ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیام رسان بومی هند
نرم افزار و اپلیکیشن

پیام رسان بومی هند در اختیار دولتی های این کشور قرار می گیرد

پیام رسان بومی هند با هدف جایگزین کردن اپلیکیشن های خارجی در ادارات دولتی این کشور به زودی معرفی می شود. طبق گزارش نشریه هندی اکونومیک تایمز دولت دهلی نو مشغول بررسی طرح نیاز به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

پیام رسان بومی هند با هدف جایگزین کردن اپلیکیشن های خارجی در ادارات دولتی این کشور به زودی معرفی می شود.

طبق گزارش نشریه هندی اکونومیک تایمز دولت دهلی نو مشغول بررسی طرح نیاز به اپلیکیشن های داخلی ایمیل و پیام رسان است. هدف از این اقدام نیز ظاهرا قطع وابستگی این کشور به موجودیت های خارجی عنوان شده؛ نگرانی تازه ای که در بحبوحه مناقشات میان آمریکا و هواوی در دل مقامات هندی ریشه دوانده است.

یکی از مقامات ارشد دولتی هند که خواست نامش فاش نشود در این رابطه گفت:

ما می خواهیم ارتباطاتمان ایزوله شوند. از وقتی که آمریکا هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داده زنگ خطر نیز برای دهلی نو به صدا در آمده است.

اما جالب است بدانید که هند نیز تنش های تجاری مختص به خود را با آمریکا دارد. اوایل همین ماه دونالد ترامپ نام این کشور آسیایی را از برنامه تجارت ویژه خود حذف کرد. ترامپ مدعی شد که علت این تصمیمش اجتناب همتای هندی از ارائه ضمانت مبنی بر ایجاد دسترسی منطقی و برابر به بازارهای هند برای آمریکا بوده است.

پیام رسان بومی هند
ترامپ و نخست وزیر هند 

اما اگر این تصمیم رنگ واقعیت به خود بگیرد، همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد این نخستین بار نخواهد بود که یک دولت استفاده از اپلیکیشن های ارتباطی خارجی را توسط کارکنان خود ممنوع خواهد کرد. چندی پیش فرانسه نیز یک اپ پیام رسان رمزگذاری شده به اسم Tchap را برای استفاده توسط دفاتر دولتی این کشور معرفی کرد. امکان استفاده از این اپ صرفا برای دولتی های فرانسه فراهم است هرچند که کد این برنامه به صورت متن باز در آمده تا مردم سایر نقاط دنیا نیز بتوانند از آن استفاده نمایند.

پیام رسان بومی هند

جالب است بدانید که تنها ظرف ۲۴ ساعت از راه اندازی Tchap یک حفره امنیتی جدی در آن کشف شد و از آنجا که گفته می شود دولت فرانسه نیروی انسانی کارامد، بودجه و تخصص کافی را در اختیار ندارد رفع مشکلات امنیتی این اپ برای آن چالشی بزرگ خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ تیر ۱۳۹۸

    دولت دیکتاتور هند خخخخخ

مطالب پیشنهادی