ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپادهای DJI
تکنولوژی

راه اندازی خط تولید پهپادهای DJI در کالیفرنیا علی رغم نگرانی های امنیتی دولت آمریکا

شرکت DJI بزرگترین تولیدکننده پهپادهای عمومی دنیا از برنامه‌های خود برای تولید پهپادهای امنیتی برای دولت آمریکا خبر داد. قرار است تولید پهپادهای DJI در کالیفرنیا شروع شود. در واقع اولین بار است که این شرکت ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

شرکت DJI بزرگترین تولیدکننده پهپادهای عمومی دنیا از برنامه‌های خود برای تولید پهپادهای امنیتی برای دولت آمریکا خبر داد. قرار است تولید پهپادهای DJI در کالیفرنیا شروع شود. در واقع اولین بار است که این شرکت تولید محصولاتش را به خارج از شنزن چین منتقل می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ای که این شرکت در مورد موضوع منتشر کرده هدف از راه‌اندازی این خط تولید در آمریکا رساندن تولید محصولات به میزان تقاضای بازار است. خط تولید DJI در کالیفرنیا، چند ماه پیش در زمینه مونتاژ مورد آزمایش قرار گرفت و با عملکرد مثبتی که از خود نشان داد حالا منتظر دریافت مجوزهای مرتبط از آمریکا است.

پهپادهای DJI

این برنامه جدید در حالی اجرا می‌شود که پیشتر آمریکا در مورد مسائل امنیتی پهپادهای چینی به شهروندان این کشور هشدار داده بود. به گفته دولت آمریکا پهپادهای چینی اطلاعات حساس پرواز این محصولات را در اختیار تولید کنندگانشان قرار می‌دهند. از آنجایی که DJI در حال حاضر حدود 80 درصد سهم بازار آمریکا را در اختیار دارد و این اتهام در واقع بیشتر متوجه محصولات این شرکت می‌شود، در نامه‌ای به کمیته تجارت، دانش و حمل و نقل سنا این مساله را رد کرده و گفت:

پهپادهای DJI داده‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای پروازشان را تا زمانی که هدایت کننده آن‌ها اقدام به انتشارشان نکند، در اختیار هیچ نهادی قرار نمی‌دهند. این پهپادها داده پرواز خود را به صورت خودکار به چین یا کشورهای دیگر ارسال نمی‌کنند و تصاویر و ویدیوهای مرتبط را هم از طریق اینترنت به اشتراک نمی‌گذارند. تمام داده‌ها در پهپاد و همچنین دستگاه موبایل هدایت کننده ذخیره می‌شود. DJI هم نمی‌تواند داده‌ای که هرگز دریافت نکرده را در اختیار مراکز دیگر قرار دهد.

شرکت چینی در این نامه علاوه بر تاکید روی کنترل کامل مشتریان بر داده‌های پهپادشان به این نکته هم اشاره کرد که محصولات این شرکت با کمک به کسب و کارها و دولت آمریکا، در روند اقتصادی این کشور نقش مهم و مثبتی داشته و به آمریکا برای ورود به عصر پهپادها یاری رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی