمند، تاکسیران را جریمه کند. همچنین طبق قوانین درصورتیکه ۶ ماه از اعتبار پروانه هوشمند بگذرد، تاکسیران باید مانند یک نیروی جدیدالورود تمام مراحل تاکسیران شدن را طی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی