ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فارم ماینینگ
تکنولوژی

شناسایی و برخورد با ۵۰۰ فارم ماینینگ بیت کوین در استان البرز

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز از شناسایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ واحد صنعتی و خصوصی که از «برق یارانه‌ای» برای ماینینگ بیت کوین استفاده می‌کنند خبر داد.‌ «بهنام بیات» در گفتگوی خود با خبرگزاری تسنیم اعلام ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۸

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز از شناسایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ واحد صنعتی و خصوصی که از «برق یارانه‌ای» برای ماینینگ بیت کوین استفاده می‌کنند خبر داد.‌

«بهنام بیات» در گفتگوی خود با خبرگزاری تسنیم اعلام کرده که با تمامی این واحدهای صنعتی و خصوصی برخورد صورت خواهد گرفت:

«با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که حدود 50 تا 60 مگاوات از برق ما نیست‌ لذا ‌این برق چیزی جز راه‌اندازی سرورهای ماینری که برای تولید ارز دیجیتال استفاده می‌شود به مصرف نمی‌رسد.»

واحد تولیدکننده ‌ارز دیجیتال

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه استفاده از برق واحد‌های صنعتی برای استخراج ارز دیجیتال خلاف قانون است به اظهار نظر اخیر رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر غیرقانونی بودن استخراج بیت کوین با برق صنعتی و لزوم برخورد با این واحدها اشاره کرد و گفت:

«این واحدها رصد شدند، با بررسی تک‌تک نمودارهای مصرف برق این واحدها،‌ با تولید ارز دیجیتال مصرف برق 14 الی 15 برابر می‌شود و این موضوع برای ما مسجل شد‌، این برق باید به شبکه و مصرف مراکز استراتژیک از جمله بیمارستان و مرکز درمانی برسد نه اینکه در این راه مصرف شود.»

وی با بیان اینکه این شیوه استخراج ارزهای دیجیتال به سیستم و شبکه برق خسارت می‌زند، عنوان کرده که علی‌رغم کاهش و تغییر ساعات کاری همچنان مصرف برق در استان پایین نیامده است. به گفته بیات در حال حاضر نامه‌ای آماده شده که تیمی از شرکت برق و استانداری البرز بعد از ساعت یک به ادارات مراجعه می‌کنند و اتاق‌های سرور و اتاق‌های رایانه‌ها را بررسی تا دستگاه ماینری وجود نداشته باشد.

واحد تولیدکننده ‌ارز دیجیتال

بیات با بیان اینکه نسبت به قطع برق واحد‌های استفاده‌کننده از برق غیر‌مجاز برای ارز دیجیتال اقدام می‌شود، اعلام کرد:

«تغییر تعرفه و اخذ جریمه در انتظار استفاده‌کنندگان از برق واحد‌های صنعتی و تولیدی برای استخراج ارز دیجیتال در نظر گرفته شده و بر‌اساس قانون تعرفه این واحدها تغییر می‌کنند، برق باید به مصرف مردم و مکان‌های مورد نیاز برسد نه اینکه برای تامین منافع عده‌ای مورد سو استفاده قرار گیرد.»

در روزهای اخیر رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داده بود که طرح‌هایی برای برخورد و ساماندهی فارم‌های ارزهای مجازی به هیات وزیران تقدیم شده تا در صورت تصویب، مصوبات آن اجرایی شود. به گفته این نماینده مجلس وزارت نیرو نیز قصد دارد تا مزارع بیت‌کوین را شناسایی و هزینه برق آنها را اصلاح و مشخص کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۱۱ تیر ۱۳۹۸

    من شخصا قبول دارم که صنعت ماینینگ فشار خارج از کنترل به شبکه وارد میکنه و آسیب میزنه به شکل مستقیم و غیر مستقیم. و قبول هم دارم که برق یارانه ای ندادن به مزارع ماینینگ میتونه نفع ۲ طرفه باشه که هم مزارع کار کنن هم با پولش بتونن شبکه برق رو گسترش بدن. اما نکته بینهایت مهم اینه که گرون ترین نوع برق در ایران برق خورشیدی هست، که از سرمایه گذار خصوصی کیلواتی ۵۰۰ تومن میخرن. یعنی سرمایه گذار خصوصی براش صرف داشته رفته پنل وارد کرده، وام گرفته، کارگر داره و... و با کیلواتی ۵۰۰ تومن براش سود دهی داره. برق گازی قبلا ۱۲۰ تومن بود الان جدید نمیدونم چقدره. بقیه برق ها بین ۱۲۰ تا ۵۰۰ تومن از سرمایه گذار خصوصی خرید میشه و براشون سود دهی داره. درحالی که دولت بیشتری نبرقی که تولید میکنه ارزون ترین نوع برق یعنی برق آبی هست!!! و وقتی حف از برق بدون یارانه میزنن میگن برق صادراتی!!!!!!! عزیزم شما چطور از نیروگاه خصوصی کیلواتی ۱۲۰ تومن میخری و میخوای به مزرعه بفروشی ۱۲۰۰ تومن؟! اینو گذاشتی اسمشو بدون یارانه؟!!!! بعد تازه خودتون برق آبی تولید میکنین و هزینه تولیدش خیلی کمتر از نیروگاه گازی هست! خورشیدیشو ۵۰۰ میخرین!!! خلاصه مسئولین ما حواسمون هست! اطلاع رسانی هم میکنیم که کسایی هم که نمیدونن بدونن شما صداقت ندارید.

مطالب پیشنهادی