ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سن فرانسیسکو اولین شهری که فروش سیگارهای الکترونیکی را ممنوع می‌کند

مقامات سن فرانسیسکو فروش و توزیع سیگارهای الکترونیکی که مجوز FDA ندارند در این شهر ممنوع کردند. این ممنوعیت شامل بعضی از تنباکوهای طعم‌دار هم می‌شود و قانون منع توزیع و فروش سیگارهای الکترونیکی طعم‌دار ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

مقامات سن فرانسیسکو فروش و توزیع سیگارهای الکترونیکی که مجوز FDA ندارند در این شهر ممنوع کردند. این ممنوعیت شامل بعضی از تنباکوهای طعم‌دار هم می‌شود و قانون منع توزیع و فروش سیگارهای الکترونیکی طعم‌دار که پارسال توسط مقامات این شهر وضع شده بود را تکمیل می‌کند.

این دستورالعمل در واقع فروش تمام برندهای سیگار الکترونیکی در سن فرانسیسکو را به افراد ممنوع می‌کند چرا که بر اساس گفته‌های کمیسیونر FDA «ند شارپلس»: هیچ سیگار الکترونیکی موجود در بازار در حال حاضر تائیدیه ندارد.

با اجرای این قانون در ابتدای سال 2020، فروشگاه‌های دخانیات سن فرانسیسکو اجازه فروش سیگارهای الکترونیکی که توسط FDA تائید نشده‌اند را نخواهند داشت. این قانون همچنین فروش و توزیع سیگارهای الکترونیک بدون تائیدیه و تنباکوهای طعم‌دار را به افراد ممنوع می‌کند.

سیگارهای الکترونیکی

کمپانی‌های سیگار الکترونیکی در حال حاضر تا سال 2020 فرصت دارند که تائیدیه خود را از FDA دریافت کنند و تا آن زمان اجازه فروش محصولاتشان را در سن فرانسیسکو نخواهند داشت. قطعا شرکت‌های تولید کننده سیگار الکترونیکی از این موضوع خوشحال نیستند. به گزارش بلومبرگ، شرکت تولید سیگار الکترونیکی Juul که در سن فرانسیسکو مستقر است قصد دارد برای اعتراض به این دستورالعمل یک رای‌گیری به راه بیندازد که در آن مردم نظر خودشان را در مورد فروش سیگارهای این شرکت به افراد بالای 21 سال اعلام کنند.

البته FDA هم با ارسال راهنما برای شرکت‌های تولیدکننده سیگار الکترونیکی، از آن‌ها خواسته تا برای گرفتن تائیدیه این سازمان اقدام کنند و قطعا برخی از شرکت‌ها می‌توانند تائیدیه مربوطه را دریافت کنند.

سن فرانسیسکو جزو اولین شهرهای ایالات متحده است که قانون منع فروش سیگارهای الکترونیکی بدون مجوز را وضع می‌کند و به بورلی هیلز می پیوندد. قانون منع فروش سیگارهای الکترونیکی شش ماه پیش توسط برخی از مقامات این شهر که نگران ازدیاد مصرف نوجوانان بودند پیشنهاد شد. به گفته آن‌ها افراد بسیار زیادی به نیکوتین اعتیاد پیدا کرده‌اند که اگر به خاطر محصولات جذاب این چنینی نبود هرگز یک سیگار هم در عمرشان دود نمی‌کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی