ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بی ام و انقلاب زودهنگام خودروهای برقی را غیر محتمل می داند

بی ام و معتقد است که پروپاگاندا خودروهای الکتریکی آینده صنعت خودروسازی را برخلاف واقعیت ها نشان می دهد. این شرکت اعتقاد دارد که موتورهای احتراق داخلی حداقل تا 3 دهه آینده حضور پر رنگی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

بی ام و معتقد است که پروپاگاندا خودروهای الکتریکی آینده صنعت خودروسازی را برخلاف واقعیت ها نشان می دهد. این شرکت اعتقاد دارد که موتورهای احتراق داخلی حداقل تا 3 دهه آینده حضور پر رنگی در صنعت خودروسازی خواهند داشت و پس از آن به طور کلی با خودروهای الکتریکی و هیدروژنی جایگزین خواهند شد.

کلاوس فروهلیچ رئیس بخش توسعه محصولات بی ام و در این راستا می گوید:

حرکت به سمت خودروهای الکتریکی آهسته تر از آن چیزی است که به نظر می آید. با گذشت زمان هزینه خرید مواد خام برای تولید و توسعه باتری ها روز به روز گران تر می شود و این مسئله می تواند تاثیر اساسی بر روی تولید خودروهای الکتریکی بگذارد.

بی ام و برقی

این صحبت ها در راستای معرفی محصولات جدید شرکت بی ام و و علی‌الخصوص کانسپت جدید و نه چندان جذاب M Vision صورت گرفت. فروهلیچ در طی مراسم معرفی این محصولات جدید توضیح داد که موتورهای دیزلی تا 20 سال آینده حضور گسترده ای در صنعت خودروسازی خواهد داشت و موتورهای بنزین سوز نیز تا 3 دهه آینده نقشی اساسی را همانند گذشته ایفا خواهند کرد.

او در ادامه گفت:

در حدود 30 درصد فروش ما در سال 2025 میلادی خودروهای الکتریکی بوده اما همچنان 70 درصد محصولات ما از قوای محرکه درون سوز بهره مند خواهند بود.

در حال حاضر مناطق بزرگی از جهان از زیر ساخت خودروهای الکتریکی کاملا بی بهره هستند که فارغ از قاره آفریقا، از مهم ترین آن ها می توان به روسیه، خاورمیانه و بخش های غربی و داخلی چین اشاره کرد. این مناطق باید بر روی خودروهای احتراق داخلی و بنزین سوز حداقل برای 10 تا 15 سال آینده متکی باشند.

گرچه بعضی از موتورهای احتراق داخلی دوست داشتنی ما همچون موتور V-12 آخرین نسل تولید خود را پشت سر می گذارد و از چرخه تولید خارج می شوند، اما دلیل این روند نه کمبود تقاضا، بلکه قوانین سخت گیرانه زیست محیطی به خصوص در بازارهای هدف همچون چین است.

بی ام و اعلام کرده است که 2 سال از برنامه حرکت به سمت خودروهای الکتریکی خود جلوتر است و تا سال 2023 در حدود 25 مدل الکتریکی و یا هیبریدی را در سبد محصولات خود خواهد داشت.

یکی از مهم ترین دست آوردهای اخیر بی ام و ساخت قوای محرکه ای در حد و اندازه تسلا رودستر است. این قوای محرکه توانایی تولید گشتاوری 10 هزار نیوتن متری را دارد.

این شرکت در ادامه برنامه Next Gen، از نسل پنجم موتورهای الکتریکی خود با حداکثر قدرت 720 اسب بخار پرده برداری کرد که امکان شتاب گیری از صفر تا صد زیر 3 ثانیه را به راحتی هرچه تمام تر ممکن می سازد.

آرایش این قوای محرکه به صورت یک موتور الکتریکی در جلو و دو موتور الکتریکی بر روی محور عقب خودرو است که مشابه با کانسپت تسلا رودستر بوده که قرار است زیربنای جدید محصولات تسلا را تشکیل دهد.

گشتاور این موتور نیز به 7375  پوند فیت (10.000 نیوتن متر) می رسد که باز هم مشابه با گشتاور تسلا رودستر است. این گشتاور تقریبا برابر با 3 کشنده نیمه سنگین است.

از این قوای محرکه در محصول الکتریکی جدید بی ام و یعنی ix3 استفاده خواهد شد با این تفاوت که به جای استفاده از 3 موتور تنها از 1 موتور الکتریکی با همان قدرت و گشتاور بهره برده خواهد شد. این قوای محرکه که در حال حاضر در مرحله توسعه نهایی خود قرار دارد و بر روی بدنه سری 5 بی ام و در حال گذراندن تست های مختلف است.

بی ام و در باره ویژگی های مهم این قوای محرکه می گوید:

تیم توسعه به دنبال ارتقای تجربه رانندگی در خودروهای تمام الکتریکی بوده و قصد دارد در مسیر شعار اصلی شرکت بی ام و (با لذت برانید) حرکت کند. این کار تنها به صورت تجربی با برگزاری تست های مختلف امکان پذیر خواهد بود. ما نه تنها به دنبال ساخت یک قوای محرکه سریع در مسیرهای مستقیم هستیم بلکه به دنبال آنیم که هندلینگ خودرو بر سر پیچ ها را ارتقاء داده و در نتیجه لذت رانندگی را نیز افزایش دهیم. برای رسیدن به این هدف ما از دو کنترل کننده جداگانه برای موتورهای الکتریکی محور عقب استفاده می کنیم که در اینجا مبدل های گشتاور الکتریکی وارد بازی می شوند. به کمک این مبدل ها در شدید ترین مانورهای حرکتی نیز امکان کنترل 100 درصدی گشتاور و هدایت آن به چرخ خارج از پیچ ممکن است.

مبدل های گشتاور جدید تاثیر گذاری بیشتری به نسبت دیفرانسیل های محدود کننده لغزش دارند، زیرا به کمک آن ها امکان کنترل گشتاور ورودی در هر چرخ تحت شرایط مختلف رانندگی امکان پذیر خواهد بود. در مقابل دیفرانسیل های محدود کننده لغزش تنها به سرعت متفاوت چرخ های محرک واکنش نشان می دهند.

در اینجا می توانید مطلب نقش مبدل های گشتاور در آینده صنعت خودروسازی را مطالعه کنید. همچنین پیش از این خبر اتحاد بی ام و با جگوار برای توسعه موتورهای الکتریکی منتشر شده بود که می توانید این مطلب را نیز مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی