ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش آشپزی
نرم افزار و اپلیکیشن

آموزش آشپزی با اپلیکیشن Tasty؛ دنیای خوش طعم و رنگ غذاها

«ما اول می‌خوریم، سپس بقیه کارها را انجام می‌دهیم.» ام اف کی فیشر، نویسنده سرشناسی قرن نوزدهمی برای غذا چنین جایگاه والایی قائل بود، و تصور می‌کنم که بسیاری از ما با او هم عقیده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

«ما اول می‌خوریم، سپس بقیه کارها را انجام می‌دهیم.» ام اف کی فیشر، نویسنده سرشناسی قرن نوزدهمی برای غذا چنین جایگاه والایی قائل بود، و تصور می‌کنم که بسیاری از ما با او هم عقیده باشیم. نوع غذا خوردن آنقدر در زندگی افراد اهمیت دارد که روی خلق و خوی‌شان، هوش و ذکاوت آن‌ها و طول عمرشان تأثیر می‌گذارد. پس باید بحث آشپزی و تهیه غذا را کاملا جدی گرفت.

اما در این راه چه چیزی بهتر از یک اپلیکیشن آموزش آشپزی مصور می‌تواند شما را به مقصودتان برساند؟ تیم وبسایت بازفید که سال‌هاست در زمینه تولید محتوای سرگرم‌کننده فعالیت دارند، با اپلیکیشن آموزش آشپزی Tasty می‌خواهند هم به تغذیه سالم شما کمک کنند و هم اثبات کنند که آشپزی چقدر می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

اپلیکیشن رایگان Tasty با دست و دلبازی بیش از 3000 دستور پخت غذاهای لذیذ اروپایی، آسیایی، مدیترانه‌ای و خاورمیانه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. تمام غذاها راهنمای قدم به قدم پخت دارند و لیست مواد لازم برای تهیه هم از همان ابتدا پیش رویتان گذاشته می‌شود. اما نکته عالی می‌دانید کجاست؟

آموزش آشپزی

تمام آموزش‌های Tasty مصورند. مراحل تهیه غذا به شکل ویدیوهای کوتاه جذاب و عمدتا زیر یک دقیقه‌ هستند و در عین حال دقیق و علمی. بگذارید بدون اغراق بگویم، ویدیوها آنقدر جذابند که من به عنوان کسی که منتهای شاهکارش در آشپزی پختن املت‌های شل و وا رفته بوده را هم به آشپزی تشویق می‌کنند.

جادوی Tasty در همین ویدیوها نهفته شده و میلیون‌ها نفر را مسخ خودش کرده، ضمن این که تنوع غذایی نسبتا خوبی را در آن می‌بینید و پیشنهادات وسوسه کننده صفحه اول اپلیکیشن هم به جذابیت هر چه بیشتر آن کمک کرده‌اند.

هر چند در قیاس با سایر اپلیکیشن‌های «آشپزی»، Tasty خیلی در بحث امکانات و قابلیت‌ها حرف زیادی برای گفتن ندارد. سازندگان اپلیکیشن با توجه به پیشینه‌ای که در بازفید دارند، بیشتر روی جنبه‌های بصری و سرگرمی آشپزی متمرکز بوده‌اند و بنابراین خیلی خودشان را درگیر مباحثی مثل سلامتی غذا، میزان کالری و برآورد هزینه‌های تهیه یک غذا نکرده‌اند.

آموزش آشپزی

مثلا یکی از امکانات روتین اپلیکیشن‌های آموزش آشپزی این است که می‌گویند یک غذا چقدر کالری دارد و تهیه‌اش برای یک خانواده سه، چهار یا پنج نفره چقدر مواد اولیه لازم دارد که چنین چیزهایی در Tasty از قلم افتاده. البته نمی‌توان این مسئله را به خودی خود یک «ایراد» دانست چرا که Tasty رویکرد متفاوتی به مقوله آشپزی داشته و مخاطبین خاص خودش را جلب می‌کند.

تمام این‌ها به معنای آن نیست که با اپلیکیشن ضعیفی مواجه باشید. شاید غذاهای Tasty تنوع بالایی نداشته و فیلترهای جستجو شما را دقیقا به نتیجه مد نظرتان نرسانند، ولی برای انواع رژیم غذایی (گیاهخواری، رژیم لاغری، ورزشکاری و ...) و دسترسی به غذاهای ساده، ارزان و غذاهای مربوط به یک کشور خاص می‌توانید از هشتگ‌های آماده در بخش جستجو کمک بگیرید.

نکته خوب اینکه تایملاین Tasty بسته به غذاهایی که به آن‌ها سر می‌زنید، شخصی‌سازی می‌شود. این یعنی اگر پیگیر غذاهای گیاهی باشید اپلیکیشن تلاش می‌کند که بیش از همه غذاهای گیاهی را به شما پیشنهاد بدهد. ضمنا بسته به ساعت روز هم ممکن است پیشنهادات مختلفی دریافت کنید.

در مجموع با کنار هم قرار دادن نکات مثبت و منفی، نصب اپلیکیشنی مثل Tasty در گوشی، حتی اگر علاقه‌ای به آشپزی ندارید هم برایتان خالی از لطف نخواهد بود. Tasty را می‌توانید همین حالا برای iOS و اندروید دانلود کنید.

Tasty

Tasty

سازنده: BuzzFeed قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 76 / 9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Salim ۱۱۳
    Salim ۱۱۳ | ۱۲ تیر ۱۳۹۸

    اپ فارسی آشپزی معرفی کنید

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

      سلام، قبلا کار کردیم:

      https://dgto.ir/j49

مطالب پیشنهادی