ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم کره جنوبی
تکنولوژی

ژاپن صادرات برخی مواد اولیه تلفن‌های هوشمند به کره جنوبی را محدود می‌کند

وزارت تجارت ژاپن امروز اعلام کرده صادرات برخی مواد اولیه مرتبط با تکنولوژی به کره جنوبی را محدود می کند. تحریم کره جنوبی شامل برخی پلی آمیدها که توسط سامسونگ برای ساخت صفحه نمایش های ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

وزارت تجارت ژاپن امروز اعلام کرده صادرات برخی مواد اولیه مرتبط با تکنولوژی به کره جنوبی را محدود می کند. تحریم کره جنوبی شامل برخی پلی آمیدها که توسط سامسونگ برای ساخت صفحه نمایش های تاشو مورد استفاده قرار می گیرند نیز می شود. این قانون بعد از مجادلات دو کشور بر سر جبران خسارت ساکنین کره جنوبی که در دوران جنگ جهانی دوم مجبور به کار در کارخانه های ژاپنی شده بودند تصویب شده است.

مشکل از جایی شروع شد که ده شهروند کره جنوبی برای کار اجباری در جنگ جهانی دوم از ژاپن خسارت خواستند

محدودیت صادرات این محصولات از تاریخ 13 تیرماه اجرایی خواهد شد. این مواد شامل پلی آمیدهای مورد استفاده در صفحه نمایش های انعطاف پذیر LED تلفن های هوشمند، گازها و مقاومت های مورد استفاده برای چاپ مدارهای نیمه هادی می شود. این محدودیت به این معناست که کمپانی های ژاپنی برای فروش این اجسام به شرکت های کره ای مانند سامسونگ، ال جی و SK Hynix مجبورند قراردادها را برای تایید شدن ثبت کنند.

همچنین دولت ژاپن ممکن است در راستای تحریم کره جنوبی آن ها را از لیست کشورهایی که تجارت کالاهایی خاص با آن ها محدودیت چندانی ندارد حذف کند. محصولاتی که ممکن است برای امنیت ملی این کشور پیامدهایی داشته باشند.

تحریم کره جنوبی
سخرانی جمعی از قربانیان کار اجباری کره‌ای

اوایل امسال بود که دادگاهی در کره جنوبی، بر علیه چند شرکت ژاپنی از جمله فلز نیپون و شرکت فلزی سومیتومو رای داد و تصمیم به فروش دارایی های آن ها در خاک کره جنوبی و جبران خسارت قربانیان گرفت. کمپانی صنایع سنگین میتسوبیشی هم شامل این مجازات می شد زیرا در جریان جنگ جهانی دوم تعدادی از شهروندان کره جنوبی را مجبور به ساخت هواپیما و کشتی در کارخانه های خود کرده بود.

با این حال دولت ژاپن معتقد است در توافق نامه ای که سال 1965 بین این کشورها امضا شد، تمام این خسارات جبران شدند و دو کشور روابط عادی دیپلماتیک خود را از سر گرفتند. ژاپن از کره جنوبی درخواست کرده مشکلات را در یک مجمع بین المللی مطرح کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

    چه دنیای بدی شده ، کشورا یا هم با هم میجنگن یا علیه یه مظلوم توطئه میکنن یا هر چیزی که فکرشو بکنید سرآخر هم مردم بدبخت قربانی جنگ اونها هستن

مطالب پیشنهادی