ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه 5G
تکنولوژی

موسسه تحلیلی GlobalData: هواوی پیشتاز توسعه شبکه 5G است

همزمان با افزایش تعداد مشترکان شبکه 5G در اقصی نقاط دنیا، شرکت تحلیلی GlobalData در گزارشی تازه اعلام کرده که هواوی پیشتاز تامین کنندگان سرویس 5G در دنیاست. این موسسه آماری بعد از بررسی پنج بازیگر اصلی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

همزمان با افزایش تعداد مشترکان شبکه 5G در اقصی نقاط دنیا، شرکت تحلیلی GlobalData در گزارشی تازه اعلام کرده که هواوی پیشتاز تامین کنندگان سرویس 5G در دنیاست.

این موسسه آماری بعد از بررسی پنج بازیگر اصلی این عرصه شامل هواوی، اریکسون، نوکیا، ZTE و سامسونگ اعلام نموده که غول تکنولوژی چینی یعنی هواوی تنها شرکتی است که توانسته امتیاز کامل را در تمامی معیارهای آن شامل ظرفیت باند، پورتفلیوی واحد رادیویی، سهولت نصب و تکمیل تکنولوژی کسب کند.

اد گوبینز تحلیلگر ارشد شرکت GlobalData در همین رابطه چنین گفت:

در طول مراحل اولیه راه اندازی شبکه 5G بازار به شدت رقابتی است و تصمیمات امروز اپراتورها یک دهه سرمایه گذاری آتی در زمینه مخابرات را تعیین می کند و در نهایت به تغییراتی گسترده و بنیادین در روش زندگی و کار ما منجر می شوند.

در گزارش GlobalData همچنین آمده است که به غیر از هواوی، اریکسون نیز در بخش سهولت نصب تجهیزات 5G  عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته و برد و تجهیزات کامپکت نوکیا نیز نقطه قوت آن در این رقابت جهانی بوده اند.

شبکه 5G

در رتبه بندی GlobalData متاسفانه دو شرکت ZTE و سامسونگ موفقت به کسب نمره کامل در هیچیک از دسته بندی ها نشدند اما امتیاز کلی شان با اریکسون و نوکیا برابری می کرد.

در همین رابطه رایان دینگ مدیر کسب و کار اپراتوری هواوی روز سه شنبه همین هفته و در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تجهیزات هواوی حالا بالغ بر دو سوم از شبکه های 5G راه اندازی شده در خارج از چین را تحت پوشش دارند.

دو سوم از شبکه های 5G راه اندازی شده در خارج از چین از تجهیزات هواوی استفاده می کنند

این شرکت تاکنون ۵۰ قرارداد بین المللی در زمینه توسعه 5G در خارج از خاک چین با کشورهای مختلف امضا کرده که از کره جنوبی و سوئیس گرفته تا انگلستان و فنلاند را شامل می شود. در مجموع این قراردادها نیز شرکت چینی مورد بحث بالغ بر ۱۵۰ هزار ایستگاه مخابراتی را نصب کرده است.

شاید بد نباشد اشاره کنیک که اپراتورهای شبکه میتوانند با بیش تر از یک ارائه دهنده وارد همکاری شوند تا بخش های مختلف ایستگاه های 5G خود را از طریق آنها تامین نمایند. هواوی راهکار شبکه نقطه به نقطه یا یک سیستم کامل سخت افزاری را در اختیارشان می گذارد اما اینکه کشوری بخواهد از تجهیزات دیگر شرکت ها هم استفاده کند یا خیر به خودشان بستگی دارد.

پیشتر موسسه رتبه بندی S&P نیز به بررسی ادعای هواوی مبنی بر سلطه اش بر بازار 5G پرداخته بود و در گزارش خود چنین آورده بود:

با وجود آنکه هواوی ابتدا پیشرو این حوزه بود، باور داریم که فروشندگان اروپایی و آسیایی در حال نزدیک شدن به آن و حتی پشت سر گذاشتنش هستند و در نتیجه بهتر است در مورد اینکه هواوی محصولی واقعی در این حوزه دارد یا خیر و همچنین مزیت های قیمتی استفاده از سرویس 5G آن با احتیاط اظهار نظر نماییم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۶ تیر ۱۳۹۸

    سود شرکت های مخابراتی انقدر مهمه
    که به جای شرکت های ثابت شده ای مثل نوکیا بریم سراغ هواوی که عدم امنیتش همین حالا هم ثابت شدس کافی مقاله دیروز ضعف امنیتی محصولات هواوی بخونید

    • binam
      binam | ۶ تیر ۱۳۹۸

      1. سود اونا انقدر مهمه که …، ۲. بجای شرکت‌های ثابت‌شده‌ای مثل …، ۳. اون که عدم امنیتش حالا ثابت‌شده است …، ۴. مقالهٔ دیروز دربارهٔ هواوی برای سند کافیه …، … … خدایا ما خیلی باحالیم! خیلی دقیق حرف می‌زنیم! خیلی داناییم! …

    • 7.62mm
      7.62mm | ۶ تیر ۱۳۹۸

      سال ۸۸ کاملا ثابت شد نوکیا..!

مطالب پیشنهادی