ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Vive Cosmos
تکنولوژی

جزییات بیشتر از هدست Vive Cosmos؛ وضوح بالای نمایشگر و بدنه ماژولار

HTC در جریان برگزاری CES دی ماه گوشه هایی از هدست واقعیت مجازی Vive Cosmos را به نمایش گذاشته بود و حالا مشخصات آنرا اعلام کرده است. این هدست از نمایشگری LCD با رزولوشن ترکیبی ۲۸۸۰ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

HTC در جریان برگزاری CES دی ماه گوشه هایی از هدست واقعیت مجازی Vive Cosmos را به نمایش گذاشته بود و حالا مشخصات آنرا اعلام کرده است.

این هدست از نمایشگری LCD با رزولوشن ترکیبی ۲۸۸۰ در ۱۷۰۰ پیکسل بهره می برد که محتوا را با نرخ ۹۰ فریم در ثانیه به تصویر می کشد. دقت این نمایشگر از نسخه اول هدست وایو ۸۸ درصد بیشتر است. با استفاده از پنل RGB واقعی و افزایش زیر پیکسل ها وضوح تصاویر افزایش یافته است.

Vive Cosmos قدرت پردازش خود را از دستگاه های دیگر از جمله کامپیوتر، موبایل و حتی بیش از یک سیستم گیمینگ می گیرد که نوید اجرای محتوای با کیفیت را به همراه دارد. Vive Cosmos

روی قسمت جلویی هدست صفحه ای قابل تعویض قرار گرفته که نقش ماژول قابل به روزرسانی را بازی می کند و به گفته HTC بر اساس نیازهای مختلف می توان در آینده صفحات دیگری را با سنسورها یا دوربین بیشتر جایگزین آن کرد.

Vive Cosmos با میزبانی ۶ دوربین کاربران را قادر به تجربه حالتی می سازد که HTC آنرا «ردیابی معکوس برتر» نامیده و در واقع به معنی ردیابی حرکات کاربر و کنترلر بدون نیاز به سنسور خراجی است. دو دوربین روی پنل جلویی، دو واحد در طرفین هدست و دو دوربین در بالا و پایین صفحه قابل تعویض قرار گرفته اند.

ساختار فیزیکی این گجت واقعیت مجازی هم به گونه ای که کنار زدن نمایشگر نیازی به درآوردن کامل هدست ندارد. همچنین طراحی پنل به گونه ای صورت گرفته که هوا به راحتی جریان پیدا می کند و بنابرین کاربران در استفاده های طولانی مدت دچار خستگی نشده یا گرمای بیش از حد صورت نمی شوند.

کمپانی تایوانی هنوز قیمت یا تاریخ عرضه Vive Cosmos را اعلام نکرده اما انتظار می رود اواخر سال جاری میلادی یا اوایل ۲۰۲۰ به بازار راه پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی