ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفیس با پردازنده AMD
تکنولوژی

‌احتمال تولید سرفیس با چیپ‌ AMD و کوالکام؛ انحصار اینتل پایان می‌یابد؟

اینتل احتمالاً به زودی یکی از بازارهای انحصاری خود را از دست می دهد؛ چرا که گزارش شده که مایکروسافت نسخه اولیه ای از تبلت ها و لپتاپ های سرفیس را توسعه داده که به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

اینتل احتمالاً به زودی یکی از بازارهای انحصاری خود را از دست می دهد؛ چرا که گزارش شده که مایکروسافت نسخه اولیه ای از تبلت ها و لپتاپ های سرفیس را توسعه داده که به پردازنده های کوالکام یا AMD مجهز شده اند.

بر اساس این گزارش، مایکروسافت یک لپتاپ سرفیس را توسعه داده که از APU های پیکاسوی AMD بهره می برد. APU های AMD پردازنده هایی هستند که به پردازشگرهای گرافیکی مجتمع مجهز شده اند. APU های جدید این شرکت در اواسط دی ماه سال 97 معرفی شدند اما تا کنون جزئیات کمی از آنها منتشر شده است. گفته می شود که سری پیکاسو از معماری ذن پلاس در کنار معماری گرافیکی وگا بهره می برد و پردازنده های این سری بر اساس معماری 12 نانومتری و توسط گلوبال فاندریز تولید می شود.

سرفیس با پردازنده AMD

علاوه بر این اشاره شده که مایکروسافت با کوالکام در همکاری است تا یک چیپ به نام اکسکالیبر توسعه داده شود. گفته شده این چیپ با یک مدل سرفیس پرو در ارتباط است و به طور ویژه برای سازگاری بیشتر با ویندوز طراحی شده. این موضوع خبر خوبی است چرا که تلاش های قبلی مایکروسافت برای سازگاری ویندوز با پردازنده های با معماری غیر از X86 چندان نتیجه راضی کننده ای نداشت.

برای سال ها بود که اینتل به طور انحصاری تأمین چیپ های مورد نیاز برای سری سرفیس را بر عهده داشت. در صورتی که مایکروسافت به استفاده از چیپ های AMD و یا کوالکام روی آورد اینتل یک بازار انحصاری دیگر را هم از دست خواهد داد. همچنین پیش از این زمزمه هایی از کروم بوک های مبتنی بر پردازنده های پیکاسوی AMD به گوش رسیده بود. علاوه بر این در کنار تعدادی از تولید کننده های لپتاپ های ویندوزی که خبر از روی آوردن به سمت محصولات AMD داده اند، گزارش شده که اپل هم قصد داد از سال 2020 در کامپیوترهای مک از پردازنده های AMD و نیز مبتنی بر آرم روی بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی