ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دانلود از یوتیوب
نرم افزار و اپلیکیشن

چهار نرم‌افزار کاربردی که دانلود پلی‌لیست‌های ویدیویی را آسان می‌کنند

دانلود از یوتیوب روش‌های خاص خود را دارد. هم می‌توانید از وبسایت‌های اینترنتی استفاده کنید، هم ربات‌های هوشمند را به خدمت بگیرید و هم نرم‌افزارهای شخص ثالث را به کار ببرید که روش سوم صرفا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

دانلود از یوتیوب روش‌های خاص خود را دارد. هم می‌توانید از وبسایت‌های اینترنتی استفاده کنید، هم ربات‌های هوشمند را به خدمت بگیرید و هم نرم‌افزارهای شخص ثالث را به کار ببرید که روش سوم صرفا در شرایط ویژه‌ای می‌تواند بهترین گزینه‌تان باشد: وقتی که بخواهید چندین ویدیو را همزمان با هم دانلود کنید.

خوشبختانه نرم‌افزارهایی هستند که امکان دانلود دسته جمعی ویدیوهای یوتیوب، خصوصا پلی‌لیست‌ها را برایتان فراهم می‌کنند. در این مقاله با پنج مورد از بهترین این نرم‌افزارها آشنا می‌شویم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

۱. 4K Video Downloader

دانلود از یوتیوب

عرضه شده برای: ویندوز، مک و لینوکس

بخش عمده اپلیکیشن‌های دانلودر ویدیو معضل مشترکی دارند: انبوه تبلیغات، تولبارهای اجباری و ابزار جاسوسی که بر سر کاربر بیچاره آوار می‌کنند. خوشبختانه در میان خیل عظیم این نرم‌افزارها 4K Video Downloader یک استثناست.

نسخه رایگان 4K Video Downloader اگر چه حاوی تبلیغات است اما این تبلیغات آنقدری نیستند که جلوی دست و پایتان را گرفته و شما را دچار دردسر کنند. با این نرم‌افزار نه تنها پلی‌لیست‌های یوتیوب، بلکه می‌توانید تمام ویدیوهای یک «کانال» را هم فقط با یک کلیک و به طور یکجا دانلود کنید.

این موضوع شامل تمام ویدیوها (حتی ویدیوهای سه بعدی و 360 درجه) هم می‌شود. اما یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این نرم‌افزار امکان دانلود زیرنویس ویدیوهاست. می‌توانید ویدیوها را همراه با زیرنویس دانلود کرده یا صرفا زیرنویس را به شکل یک فایل SRT مجزا تحویل بگیرید. همچنین خود ویدیوها می‌توانند با فرمت‌های MP4، MKV، M4A، FLV، 3G و حتی به شکل فایل صوتی MP3 برایتان دانلود شوند.

فرآیند دانلود بسیار ساده است. کافیست لینک یوتیوب را به صفحه اصلی نرم‌افزار بکشید تا کار دانلود آغاز شود. 4K Video Downloader به جز یوتیوب از پلتفرم‌های دیگری نظیر ویمئو، فیسبوک و دیلی موشن هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

۲. Gihosoft TubeGet

دانلود از یوتیوب

عرضه شده برای: ویندوز و مک

درست مثل 4K Video Downloader، کاربردهای نرم‌افزار Gihosoft TubeGet هم فراتر از دانلود پلی‌لیست‌های یوتیوب می‌رود.

این نرم‌افزار کاربردی بیش از 10000 وبسایت را پشتیبانی می‌کند که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یوتیوب، فیسبوک، دیلی موشن، ویمئو، متاکافه و بریک اشاره کرد. اگر نسخه پرو را خریداری کنید تقریبا می‌توان گفت که سایتی وجود نخواهد داشت که امکان گرفتن ویدیو از آن را نداشته باشید.

با TubeGet به غیر از ویدیوهای تکی، امکان دانلود پلی‌لیست‌ها را هم دارید. برای دانلود هر پلی‌لیست کافیست آدرس اینترنتی آن را از مرورگر برداشته و در گوشه بالا و سمت چپ نرم‌افزار روی گزینه PasteURL+ کلیک کنید.

TubeGet ویدیوها را حداقل با کیفیت 240p و حداکثر با کیفیت 4K و در فرمت‌های MP4، WebM، 3GP، FLV، AVI و MKV دانلود می‌کند و می‌تواند دانلود پنج ویدیو را به طور همزمان انجام بدهد. در نسخه رایگان سرعت دانلود به 4 مگابیت در ثانیه محدود شده اما در نسخه پرو هیچ گونه محدودیتی نخواهید داشت.

در آخر اشاره به این نکته هم بد نیست که TubeGet دارای ابزار استخراج صدا از ویدیو هم هست که می‌تواند کاربردهای خاص خودش را داشته باشد.

۳. VLC Media Player

دانلود از یوتیوب

عرضه شده برای: ویندوز، مک، لینوکس و گوشی‌های موبایل

آیا می‌دانستید که VLC Player مشهور روش ویژه‌ای برای دانلود ویدیوهای یوتیوب هم دارد؟ البته انجام این کار خیلی ساده نیست اما با این وجود به امتحان کردنش می‌ارزد.

برای شروع وارد نرم‌افزار شده و به بخش Media > Open Network Stream بروید. سپس آدرس اینترنتی ویدیوی یوتیوب را در این قسمت وارد کرده و گزینه Play را بزنید.

دانلود از یوتیوب

با شروع پخش ویدیو، به بخش Tools > Codec رفته و لینک وارد شده در باکس Location را کپی نمایید.

دانلود از یوتیوب

حالا این لینک کپی شده را در مرورگر خود پیست کرده و وارد آن شوید. یک بار دیگر ویدیو شروع به پخش خواهد کرد. حالا روی ویدیو راست کلیک کرده و گزینه Save Video As را بزنید.

برای آشنایی با دیگر ترفندهای VLC Player از شما دعوت می‌کنیم که خواندن این مقاله دیجیاتو را از دست ندهید.

۴. YouTube By Click

دانلود از یوتیوب

عرضه شده برای: ویندوز و مک

YouTube By Click شاید مثل سایر نرم‌افزارهای این فهرست پر زرق و برق نباشد، اما همچنان یکی از روش‌های خوب دانلود پلی‌لیست‌های یوتیوب در رایانه به شمار می‌آید. یکی از بهترین ویژگی‌های این نرم‌افزار شناسایی خودکار است.

اگر نرم‌افزار در پس زمینه در حال اجرا باشد و یک URL پلی‌لیست یوتیوب را در مرورگر کپی کنید، بلافاصله همه ویدیوها را شناسایی کرده و پیشنهاد دانلود آن‌ها را به شما می‌دهد.

دانلود فایل ویدیویی و صوتی به صورت مجزا هم از دیگر امکانات این نرم‌افزار خوب و کاربردی به شمار می‌آیند. YouTube By Click رایگان است هر چند نسخه کامل نرم‌افزار ده دلار قیمت دارد و قابلیت‌هایی نظیر دانلود زیرنویس، پشتیبانی از فرمت‌های بیشتر و ابزار ساخت رینگتون را در اختیارتان قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علیرضا دردمند
    علیرضا دردمند | ۲۷ تیر ۱۴۰۱

    برنامه دانلود از یوتیوبی که معرفی کردین خیلی از ویدیو هارو دانلود نمیکنه
    یوتیوب لوودر بهتره:

    yproloaderbot@

  • علی
    علی | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

    کدام یکی فیل کش نمی‌خواد؟ ??

  • آریا
    آریا | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

    از همه بهتر همین اینترنت دانلود منیجر IDM هست. هم ویدئو دانلود میکنه هم دانلودها رو مدیریت میکنه

    • هادی شکیبا
      هادی شکیبا | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

      [تجربه شخصی] بنظرم آی دی ام،واسه دانلود از یوتیوب بهینه نشده.خیلی وقتا شده که دانلود تا ۹۹ درصد پیش رفته و از دوباره شروع شده.پیشنهاد من نرم افزار مدیریت دانلود اف دی ام هستش که هم کاملا رایگانه، هم سرعتش خوبه. تنها موردی که ممکنه پیش بیاد اینه ک تا کیفیت ۱۰۸۰ میتونه از یوتیوب دان کنه.

      • آریا
        آریا | ۱۱ تیر ۱۳۹۸

        idm رو اپدیت کنی درست میشه. من سال هاست ازش استفاده میکنم مشکلی باهاش ندارم

مطالب پیشنهادی