ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

مشاور ترامپ: شرایط هواوی به قبل از تحریم‌ها برنمی‌گردد

اظهارات مثبت ترامپ در مورد لغو بخشی از تحریم ها علیه هواوی، امید را در دل چینی ها زنده کرد اما اوضاع قرار نیست به این زودی ها تغییر پیدا کند. دو روز قبل دونالد ترامپ در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

اظهارات مثبت ترامپ در مورد لغو بخشی از تحریم ها علیه هواوی، امید را در دل چینی ها زنده کرد اما اوضاع قرار نیست به این زودی ها تغییر پیدا کند.

دو روز قبل دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ و پس از توافقات اولیه با شی جین پینگ، رهبر چین اعلام کرد اجازه از سر گرفتن داد و ستد شرکت های آمریکایی با هواوی صادر خواهد شد. بسیاری امیدوار بودند توافق این دو رهبر شرایط هواوی را به قبل از تحریم ها برگرداند اما هنوز موانعی بر سر این راه وجود دارد.

سناتورها هم از امتیازات جدید ترامپ به هواوی انتقاد کرده اند

«لارنس اَلن کادلو»، رییس شورای ملی اقتصادی آمریکا طی گفتگو با فاکس نیوز تایید کرده هواوی تنها امکان خرید آن دسته از فناوری ها و قطعات را دارد که در دیگر کشورها نیز قابل خرید باشد:

همه آنچه اتفاق افتاده این است که وزارت بازرگانی مجوزهای جدیدی را برای فروش فناوری های عمومی و کلی به هواوی صادر کرده است. هواوی مشمول عفو کلی نشده و دغدغه های امنیت ملی به وقت خود باقی است.

به گفته کادلو که از صاحبنظران اقتصادی محافظه کار به شمار می رود، کمپانی چینی همچنان قادر به خرید تجهیزات حساس و انحصاری نخواهد بود. با این حال توافق نهایی بین چین و آمریکا می تواند ورق را کاملا برگرداند.

یکی از نکاتی که همچنان مبهم باقی مانده این است که آیا گوگل هم با کنار گذاشتن تحریم ها به کاربران هواوی اجازه می دهد به پلی استور دسترسی داشته باشند یا خیر.

شاید مجوزهای جدید ترامپ چندان به چشم نیایند اما همین امتیازات هم باعث انتقاد برخی نمایندگان مجلس شده است. «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوریخواه با اشاره به ارتباط بین هواوی و آژانس های جاسوسی چین تاکید کرده اگر این امتیازات برجسته باشند دولت در مقابل چینی ها عقبگرد بزرگی کرده است.

از طرف دیگر این شرکت کماکان در فهرست سیاه باقی مانده و  شرکت های آمریکایی به لطف مجوز ۹۰ روزه قادر به خرید تجهیزات مخابراتی از هواوی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

    هواوی حالا حالا ها باید بدوئه? ?

    • ya.alimadad2006
      ya.alimadad2006 | ۱۲ تیر ۱۳۹۸

      فعلا که آمریکا ، موضعش رو در قبال هوآوی ، تغییر داد.
      اگر تحریم هوآوی خوب بود ، آمریکا هرگز به حرفش پشت نمیکرد و محکم سر حرفش می موند.

      • آریا
        آریا | ۱۲ تیر ۱۳۹۸

        تغییر نداد

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

    و خداوند ترامپ را آفرید و بدو گفت: تا میتوانی ضدحال بزن

مطالب پیشنهادی