ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه
تکنولوژی

حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه به موبایل های اقتصادی خواهند آمد

تلفن های هوشمند پیوسته در حال پیشرفت هستند. چند سال قبل هیچ کس فکرش را نمی کرد دستگاه های ارزان قیمت روزی مجهز به حسگر اثر انگشت شوند، اما از آن موقع این تکنولوژی راهش ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

تلفن های هوشمند پیوسته در حال پیشرفت هستند. چند سال قبل هیچ کس فکرش را نمی کرد دستگاه های ارزان قیمت روزی مجهز به حسگر اثر انگشت شوند، اما از آن موقع این تکنولوژی راهش را به دستگاه هایی با قیمت کمتر از 200 دلار نیز باز کرده است. تحول بعدی اما مربوط به حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش خواهد بود.

این تکنولوژی تاکنون تنها در موبایل هایی با صفحه نمایش OLED قابل استفاده بود، زیرا ضخامت کم آن ها به نور اجازه عبور می داد. اما گزارش شده برخی تولید کننده ها مانند BOE و AUO قادر به ساخت LCD هایی شده اند که از حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش پشتیبانی می کنند.

این حسگرها به خوبی مدل های استفاده شده در پرچمداران نخواهند بود

به دلیل قیمت بالای پنل های AMOLED و OLED از آن ها در تلفن های ارزان قیمت استفاده نمی شود، همین محدودیت راه را برای به کارگیری حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش در این دستگاه ها می بست. اما با توسعه LCD هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند، کم کم شاهد حذف این اسکنرها از بدنه موبایل های ارزان و انتقالشان به زیر صفحه نمایش خواهیم بود.

حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه

ماه قبل بود که تولید کننده تایوانی AU Optronics از یک صفحه نمایش شش اینچی رونمایی کرد که به حسگر اثر انگشت اپتیکال مجهز شده بود. این اولین حسگر اثر انگشت اپتیکی دنیا بود که از صفحه نمایش های LCD پشتیبانی می کرد و دارای رزولوشن +FHD بود. اگرچه گفته نشده این پنل ها چه زمانی در دسترس قرار خواهند گرفت، اما طبق گفته های «Wang Teng»، مدیر محصول شیائومی انتظار می رود این پنل ها تا انتهای امسال عرضه شوند.

با این که بعید است این حسگرها به رقیبی برای نمونه های مورد استفاده در موبایل های پرچمدار بدل شوند، اما نمونه خوبی برای راه یافتن تکنولوژی های جدید به دستگاه های ارزان محسوب می شوند.

علاوه بر این همین حالا تولید کننده هایی مانند سامسونگ و برخی برندهای چینی قادر به تعبیه حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه در موبایل های میان رده و نه چندان گرانقیمت خود شده اند، با این حال تمامی این دستگاه ها از تکنولوژی OLED استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۹ تیر ۱۳۹۸

    از وقتی گوشی جدیدم خریدم متوجه شدم بهترین جا برای این حسگر همون پشت گوشیه با توجه به تجربه a50 هم حسگر روی صفحه گوشی افتضاحه چون وقنی گلس نصب کنید گند میزنه به روح روان ادم

مطالب پیشنهادی