ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارتش چین
تکنولوژی

بلومبرگ از همکاری پرسنل هواوی با ارتش چین خبر داد

کارکنان هواوی بدون اطلاع شرکت دست کم در ۱۰ پروژه تحقیقاتی با ارتش چین همکاری داشته اند. براساس گزارشی که روز گذشته بلومبرگ منتشر کرد کارکنان این غول چینی سازنده تجهیزات مخابراتی طی یک دهه اخیر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

کارکنان هواوی بدون اطلاع شرکت دست کم در ۱۰ پروژه تحقیقاتی با ارتش چین همکاری داشته اند. براساس گزارشی که روز گذشته بلومبرگ منتشر کرد کارکنان این غول چینی سازنده تجهیزات مخابراتی طی یک دهه اخیر با بخش هایی از ارتش آزادی خلق چین روی پروژه های مرتبط با حوزه هایی نظیر هوش مصنوعی و ارتباطات رادیویی همکاری کرده اند.

یکی از این پروژه ها که متولی اش هم شاخه بازرسی کمیسیون مرکزی ارتش چین بوده روی طبقه بندی احساسات در نظراتی تمرکز داشته که کاربران در بازی های ویدیویی آنلاین مطرح می کرده اند و پروژه دیگر که برای دانشگاه ملی تکنولوژی های دفاعی چین انجام شده به جمع آوری و تحلیل عکس های ماهواره ای مرتبط بوده است.

هواوی اما در واکنش  به انتشار این خبر با ارسال بیانیه خبری تازه ای برای بلومبرگ اعلام نمود که در زمینه تحقیق و توسعه با موسسات مرتبط با ارتش آزادی خلق چین همکاری ندارد و از مقالات تحقیقاتی کارکنانش که به صورت مستقل منتشر کرده اند هم بی اطلاع است.

در ادامه این بیانیه آمده است:

هواوی صرفا در زمینه توسعه و ساخت محصولات مخابراتی فعالیت دارد که مطابق با استانداردهای مدنی سراسر دنیا هستند و هیچ نقشی در سفارشی سازی محصولات R&D برای ارتش ندارد.

ارتش چین
رن ژنگفی، موسس هواوی

این گزارش یک ماه بعد از آن منتشر می شود که دونالد ترامپ با قرار دادن نام هواوی در «فهرست موجودیت هایی» که خلاف منافع ملی آن عمل میکنند این شرکت را به فهرست سیاه ایالات متحده آمریکا اضافه کرد. ترامپ همچنین با امضای یک فرمان اجرایی و براساس نگرانی هایی که در رابطه با ارتباط احتمالی این شرکت با دولت چین وجود داشت، هواوی را از هرگونه مراوده با شرکتهای آمریکا منع نمود.

در ماه فوریه اما رن ژنگفی موسس و رئیس هیئت مدیره هواوی کلیه اتهامات مبنی بر استفاده ابزاری دولت چین از هواوی برای جاسوسی و ایجاد درب پشی در محصولات خود و فراهم کردن دسترسی حزب حاکم چین به اطلاعات کاربران را رد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی