ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-bmw-7-series (27)
خودرو

واکنش طراح ارشد ب ام و نسبت به انتقاد ها از جلوپنجره بزرگ سری 7

دی ماه گذشته بود که ب ام و از فیس لیفت سدان پرچمدار خود یعنی سری 7 رونمایی کرد. بی تردید اصلی ترین شاخصه نسخه فیس لیفت، جلوپنجره بسیار بزرگ آن بود که از همان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

دی ماه گذشته بود که ب ام و از فیس لیفت سدان پرچمدار خود یعنی سری 7 رونمایی کرد. بی تردید اصلی ترین شاخصه نسخه فیس لیفت، جلوپنجره بسیار بزرگ آن بود که از همان روزهای نخستین باعث بروز انتقادات شدیدی شد.

ب ام و سری 7 قبل از فیس لیفت
ب ام و سری 7 بعد از فیس لیفت

اگر چه در طول این مدت باواریایی ها سعی کرده اند با انتشار ویدیو و پرداختن به جزئیات، از شدت انتقادات بکاهند، اما این اقدامات ظاهرا کافی نبوده و هنوز هم بحث زشت بودن یا نبودن فیس لیفت سری 7 و جلوپنجره های بزرگ محصولات ب ام و نقل محافل خودرویی است.

به تازگی آدریان ون هویدونک مدیر طراحی ب ام و نیز دست به کار شده و تلاش کرده از دست پرورده دپارتمان خود دفاع کند. این طراح 55 ساله مدعی است وی انتقادات را قبل از معرفی نسخه فیس لیفت پیش بینی کرده بود، اما تصمیم گرفته به برنامه ها و اهداف داخلی شرکت وفادار باقی بماند.

A portrait of Adrian van Hooydonk

آقای ون هویدونک در این باره گفته دستورالعمل دریافتی دپارتمان طراحی این بوده که مردم تفاوت بین سری 7 و سری 5 را به وضوح دیده و متوجه آن شوند. او اضافه کرده سری 7 قبل از فیس لیفت شباهت زیادی به نسل پیشین داشت.

سر طراح ب ام و افزوده:

«درک می کنم که سری 7 شاید مردم را شوکه کند. من متوجه انتقادات هستم و فکر می کنم که اجتناب ناپذیر است. هدف من خلق چیزی است که همه دوستش داشته باشند، اما این همیشه ممکن نیست.»

آقای ون هویدونک انتقادها از فیس لیفت سری 7 را بیشتر به سلایق متفاوت در نقاط مختلف جهان نسبت داده؛ به اعتقاد وی اروپایی ها علاقه کمتری به خودنمایی و فخر فروشی دارند، به همین جهت بخش اعظمی از انتقادات مربوط به این قاره است. برخلاف اروپایی ها، چینی ها که دوست دارند بیشتر در چشم باشند، به تمجید از فیس لیفت سری 7 پرداخته اند.

گفتنی است سری 7 کنونی نسل ششم محسوب شده و از سال 2015 روی خط تولید قرار دارد. این نسل آخرین مدلی است که می توان با موتور لیتری V12 سفارش داد، زیرا قوانین سختگیرانه زیست محیطی سبب شده ب ام و آن را کنار بگذارد. موتور مذکور 6.6 لیتر حجم داشته و 592 اسب بخار قدرت تولید می کند.

در صورت تاکید بیشتر بر آلایندگی کمتر خودروها این احتمال وجود دارد که موتور V8 باواریایی ها نیز به سرنوشتی مشابه دچار شود. برخی شایعات حکایت از آن دارند نسل بعدی ب ام و سری 7 با موتور 6 سیلندر خطی و یک موتور برقی کمکی به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۸ تیر ۱۳۹۸

    راست ميگه اون جلو پنجره بيش از خودنمايي كاربرد ديگه اي نداره... خيلي پر طمتراق و اغراق شده بيشتر عادت كمپاني هاي شرقي هست كه خود مردمشون به آرايش بيش از حد خو گرفتن!

    يك كمپاني اصيل اروپايي بايد عادات مينيماليستي خودشو حفظ كنه...

    عجيبه كه هيچيز ديگه اي پيدا نكردن كه براي تفاوت دادن استفاده كنن

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۸ تیر ۱۳۹۸

    اگه سلیقه چینی ها یه همچین جلوپنجره ای هست باید بگن واقعا سلیقه‌ی شخمی ای دارن،اگرچه جلوپنجره های بزرگ شرکتی مثل لکسوس یا حتی هاوال رو میپسندم،ولی طراحی زشت رو دیگ همه تشخیص میدن،چینی ها جلوپنجره بزرگ و قشنگ میخان،ن فقط بزرگ.

  • shayan ranjbar
    shayan ranjbar | ۶ تیر ۱۳۹۸

    بیشتر سبیه یک سبیل کلفت هست واسه همین تو ذوق میزنه ولی فک کنم بهش عادت کنند و حتی بیشتر طرفدار پیدا کنه

مطالب پیشنهادی