ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی میکرون
تکنولوژی

آغاز ارسال محصولات میکرون به هواوی با وجود تحریم‌های ایالات متحده

شرکت آمریکایی میکرون در اواسط خرداد ماه خبر از توقف تأمین چیپ ها برای هواوی به دلیل تحریم های ایالات متحده علیه شرکت چینی داده بود. حالا اما راهی برای گذر از تحریم ها یافته ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

شرکت آمریکایی میکرون در اواسط خرداد ماه خبر از توقف تأمین چیپ ها برای هواوی به دلیل تحریم های ایالات متحده علیه شرکت چینی داده بود. حالا اما راهی برای گذر از تحریم ها یافته است.

میکرون اعلام کرده که عرضه محصولات به هواوی را از دو هفته قبل آغاز کرده. در توضیح دلیل این تصمیم گفته شده که این محصولات زیر مجموعه ای از محصولات فعلی هستند که شامل محدودیت های صادارات اعمال شده از سوی ایالات متحده نمی شوند.

«سانجای مِهروترا» مدیر عامل میکرون اعلام کرده که میکرون به دنبال تحریم های ایالات متحده به سرعت عرضه محصولات به هواوی را متوقف کرد اما بعدتر در بررسی ها این گونه نتیجه گیری شد که برخی از محصولات می توانند به طور قانونی ارسال شوند.

برخی از شرکت های آمریکایی دیگر هم به چنین نتیجه ای رسیده اند. به گزارش وال استریت ژورنال کوالکام و اینتل ارسال برخی از محصولات خود به هواوی را از سر گرفته اند البته این دو شرکت هنوز در ارتباط با این موضوع اظهار نظر نکرده اند. انجمن صنعت نیمه هادی ایالات متحده هم اخیراً اعلام کرده بود که تولید کننده های چیپ می توانند بدون زیر پا گذاشتن قوانین مرتبط با لیست سیاه صادرات کشور، برخی محصولات را به هواوی عرضه کنند.

هواوی بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات مخابراتی و دومین برند تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان به حساب می آید. قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه ایالات متحده می تواند آسیب های فراوانی را به کسب و کار گوشی های هوشمند این شرکت وارد کند. در راستای این موضوع «رِن ژنگفِی»، مدیر عامل این شرکت اعلام کرده بود که فروش بین المللی گوشی های هوشمند هواوی بین 14 ماه مه تا 16 ژوئن به میزان 40 درصد در مقایسه با دوره 30 روزه قبل از آن افت کرده است.

با این حال تجهیزات مخابراتی هواوی به ویژه در زمینه شبکه های 5G همچنان در بین گزینه های محبوب بسیاری از اپراتورهای سراسر جهان است و چینی ها اخیراً قراردادهایی برای تأمین این تجهیزات را با برخی از اپراتورها امضا کرده اند.

CNN
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی