ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسیب پذیری PHP
تکنولوژی

فاش شدن صدها گیگابایت ایمیل شرکت‌های مطرح جهان

به گزارش شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری UpGuard بیش از یک ترابایت داده مربوط به کمپانی های مطرح جهان توسط شرکت مدیریت کلان داده Attunity در فضای آنلاین منتشر شده است. به گفته محققان، این داده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

به گزارش شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری UpGuard بیش از یک ترابایت داده مربوط به کمپانی های مطرح جهان توسط شرکت مدیریت کلان داده Attunity در فضای آنلاین منتشر شده است. به گفته محققان، این داده ها، پسوردها، اطلاعات شبکه، ایمیل ها و طرح هایی از برخی مشتریان برجسته Attunity را شامل می شده است. اطلاعات فاش شده مربوط به شرکت هایی از جمله کمپانی های فورد، تورنتو-دومینیون بانک و مواردی از 100 شرکت مطرح جهان (در لیست فورچون 500) بوده اند که به طور رمزنگاری نشده در سرورهای وب آمازون نگهداری می شدند.

Attunity به عنوان یک شرکت متولی داده ها به کسب و کارها کمک می کند داده های مشتریان خود را یکپارچه کرده و در مکان های مختلف نگهداری نمایند تا امکان تحلیل ساده آنها فراهم شود. با این که شرکت ادعا می کند از شرکای تکنولوژیک پیشرفته بخش ابری آمازون است شواهد نشان می دهند که در پیکربندی صحیح فضای ابری ناکام بوده و تمامی داده ها را در متن های ساده نگهداری کرده است.

امنیت سایبری

داده های Attunity  شامل طرح هایی از پروژه های کمپانی فورد و فاکتورهایی از تورنتو-دومینیون بانک، توافق نامه هایی بین بانک و این کمپانی و راهکارهای تکنولوژیک پیاده سازی شده Attunity  برای بانک بوده است. علاوه بر اینها تعداد زیادی از فایل های اداری Attunity و پسوردهای کارمندان، پشتیبان هایی از ایمیل های کارمندان، نقشه راه شبکه مجازی شرکت و حتی اطلاعات شخصی کارمندان فاش شده است.

بر اساس اعلام این شرکت، هیچ شواهدی دال بر سوء استفاده از اطلاعات فاش شده وجود ندارد. علاوه بر این پس از اینکه UpGuard کمپانی را در جریان گذاشته، Attunity  تمامی این داده ها را از دسترس عموم خارج کرده است.

به گفته UpGuard پیکربندی اشتباه فضای ابری می تواند آسیب های فاجعه باری به شرکت ها وارد کند. این شرکت امنیتی پیش از این هم از فاش شدن صدها میلیون سابقه کاربران به دلیل اشتباه توسعه دهندگان فیسبوک خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی