ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارشیپ
علمی

اسپیس ایکس می‌خواهد استارشیپ را در سال 2021 به پرواز دربیاورد

در روند آماده‌سازی نسل جدید فضاپیمای اسپیس ایکس به نام استارشیپ چندی پیش این شرکت تست‌های احتراق موتور را برای این فضاپیما با موفقیت به انجام رساند و حالا طبق اخباری که از نایب رئیس ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

در روند آماده‌سازی نسل جدید فضاپیمای اسپیس ایکس به نام استارشیپ چندی پیش این شرکت تست‌های احتراق موتور را برای این فضاپیما با موفقیت به انجام رساند و حالا طبق اخباری که از نایب رئیس این شرکت به گوش می‌رسد احتمالا موعد اولین پرواز آن نزدیک باشد.

بر اساس گفته‌های «جاناتان هوفلر»، اسپیس ایکس امیدوار است تا سال 2021 استارشیپ را برای اولین پرواز عملی آماده کند. او همچنین اشاره کرد که اسپیس ایکس با سه شرکت به عنوان مشتری این پرواز وارد مذاکره شده و احتمالا شرکت‌های مخابراتی از این فضاپیما برای فرستادن ماهواره‌های خود به مدار زمین استفاده خواهند کرد.

استارشیپ

قبلا اسپیس ایکس اعلام کرده بود که سیستم پرتاب Big Falcon Rocket یا همان BFR را به استارشیپ تغییر نام داده و شتاب‌دهنده‌های (بوستر) آن را هم سوپر هوی نامگذاری کرده است. در حال حاضر دو تیم در فلوریدا و تگزاس در حال توسعه دو ساخت متفاوت این مجموعه هستند و احتمالا اسپیس ایکس ترکیبی از بهترین راه حل‌های دو تیم را برای پیاده‌سازی نهایی مورد استفاده قرار خواهد داد.

با اینکه احتمالا تفاوت‌هایی بین این دو ساخت وجود داشته باشد اما هر دو تیم فضاپیمایی طراحی خواهند کرد که بتواند 20 تن را به مدار زمین‌ثابت رسانده و بیش از 100 تن بار را تا مدار نزدیک زمین حمل کند.

در نهایت اسپیس ایکس قرار است از این ترکیب برای رساندن محموله به ماه و مریخ استفاده کند و البته احتمالا به منظور سفرهای سریع نقطه به نقطه‌ای در روی زمین هم این سیستم را مورد استفاده قرار خواهد داد .

البته در حال حاضر اسپیس ایکس باید سیستم پرتاب را با آزمایشات سخت‌تری مورد بررسی قرار دهد. هوفلر در این رابطه گفته که در ماه‌های آینده تست‌های بیشتری در راه هستند و هدف شرکت رساندن فضاپیما به مدار زمین تا پایان امسال است. در این صورت کل مجموعه تا پایان سال آینده آماده خواهد شد و برای پرواز تجاری در اوایل سال 2021 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی