ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

12 سالگی آیفون؛ از ریسکی بزرگ تا موفقیتی باورنکردنی

12 سال از تاریخ عرضه اولین آیفون می‌گذرد و این اسمارت‌فون از ابتدای حضورش در بین کاربران توانست روشی تازه در صنعت گوشی‌های هوشمند بنا کند. قابلیت‌هایی مثل صفحه نمایش تمام لمسی با قابلیت چند ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

12 سال از تاریخ عرضه اولین آیفون می‌گذرد و این اسمارت‌فون از ابتدای حضورش در بین کاربران توانست روشی تازه در صنعت گوشی‌های هوشمند بنا کند. قابلیت‌هایی مثل صفحه نمایش تمام لمسی با قابلیت چند لمسی و ابعاد بزرگ (3.5 اینچ) در مقایسه با نمایشگرهای دیگر آن زمان باعث شد تا در اولین روز عرضه این دستگاه، صف‌های طولانی برای خرید آن تشکیل شود.

استیو جابز در زمان معرفی رسمی آیفون گفته بود:

این همان لحظه‌ای است که به مدت دو سال و نیم منتظرش بودم. از این لحظه آیپاد، گوشی و ارتباط همراه قرار نیست در سه دستگاه جداگانه وجود داشته باشند.

با این حال در آن زمان بسیاری عقیده داشتند که گوشی جدید اپل به خاطر نداشتن صفحه کلید فیزیکی از دیگر همتایانش در بازار عقب خواهد ماند. استیو بالمر مایکروسافت از همین دسته بود و حتی در ابتدا ایده آیفون را به تمسخر گرفت و اعتقاد داشت که تنها 2 یا 3 درصد، سهم این گوشی در بازار فروش خواهد بود. در این بین شرکت‌هایی هم بودند که به تقلید از آیفون روی آوردند و گوشی‌هایی مثل LG Voyager و Samsung Instinct را با نمایشگرهای لمسی تولید کردند.

اولین آیفون

اما به هر حال اپل از 29 ژوئن 2007 یعنی روز عرضه اولین آیفون تا انتهای همان سال، 1.39 میلیون دستگاه فروخت و این آمار را در سال 2008 به 11.63 میلیون دستگاه رساند. فروش آیفون روند پایدار خود را ادامه داد و در سال 2015 بیشترین فروش خود یعنی 231.22 میلیون دستگاه را به ثبت رساند. در حالی که استیو جابز عملا تمام شرکتش را روی فروش همین محصول شرط بسته بود، این کار ریسک بزرگی به حساب می‌آمد که در نهایت برای اپل بسیار سودآور تمام شد.

موفقیت آیفون منجر به معرفی اپ استور در سال 2008 و عرضه آیپد و اپل واچ شد. سال گذشته اپل اولین شرکت تجاری سهامی عام آمریکایی با ارزش 1 تریلیون دلار شناخته شد و گوشی آیفون XR این شرکت در سال جاری بیشترین تعداد فروش را به نام خود ثبت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dariush eghbali
    dariush eghbali | ۹ تیر ۱۳۹۸

    روحت شاد،،مردبزرگ..

مطالب پیشنهادی