ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایرفاکس پریویو
نرم افزار و اپلیکیشن

فایرفاکس Preview معرفی شد؛ مرورگری بهبود یافته برای دستگاه‌های اندرویدی

فایرفاکس سال ها قبل از مرورگر فوکوس رونمایی کرد که نسخه ای سریع و ساده تر از فایرفاکس به حساب می آمد و بر حفظ حریم شخصی تأکید داشت. در حالی که این مرورگر مورد ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

فایرفاکس سال ها قبل از مرورگر فوکوس رونمایی کرد که نسخه ای سریع و ساده تر از فایرفاکس به حساب می آمد و بر حفظ حریم شخصی تأکید داشت. در حالی که این مرورگر مورد استقبال کاربران قرار گرفت اما فاقد برخی امکانات مرورگر اصلی فایرفاکس بود. به همین دلیل به تازگی Firefox Preview معرفی شده؛ مرورگری که قصد دارد کمبودهای فوکوس را جبران کند.

پریویو (که حقیقتاً خواندن نوشتار فارسی آن پیچیده است)، پیش از این با نام فِنیکس (Fenix) شناخته می شد و بر اساس موتور GeckoView فایرفاکس طراحی شده. این مرورگر قرار است قابلیت های حفظ حریم شخصی و امنیت فایرفاکس فوکوس را با امکانات و سادگی یک مرورگر کامل ترکیب کند. به گفته موزیلا به لطف موتور جدید نه تنها مرورگر سریع تر شده بلکه فایرفاکس پریویو در افزودن ویژگی های جدید، به ویژه موارد مرتبط با حریم خصوصی، انعطاف پذیری بیشتری دارد.

فایرفاکس پریویو

از ویژگی های مهمی که در نگاه اول در مرورگر به چشم می خورد طراحی مینیمال آن و نوار ناوبری قرار گرفته در پایین است. یکی از مهمترین قابلیت های فایرفاکس پریویو هم «Collections» است که ابزاری برای ذخیره، سازمان دهی و به اشتراک گذاری دسته ای از وبسایت ها به حساب می آید. به عنوان مثال اگر وبسایت های دیجیاتو، گوگل و یاهو را هر روز صبح چک می کنید می توانید آنها را در مجموعه «Morning routine» قرار دهید.

اما متأسفانه همه خبرها هم برای کاربران فایرفاکس فوکوس شیرین نیست. به گفته موزیلا با رونمایی از فایرفاکس پریویو توسعه فوکوس و نیز نسخه معمول فایرفاکس برای اندروید تا اطلاع ثانوی متوقف می شود؛ البته این مرورگرها همچنان برای دانلود در دسترس هستند.

نسخه آزمایشی فایرفاکس پریویو را می توانید از گوگل پلی دانلود کنید. البته باید اشاره کرد که موزیلا هنوز صحبتی از ارائه احتمالی این مرورگر برای iOS به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Az_Ali77
    Az_Ali77 | ۷ تیر ۱۳۹۸

    فوکوس برای خرید های جعلی عالیه ای کاش حذف نشه

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۷ تیر ۱۳۹۸

    چرا گزینه دانلود ها نداره؟

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۷ تیر ۱۳۹۸

    عالی تشکر

مطالب پیشنهادی