ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کومودور 64
تکنولوژی

نسخه جدیدی از کومودور 64 روانه بازار می شود [تماشا کنید]

کومودور 64 در زمان عرضه خود در دهه 80 میلادی، با قیمت 595 دلار کامپیوترهای خانگی را به منزل میلیون ها نفر در سراسر جهان آورد. در آن زمان کومودور 64 با حافظه 64 کیلوبایتی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

کومودور 64 در زمان عرضه خود در دهه 80 میلادی، با قیمت 595 دلار کامپیوترهای خانگی را به منزل میلیون ها نفر در سراسر جهان آورد. در آن زمان کومودور 64 با حافظه 64 کیلوبایتی کاربردهایی از جمله استفاده از نرم افزارهای آفیس ساده و اجرای بازی ها را داشت. شرکت رترو گیمز قصد دارد خاطرات آن دوران بسیاری از کاربران این کنسول را زنده کند.

کنسول 8 بیتی کومودور 64 موفق به فروش 17 میلیون دستگاه شد و در یک دوره موفق شد نام خود را به عنوان پر فروش ترین کامپیوتر تمام دوران در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

رترو گیمز خبر از کار روی نسخه به روز شده ای از کومودور 64 داده است. البته رترو گیمز در سال 2018 هم یک نسخه مینی از کومودور 64 را عرضه کرده بود اما مدل جدید، کیبورد با ابعاد کامل و یک جوی استیک را هم شامل می شود. بازی هایی که قرار است با این کنسول عرضه شود شامل اسپیدبال و سایبرداین واریور هستند.

رترو گیمز قبل تر تلاش کرده بود از طریق کمپین ایندیگوگو سرمایه مورد نیاز برای باز تولید نسخه جدید کومودور 64 را تأمین کند اما کمپین در نهایت تنها 67 درصد از سرمایه مورد نیاز را به دست آورد و متوقف شد. به همین دلیل ابتدا به سراغ تولید نسخه مینی رفت اما حالا قصد دارد با تولید نسخه ای با کیبورد بزرگ، هدف قبلی خود را محقق کند.

کومودور 64 رترو گیمز در ماه آذر سال جاری با قیمت 199 دلار روانه بازار خواهد شد.

CNN
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی