ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احراز هویت با ضربان قلب
تکنولوژی

توسعه سیستم احراز هویت از راه دور با پایش ضربان قلب

پنتاگون سیستم لیزری را توسعه داده که احراز هویت با استفاده از ضربان قلب افراد از راه دور را ممکن می کند. بیشتر ما تقریباً هر روز با سیستم های احراز هویت سر و کار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۲

پنتاگون سیستم لیزری را توسعه داده که احراز هویت با استفاده از ضربان قلب افراد از راه دور را ممکن می کند.

بیشتر ما تقریباً هر روز با سیستم های احراز هویت سر و کار داریم؛ گوشی های خود را با سیستم های تشخیص چهره یا حسگر اثر انگشت آنلاک می کنیم و در فرودگاه ها با سیستم های متنوع تشخیص هویت روبرو می شویم. اما روش جدید احراز هویت می تواند از طریق پایش ضربان قلب باشد.

بر اساس گزارشی از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) تکنولوژی احراز هویت مبتنی بر لیزر پنتاگون با نام جتسون از سیستم ارتعاش سنج لیزری استفاده می کند. این سیستم لیزری می تواند لرزش های سطحی را با پایش حرکات روی پوست که توسط ضربان قلب ایجاد می شود، تشخیص می دهد. گفته شده که این سیستم جتسون حتی می تواند از فاصله 200 متری هم قابل استفاده باشد.

نبض

ضربان قلب هر فرد منحصر به فرد است و مهم تر اینکه بر خلاف چهره یا اثر انگشت قابل تغییر یا جعل کردن نیست. کارکرد سیستم های تشخیص چهره و سایر روش های بیومتریک به شرایط ایده آل وابسته است و جتسون هم برای کارکرد صحیح نیاز به شرایط خاص دارد. جتسون تنها با لباس های معمول از جمله پیراهن عمل می کند و با الیاف ضخیم تر از جمله کت های زمستانی مشکل دارد. علاوه بر این برای جمع آوری اطلاعات به حدود 30 ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین در حال حاظر تنها در صورتی قادر به تشخیص است که سوژه ایستاده یا نشسته باشد و کارآمدی آن هم به پایگاه داده ای از اطلاعات مرتبط با قلب وابسته است.

با وجود تمامی این محدودیت ها اما جتسون می تواند در شرایط مساعد با دقت 95 درصد هویت افراد را شناسایی کند. بر اساس گزارش ها پنتاگون از سال ها پیش درخواست توسعه چنین سیستمی را ارائه کرده بود. این فناوری می تواند در حوزه های نظامی و نظارت سازمانی کاربرد داشته باشد. البته کاربردهای احتمالی دیگری هم برای آن پیشبینی شده است. به عنوان نمونه پزشکان می توانند بدون تماس با بیمار، ضربان قلب او را بررسی کنند یا حتی در بیمارستان ها به صورت بیسیم علائم حیاتی بیمار را تحت کنترل داشته باشند. شاید هم روزی چنین سیستمی جایگزین روش های تشخیص چهره مرسوم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی