پروژه گوشی گلکسی فولد آن چنان که باید خوب پیش نرفت و حالا مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس گناه این شکست را به گردن گرفته است.

رونمایی سامسونگ از گوشی تاشوی گلکسی فولد در اسفند ماه سر و صدای بسیاری به پا کرد اما پس از آن کنترل ماجرا تا حد زیادی از دست کمپانی کره ای خارج شد. ابتدا قیمت بالای این موبایل انتقاداتی را برانگیخت و پس از خبرهایی در مورد شکننده بودن نمایشگر منعطف آن منتشر شد. مشکلات ریز و درشت باعث شد کمپانی ناچار به تاخیر انداختن عرضه اولیه این گوشی شده و حتی نسخه های توزیع شده را جمع آوری کند.

DJ Koh: عواقب معرفی زودهنگام گلکسی فولد شرم آور بود

سامسونگ تا کنون توضیحات چندانی را درباره نقایص موبایل مطرح نکرده بود، حالا اما DJ Koh، مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس این شرکت برای روشن شدن ماجرا پیش قدم شده است. Koh طی رویدادی رسانه ای تاکید کرد که او پیش از اینکه گلکسی فولد کاملا آماده شود، برای معرفی آن شتاب کرده است. وی پیامدهای این شتاب زدگی را شرم آور خواند. گوشی گلکسی فولد سامسونگ

او بدون اشاره به تاریخ عرضه گلکسی فولد از تولید ۲۰۰۰ دستگاه از آن و تعریف دقیق تمامی مشکلات خبر داد. یکی از این ایرادات حفره های بزرگی است که در بخش لولا قرار داشته و نفوذ ذرات گرد و غبار به داخل گوشی و پشت نمایشگر را امکان پذیر می کردند.

هفته گذشته هم «کیم سئونگ چئول» معاون سامسونگ دیسپلی در حاشیه مراسمی در سئول کره جنوبی گفته بود تمامی مشکلات صفحه نمایش گوشی حل و فصل شده است. بنابرین هرچند زمان مشخصی برای عرضه مشخص نشده اما انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد این اتفاق باشیم.

بر اساس گزارشی جدید سامسونگ احتمالاً قصد دارد نسخه دیگری از گلکسی فولد با نمایشگر تاشو به بیرون را تا پایان تابستان سال جاری عرضه کند. برخی منابع هم مدعی شده اند نسخه دوم این گوشی از نمایشگر تاشوی بزرگتر بهره برده و به قلم S Pen مجهز می شود.