ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فست شیر
تکنولوژی

گوگل برای رقابت با ایردراپ اپل تکنولوژی Fast Share را معرفی می‌کند

گوگل پس از سال‌ها در اندیشه تکنولوژی اشتراک‌گذاری فایل جدیدی است که بتواند آن را جایگزین سیستم قدیمی فعلی کند. سیستم عامل اندروید از سال 2011 و زمانی که نسخه بستنی ساندویچی (4.0) معرفی شد، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

گوگل پس از سال‌ها در اندیشه تکنولوژی اشتراک‌گذاری فایل جدیدی است که بتواند آن را جایگزین سیستم قدیمی فعلی کند. سیستم عامل اندروید از سال 2011 و زمانی که نسخه بستنی ساندویچی (4.0) معرفی شد، از تکنولوژی مبتنی بر NFC به نام Android Beam رونمایی کرد که با آن می‌توانستید اطلاعات را میان دیوایس‌های مختلف و از فاصله نزدیک به اشتراک بگذارید.

با این وجود Android Beam در اکوسیستم گوگل، هرگز محبوبیت تکنولوژی ایردراپ در اکوسیستم اپل را پیدا نکرد که با سرعتی بسیار بالا به تبادل اطلاعات میان آیفون و مک بوک‌ها می‌پردازد. خوشبختانه اندروید Q قرار است سیستم قدیمی و ناکارآمد Android Beam را با سیستمی جدید به نام Fast Share جایگزین کند که نسبت به گذشته شباهت بیشتری به سیستم ایردراپ اپل دارد.

فست شیر

به لطف فست شیر می‌توانید تصاویر، ویدیوها و انواع فایل‌هایی که روی گوشی دارید (به اضافه آدرس‌های اینترنتی و یادداشت‌های کوتاه) را بدون نیاز به اینترنت به دیوایس‌های نزدیک به خودتان بفرستید. در آخرین نسخه بتای اندروید Q می‌توانید به فست شیر از طریق منوی اشتراک‌گذاری اندروید دسترسی داشته باشید. آیکن مرتبط با فست شیر را به صورت یک الماس آبی رنگ با نام Nearby مشاهده خواهید کرد.

به جز این در اندروید Q می‌توانید با مراجعه به Settings > Google > Fast Share نیز به این ویژگی دسترسی پیدا کنید. تنظیمات اولیه فست شیر بسیار ساده است. کافیست نامی برای دیوایس خود در نظر گرفته و سپس فست شیر را روشن کنید. فست شیر برای ارسال فایل هم به بلوتوث و هم موقعیت جغرافیایی شما نیاز دارد ضمن این که باید دیوایس گیرنده از نظر فیزیکی در نزدیکی شما قرار گرفته باشد.

فست شیر

با جستجو و یافتن دیوایس‌های اطراف که می‌توانند گوشی‌های اندرویدی، کروم‌بوک‌، ساعت‌ هوشمند و حتی گوشی‌های آیفون باشند حالا می‌توانید به سرعت فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید. فرآیند دریافت فایل هم تفاوت زیادی با ارسال ندارد جز این که می‌توانید دریافت فایل را تأیید یا رد کنید.

ویژگی فست شیر به شما امکان مخفی‌سازی از دیگران را هم می‌دهد که می‌توانید تنظیمات مرتبط به این موضوع را در اندروید Q پیدا کنید. با فعالسازی گزینه‌ای موسوم به  “Preferred Visibility” هم قادر هستید دیوایس را در معرض دید دیگران بگذارید تا حتی اگر از فست شیر استفاده نمی‌کنید هم دیگران قادر به یافتن شما و ارسال سریع فایل باشند.

منبع این خبر ویژگی فست شیر را با موفقیت روی اندروید Q و یک دیوایس پیکسل 3 ایکس ال آزمایش کرده، با این وجود اگر فست شیر را یکی از ویژگی‌های گوگل پلی سرویس در نظر بگیریم احتمالش وجود دارد که نسخه‌های قدیمی‌تر از اندروید Q هم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی