ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی عملکرد کارمندان
تکنولوژی

استفاده از گوشی و مچ بند هوشمند برای نظارت دائمی بر عملکرد کارکنان

محققان سیستمی توسعه داده اند که با استفاده از یک تلفن هوشمند، مچ بند سلامتی و یک برنامه مخصوص می تواند به عملکرد کارمندان امتیاز دهد. این سیستم قادر به تشخیص کارمندان با عملکرد مناسب ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

محققان سیستمی توسعه داده اند که با استفاده از یک تلفن هوشمند، مچ بند سلامتی و یک برنامه مخصوص می تواند به عملکرد کارمندان امتیاز دهد.

این سیستم قادر به تشخیص کارمندان با عملکرد مناسب و ضعیف است. تیمی که مسئول توسعه آن بوده اند طی یک سال به بررسی عملکرد 750 کارمند آمریکایی پرداختند، و در نهایت مشخص شد برنامه قادر به تشخیص عملکرد کارمندان با دقت 80 درصد است.

دقت این سیستم فعلا 80 درصد است

هدف آن هم فراهم کردن اطلاعاتی برای کارکنان است تا از سلامت فیزیکی، روانی و رفتاری خود مطلع باشند. اگرچه این برنامه یک خطر بزرگ نیز دارد، و اگر مورد سوء استفاده قرار بگیرد می تواند منجر به تحت نظر قرار گرفتن دائمی افراد توسط شرکتی شود که برای آن کار می کنند.

محققین این پروژه شامل افرادی چون «اندرو کمپبل»، پروفسور علوم کامپیوتر دانشگاه Dartmouth می شوند. یکی از پروژه های قبلی این فرد یعنی برنامه ای که عملکرد دانش آموزان را تحت نظر می گرفت، زیربنای این پروژه شد. به نظر آن ها سیستم جدید به راهکاری برای افزایش کارایی کارمندان بدل خواهد شد.

بررسی عملکرد کارمندان

به گفته آن ها سیستم جدیدشان می تواند کارایی کارمندان را بسیار بهتر از تست های شخصی و مصاحبه ها که اکثرا غیر دقیق هستند ارزیابی کند.

در این سیستم سه جزء اساسی وجود دارد: تلفن هوشمند که به بررسی فعالیت فیزیکی، موقعیت، میزان استفاده از موبایل و نور محیط می پردازد؛ مچ بند سلامتی که عملکرد قلب، خواب، استرس، وزن و مقدار کالری دریافتی را اندازه می گیرد و در نهایت سنسورهایی که مدت زمان ترک شدن میز توسط کارمندان را بررسی می کنند. پس از این الگوریتم های یادگیری ماشینی ابری سطح عملکرد کارمندان را تعیین می کنند.

در این تحقیق مشخص شد افرادی عملکرد بهتری داشتند که از موبایلشان کمتر استفاده می کردند و از خواب عمیق طولانی تر و فعالیت فیزیکی بیشتر بهره می بردند.

با وجود نگرانی های فراوان در رابطه با حریم شخصی کارمندان، این گروه اعلام کرده سیستمشان طی چند سال آینده کاملا آماده بهره برداری خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی