ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش خودرو

هشدار تازه به رانندگان؛ توزیع فیلتر روغن های تقلبی ارزان قیمت در بازار

روغن موتور پس از مدتی با جذب ذرات اسیدی و دوده کیفیت خود را از دست می دهد. این روغن با عبور از منافذ فیلتر روغن تصفیه می گردد و با این کار دوام روغن ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

روغن موتور پس از مدتی با جذب ذرات اسیدی و دوده کیفیت خود را از دست می دهد. این روغن با عبور از منافذ فیلتر روغن تصفیه می گردد و با این کار دوام روغن موتور افزایش می یابد اما نکته اینجاست که این فیلتر در صورتی که استاندارد نباشد، می تواند آسیبی های جبران ناپذیری به خودروهای شما وارد کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با بیان اینکه استفاده از انواع روغن و فیلتر روغن تقلبی خودروها مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است، افزود:

«قیمت فیلترهای اصلی در بازار ۱۰۰ هزار تومان است اما تقلبی آنها در بازار به قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می رسد.»

فیلتر روغن تقلبی

«برخی فروشندگان تمایل زیادی به ارایه فیلتر روغن تقلبی و غیر استاندارد خارجی دارند چرا که قیمت این کالا‌ مشخص نبوده و طبعا" می‌تواند سود زیادی برای فروشنده به همراه داشته باشد. این فروشندگان صرفا در جهت تامین سود شخصی، مصرف این کالا را به مشتریان توصیه می کنند و مصرف کنندگانی که آگاهی کافی از مرغوبیت این کالا نداشته باشند به گفته فروشنده اعتماد نموده و از فیلتر روغن‌هایی که تحت عنوان فیلتر روغن خارجی و بدون علامت استاندارد است، استفاده می‌کنند.»

وی به کسری قطعات خودروهای نسل جدید از جمله برلیانس، ال ۹۰ و ساندرو در بازار اشاره کرد و گفت: «اوضاع تأمین قطعات خودروهای چینی هم بد شده و مصرف کننده باید برای خرید آنها مشقت زیادی را می کشد حتی بسیاری از قطعات وارداتی است و باید مشتری ماه ها در انتظار خرید این قطعات باشد.»

این درحالیست که براساس خبرهای رسمی، طی یک ماه گذشته قیمت روغن موتور در حدود 70 درصد افزایش یافته و به شکل غیر رسمی نیز با شکل گرفتن بازار سیاه، هزینه های نگهداری از خودرو به واسطه افزایش چنین موادی 2 یا 3 برابر شده است. طبیعتا در این شرایط، فروش اجناس تقلبی نیز افزایش یافته که ریسک بسیار زیادی را به رانندگان تحمیل می نماید و استفاده از فیلتر، روغن گیربکس یا روغن موتور تقلبی می تواند خسارت کاملا جدی را به اجزای فنی خودرو وارد نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی