ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپولو 11
تکنولوژی

بازسازی مرکز کنترل مأموریت آپولو 11 به مناسبت 50 سالگی فرود روی ماه

ناسا به مناسبت 50 سالگی فرود انسان روی ماه، در 20 جولای سال جاری (29 تیر ماه) بخش کنترل مأموریت آپولو را به روی عموم بازگشایی می کند. اتاق کنترل شماره 2 مأموریت آپولو که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

ناسا به مناسبت 50 سالگی فرود انسان روی ماه، در 20 جولای سال جاری (29 تیر ماه) بخش کنترل مأموریت آپولو را به روی عموم بازگشایی می کند.

اتاق کنترل شماره 2 مأموریت آپولو که با نام MOCR 2 هم شناخته می شود قرار است به روی عموم بازگشایی شود. بازیابی این بخش 5 میلیون دلار هزینه داشته و بخشی از بودجه آن از سوی مرکز فضایی هیوستون تأمین شده. اما عمده هزینه کنار گذاشته شده برای بازسازی را شهر وبستر در حومه هیوستون بر عهده داشته و 500 هزار دلار نیز از طریق کمپین جمع سپاری کیک استارتر در اختیار پروژه گذاشته شده است.

آپولو 11

بازسازی این مجموعه فرایند پیچیده ای بوده؛ چرا که به این منظور تصاویر و ویدیوهای آرشیو شده متعددی بررسی شده و فرایند ترمیم هم 7 ماه زمان برده است. برای اطمینان از بازسازی دقیق، گروهی از افرادی که در مأموریت واقعی کنترل آپولو از فضانوردان آپولو 11 پشتیبانی کرده اند در فرایند ترمیم دخیل بوده اند و راهنمایی های لازم را ارائه کرده اند.

به این ترتیب نه تنها کنسول های کامپیوترها و ترمینال ها بلکه حتی موکت ها، زیر سیگاری ها و مداد ها هم مشابه با موارد اصلی انتخاب شده است. توجه به جزئیات به حدی بوده که اشیاء تا جای ممکن در مکان مشابه با زمان اجرای مأموریت قرار گرفته اند.

آپولو 11

این تجهیزات در مأموریت های مختصات یابی پروژه های جمنای، آپولو، اسکای لب و برنامه شاتل فضایی و از زمان اولین آزمایش ها در سال 1965 تا آخرین آنها در سال 1992 مورد استفاده بوده است.

در ادامه می توانید سایر تصاویر از جزئیاتی که در پروژه ترمیم در نظر گرفته شده را دقیق تر مشاهده کنید.

آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11 آپولو 11

آپولو 11 آپولو 11

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی