ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وال استریت ژورنال زوایای پنهان استعفای جانی آیو از اپل را فاش کرد

جانی آیو طراح ارشد اپل قرار است امسال از این شرکت جدا شده و به کار در شرکت طراحی خودش با نام LoveFrom مشغول شود. با این حال وال استریت ژورنال در گزارشی ادعا کرده ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

جانی آیو طراح ارشد اپل قرار است امسال از این شرکت جدا شده و به کار در شرکت طراحی خودش با نام LoveFrom مشغول شود. با این حال وال استریت ژورنال در گزارشی ادعا کرده که جدایی جانی آیو در واقع به خاطر کمتر شدن نقش روزمره‌اش در شرکت و حاضر نشدن در جلسات طراحی، عملا از چند سال پیش به تدریج رخ داده است. این طور به نظر می‌رسد که آیو از اولویت پیدا کردن کارهای عملیاتی بر طراحی که از زمان سر کار آمدن تیم کوک به جای استیو جابز اتفاق افتاده، ناراضی بوده است.

یکی از اعضای سابق تیم طراحی که نخواسته نامش فاش شود به وال استریت ژورنال گفته:

وقتی استیو جابز زنده بود همیشه هدفی برای کار کردن داشتیم. با خودمان می‌گفتیم: امروز استیو به استودیو می‌آید پس باید خیلی چیزها برای نشان دادن به او داشته باشیم. وقتی او از دنیا رفت این روحیه را هم با خودش برد.

منابع دیگری هم در تائید این مطلب گفته‌اند که کوک به ندرت به استودیوی طراحی سرکشی می‌کرد و همین باعث ناامیدی آیو شده بود. کوک به آیو بیشتر از هر مدیر دیگری حقوق می‌داد و بعدا هم زمینه بیشتر برای دورکاری او از خانه را فراهم کرد. بر اساس گفته‌ها، هدف کوک از این کار کمک به او برای بازیافتن قوایش بعد از سال‌ها کار سخت روی محصولاتی مثل آی‌مک و آیفون بوده، با این حال راهکار او نتوانست کاری از پیش ببرد.

جدایی جانی آیو

علاوه بر این‌ها زمانی که هیچکدام از مدیران دیگر با ایده اپل واچ موافق نبودند کوک از طرح آیو حمایت کرد. با این حال آیو بیشتر می‌خواست یک محصول لوکس طراحی کند اما شرکت ترجیح داد آن را به عنوان یک محصول جانبی برای آیفون تولید کرده و در کنار آن یک نسخه گرانتر هم عرضه کند.

پس از 2015، آیو توسط کوک به عنوان طراح ارشد اپل انتخاب شد که دو پیامد به همراه داشت. اول اینکه مسئولیت‌های روزانه آیو کم شده و او می‌توانست بیشتر روی طراحی اپل پارک تمرکز کند و دوم امکان دورکاری او از خانه را بیشتر برایش فراهم می‌کرد.

یکی از منابع وال استریت ژورنال در این باره گفته:

تیم طراحی در آن زمان واقعا برای بودن کنار آیو عطش زیادی داشتند. عدم حضور او واقعا برای همه ناامید کننده بود. با اینکه در آن موقع بخش‌های طراحی صنعتی و گروه رابط انسانی مدیران رسمی جدیدی داشتند اما تیم‌ها همچنان طالب حضور آیو بودند و برای جلو رفتن در کارها نیاز به تائید او داشتند.

نه اینکه فکر کنید ما برای همه تصمیم‌گیری‌ها به او نیاز داشتیم، او ما را به چالش می‌کشید تا کارها را بهتر انجام دهیم.

جدایی جانی آیو

در این زمان آیو در هر ماه جلساتی هفتگی با طراحان نرم‌افزاری اپل ترتیب می‌داد اما ظاهرا خودش به ندرت در آن‌ها حاضر می‌شد. این غیبت و دورکاری تا سال 2017 ادامه پیدا کرد، یعنی زمانی که اپل مشغول طراحی آیفون برای سالگرد 10 سالگی این محصول بود. در همین راستا جلسه‌ای ترتیب داده شد که نزدیک خانه آیو در سانفراسیسکو بود و او در آن حضور پیدا کرد.

یکی از افراد حاضر در آن جلسه به وال استریت ژورنال گفته:

آیو به صحبت‌های بیش از 20 طراح که برای ارائه طرح‌هایشان آمده بودند گوش داد اما در انتها و بدون اینکه پاسخ یا نظری ارائه کند جلسه را ترک کرد. خیلی از ما فکر می‌کردیم که چرا کار به اینجا کشیده؟ حسی به ما می‌گفت که آیو خیلی وقت است شرکت را ترک کرده اما هنوز مایل نیست زمام امور را واگذار کند.

او اپل را به جایگاه کنونی‌اش در طراحی صنعتی و رابط کاربری رساند. حالا جلو رفتن چه مفهومی خواهد داشت؟ هیچ کداممان نمی‌دانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی