ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Geely Chairman Becomes Largest Single Shareholder At Daimler (2)
خودرو

کشف یک نرم افزار غیرقانونی در خودروهای دیزلی گروه دایملر؛ دیزل گیتی جدید در راه است؟

آخر هفته گذشته بود که قانون گذار دولتی آلمان خبر از فراخوان 42 هزار دستگاه خودروی مرسدس بنز دیزلی داد. این خودروها به دلیل کشف یک نرم افزار غیر قانونی که میزان گازهای سمی خروجی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

آخر هفته گذشته بود که قانون گذار دولتی آلمان خبر از فراخوان 42 هزار دستگاه خودروی مرسدس بنز دیزلی داد. این خودروها به دلیل کشف یک نرم افزار غیر قانونی که میزان گازهای سمی خروجی و مصرف سوخت را دستکاری می کرده فراخوانده شده اند.

یکشنبه شب دایملر اعلام کرد که در حدود صدها میلیون یورو از درآمد سه ماه آینده این شرکت برای مقابله با اتهامات جدید هزینه خواهد شد اما طبق خبر وال استریت ژورنال قانون گذار دولتی آلمان اتهامات وارده را جدی خوانده و با اعلام این که این نرم افزار غیرقانونی است، دایملر را به طور رسمی به این تقلب متهم کرده است.

این اتهامات مشابه اتهاماتی است که در سال 2015 میلادی گروه فولکس واگن با آن مواجه شده بود. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا فولکس واگن را به استفاده از نرم افزارهای غیر قانونی در مدل های دیزلی این شرکت متهم کرده بود. در نهایت گروه فولکس واگن مجبور به پرداخت میلیاردها دلار جریمه به دلیل نقض قوانین و فراخوان خودروهای دیزلی و پرداخت جریمه به مشتریان خود در ایالات متحده و اتحادیه اروپا شد.

اتهام وارده به گروه دایملر مربوط به مدل های دیزلی مرسدس بنز بوده که در بین سال های 2012 تا 2015 فقط در اتحادیه اروپا به فروش رسیده است. نرم افزار قطعه خنک کننده ترموستات که وظیفه آن محافظت از بالا رفتن دمای بیش از حد موتور است قطعه مورد اتهام است. در مدل هایی که از این ترموستات استفاده شده، کاتالیزورهای کاهنده گازهای سمی به چشم نخورده و یا حداقل از مدل های خاصی از این کاتالیزورهای کاهنده استفاده شده که تاثیرگذاری مورد انتظار را ندارند. مبدل های کاتالیزور نقش جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای تولیدی پس از هر بار احتراق را به عهده دارند.

یک تکنیک موثر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای  استفاده از اوره برای تبدیل اکسید نیتروژن به گازهای کم خطر تر است اما مدل GLK 220 CDI مرسدس بنز که شامل فراخوان جدید دایملر نیز می شود به یک مدل گزینشی از کاتالیزورهای کاهنده گازهای سمی مجهز است.

البته دایملر اعلام کرده که سال گذشته قانون گذار دولتی آلمان را در جریان استفاده از این نرم افزار قرار داده است اما به هر صورت این شرکت در سرتاسر اروپا مدل های دیزلی خود را فراخوانده است.

دایملر به طور جداگانه ای درگیر یک پرونده سنگین دیگر است که مطابق با آن، کمیسیون اتحادیه اروپا بی ام و، دایملر و گروه فولکس واگن را به تبانی در محدود کردن استفاده از فن آوری های خاصی که باعث کاهش تولید گازهای گلخانه ای می شود متهم کرده است.

دایملر

در هر صورت باید دید که با این اتهامات آیا شاهد یک دیزل گیت و رسوایی جدید خواهیم بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی