ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: مقایسه هواوی پی 30 لایت و سامسونگ گلکسی A50

هواوی و سامسونگ به عنوان دو برند اصلی بازار میان رده ها در سطح جهان و ایران، همیشه رقابت سختی با یکدیگر داشته اند. شرکت چینی هر شش ماه یک بار در کنار پرچمدارانش، یک ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

هواوی و سامسونگ به عنوان دو برند اصلی بازار میان رده ها در سطح جهان و ایران، همیشه رقابت سختی با یکدیگر داشته اند. شرکت چینی هر شش ماه یک بار در کنار پرچمدارانش، یک گوشی میان رده را هم معرفی می کند که مثلاً عضوی از همان خانواده است. پی 30 لایت جدیدترین میان رده هواوی است که چندی قبل در دیجیاتو بررسی شد. سامسونگ هم با سری گلکسی A در دنیای میان رده ها جولان می دهد و گلکسی A50 (بررسی دیجیاتو) یکی از متناسب ترین اعضای جدید این خانواده است.

هواوی پی 30 لایت و سامسونگ گلکسی A50 از بسیاری جهات رقیب مستقیم یکدیگر محسوب می شوند: طراحی به روز، سخت افزار قدرتمند، دوربین های حرفه ای و قیمت [تقریباً] مشابه. البته قیمت جهانی میان رده هواوی حدود 30 یورو بیشتر از رقیب کره ای است اما به لطف شرایط عجیب حاکم بر بازار موبایل کشورمان، کمی ارزان تر به فروش می رسد. به هر حال در این مطلب می خواهیم دو گوشی مورد بحث را با یکدیگر مقایسه کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

پی 30 لایت و گلکسی A50 از طراحی مدرن و زیبایی بهره می برند و جالب اینکه شباهت های زیادی با هم دارند. نمایشگر کم حاشیه با بریدگی قطره ای، دوربین سه گانه عمودی، دکمه های پاور و ولوم روی لبه سمت راست، چیدمان اجزای لبه پایینی، همگی از الگوی مشابه چینی ها و کره ای ها برای طراحی گوشی های میان رده حکایت می کنند. با این حال تفاوت هایی هم در طراحی و ساخت این دو گوشی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

اول از همه، گلکسی A50 اندکی بزرگ تر از پی 30 لایت است. اگر بخواهیم دقیق بگوییم، میان رده جدید سامسونگ 5.6 میلیمتر بلندتر، 2 میلیمتر عریض تر، 0.3 میلیمتر ضخیم تر و 7 گرم سنگین تر است. این اختلاف بیشتر به تفاوت اندازه نمایشگر دو گوشی (6.4 در برابر 6.15 اینچ) بر می گردد. هر دو گوشی با توجه به ابعاد بزرگ، فوق العاده خوش دست هستند و ارگونومی خوبی دارند، اما اگر روی مرز گوشی های 6 اینچی و بزرگ تر قرار دارید، پی 30 لایت با اختلاف ناچیز، گزینه بهتری برای شما محسوب می شود.

هر دو گوشی فریم پلاستیکی با کیفیتی دارند اما هواوی برای پنل پشتی از شیشه استفاده کرده، در حالی که سامسونگ ترکیب ابداعی خودش به نام 3D Glasstic (بخوانید پلاستیک براق) را به کار گرفته است. بدین ترتیب گلکسی A50 [احتمالاً] مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارد ولی پی 30 لایت در برابر خط و خش مقاوم تر است. اگرچه میان رده هواوی کیفیت ساخت بهتری دارد، ولی در نهایت هر دو گوشی باید داخل قاب محافظ قرار بگیرند و خوشبختانه هر دو شرکت هم قاب محافظ سیلیکونی را داخل جعبه قرار داده اند.

از نمای روبرو هم تفاوت چندانی بین دو میان رده جدید هواوی و سامسونگ دیده نمی شود. هر دو گوشی از صفحه نمایش بزرگ با حاشیه اندک در سه طرف و بریدگی قطره ای شکل کوچک بهره می برند. حتی نسبت نمایشگر به بدنه پی 30 لایت و گلکسی A50 هم تقریباً یکسان است، یعنی به ترتیب 84.2 و 84.9 درصد.

یکی دیگر از تفاوت های مهم این دو گوشی به محل قرار گرفتن حسگر اثر انگشت بر می گردد. پی 30 لایت همچنان از حسگر فیزیکی پشت بدنه بهره می گیرد اما سامسونگ با رویکردی مدرن، این سنسور را به زیر نمایشگر منتقل کرده است. این شما هستید که باید بین کارآیی و مدرنیته، یکی را انتخاب کنید.

پی 30 لایت در رنگ های آبی (پرطاووسی)، مشکی (نیمه شب) و سفید (مرواریدی) عرضه می شود که رنگ آبی آن در زوایای مختلف تغییر می کند. گلکسی A50 هم در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و مرجانی به دست خریداران می رسد و هر چهار رنگ آن بر اساس نور محیط متغیر هستند. با این حساب در هر دو مدل گزینه های رنگی مناسبی برای انتخاب دارید.

نمایشگر

برخلاف طراحی مشابه، پی 30 لایت و گلکسی A50 در بخش نمایشگر اختلاف قابل توجه و تعیین کننده ای با هم دارند. هواوی از پنل 6.15 اینچی LTPS IPS در میان رده جدید خود استفاده کرده اما سامسونگ به رسم همیشه در سری گلکسی A پنل سوپر امولد 6.4 اینچی را در این گوشی به کار گرفته است. بنابراین با دو فناوری کاملاً متفاوت روبر هستیم.

از نظر مشخصات فنی صفحه نمایش، اختلاف فاحشی بین دو گوشی وجود ندارد. نمایشگر 6.15 اینچی پی 30 لایت با رزولوشن عجیب (2312×1080 پیکسل) و نسبت تصویر عجیب تر (19.26:10) حدود 415 پیکسل را در هر اینچ به نمایش می گذارد. در مقابل صفحه 6.4 اینچی گلکسی A50 با رزولوشن 2340×1080 و نسبت تصویر 19.5:9، حدود 403 پیکسل را در هر اینچ نشان می دهد. تراکم پیکسلی بالای 400 برای مشاهده تصاویر واضح و شفاف کفایت می کند و هر دو دستگاه می توانند از این نظر، رضایت شما را جلب کنند.

حتماً شما هم انتظار دارید که صفحه امولد کیفیت تصویر بهتری داشته باشد، ولی واقعیت این است که پنل IPS پی 30 لایت دست کمی از صفحه سوپر امولد گلکسی A50 ندارد. حالت رنگ Vivid در پی 30 لایت تصاویر را جذاب و چشم نواز نشان می دهد، ضمن اینکه رنگ سفید به مراتب بهتری نسبت به تمام چهار حالت رنگی گلکسی A50 دارد.

هر دو نمایشگر با حداکثر روشنایی حدود 500 نیت و کنتراست مناسب زیر نور آفتاب، می توانند در محیط های پرنور برای خواندن محتوا به کمکتان بیایند.

صفحه سوپر امولد گلکسی A50 با رنگ مشکی واقعی و کنتراست بی نهایت هم سختگیر ترین کاربران را راضی می کند. در این گوشی برخلاف رقیبش، مشکلاتی مثل کاهش کنتراست در زوایای مختلف، یکنواخت نبودن نور پس زمینه و سایه افتادن لبه های نمایشگر را هم نداریم. به همین دلیل گلکسی A50 تجربه یکدست تری را از مشاهده محتوا در اختیار شما می گذارد.

رابط کاربری

پی 30 لایت با اندروید 9.0 و رابط کاربری EMUI 9.0.1 به دست شما می رسد. گلکسی A50 هم اندروید 9.0 را با One UI 1.1 به همراه دارد. هر دو گوشی در زمان نوشتن این متن به پچ امنیتی ماه مه اندروید مجهز شده اند. بنابراین می توان گفت از نظر نرم افزاری با دو دستگاه به روز روبرو هستیم.

اول از همه باید اشاره کنیم که پسندیدن رابط کاربری تا حد زیادی به سلیقه شما بر می گردد. به عنوان مثال من رابط کاربری ساده، سبک و مینیمال را می پسندم که امکاناتی در حد معمول دارد اما روان و سریع اجرا می شود. بعضی کاربران از انواع و اقسام امکانات اضافه، به خصوص برای شخصی سازی و تغییر دادن محیط کاربری استقبال می کنند. افرادی هم هستند که فقط رابط کاربری شرکت مورد علاقه خودشان را قبول دارند، حالا مهم نیست که چه امکانات یا مشکلاتی دارد.

صفحه هوم و تنظیمات سریع هواوی پی 30 لایت
صفحه هوم و تنظیمات سریع سامسونگ گلکسی A50

با اینکه هر دو گوشی مورد بحث از اندروید 9 استفاده می کنند، اما گلکسی A50 طعم پای بیشتری دارد و جدیدتر به نظر می رسد، ضمن اینکه به خوبی برای استفاده با یک دست بهینه سازی شده است. ظاهراً هواوی طی سال های اخیر بیشتر روی بهینه سازی EMUI کار کرده و لزومی به تغییر طراحی آن نمی بیند. در واقع دو-سه نسل اخیر EMUI از نظر ظاهری تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. شاید بهتر باشد این شرکت هم مثل رقیب اصلی خود، دستی به سر و روی این رابط کاربری بکشد.

از بحث ظاهری که بگذریم، هر دو گوشی امکانات نسبتاً کاملی را در اختیار شما می گذارند. برای شخصی سازی انواع و اقسام تم ها و تصاویر پس زمینه را در هر دو حالت آفلاین و آنلاین در اختیار دارید. هواوی و سامسونگ حالت ناوبری با ژست های حرکتی را به سبک خود پیاده سازی کرده اند که عادت کردن به هرکدام، استفاده از دیگری را برایتان دشوار می کند ولی در نهایت می توانید از دست دکمه های ناوبری مجازی خلاص شوید و صفحه را به طور کامل در اختیار داشته باشید.

اپلیکیشن کاربردی اپتیمایزر در پی 30 لایت، همان کار منوی Device Care را در گلکسی A50 انجام می دهد. با استفاده از این برنامه ها می توانید وضعیت رم، حافظه داخلی و باتری را کنترل کرده و برنامه ها را اسکن نمایید. برای مدیریت استفاده از گوشی هم منوی Digital Balance در پی 30 لایت و Digital Wellbeing در گلکسی A50 را در اختیار دارید که البته احتمالاً در درازمدت کاربرد زیادی برایتان نخواهد داشت.

سخت افزار

هواوی و سامسونگ طبق معمول از چیپست های ساخت خودشان در این دو گوشی استفاده کرده اند. با نگاهی کوتاه به مشخصات چیپست های Kirin 710 و اگزینوس 9610 می توان فهمید که از نظر توان پردازش تقریباً در یک سطح قرار دارند. این موضوع در نتایج بنچمارک و استفاده روزمره هم به خوبی حس می شود. در ادامه مشخصات این دو چیپست را می بینید:

  • کرین 710: معماری 12 نانومتری / چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی کورتکس A73 / چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی کورتکس A53 / پردازشگر گرافیکی Mali-G51 MP4
  • اگزینوس 9610: معماری 10 نانومتری / چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی کورتکس A73 / چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی کورتکس A53 / پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3

نتایج بنچمارک این دو گوشی با استفاده از نرم افزار های آنتوتو، گیکبنچ و پی سی مارک را در ادامه می بینید. توجه کنید که برای مقایسه حداکثر قدرت سخت افزاری، پی 30 لایت را روی حالت پرفرمنس قرار دادیم.

نتایج بنچمارک هواوی پی 30 لایت
نتایج بنچمارک سامسونگ گلکسی A50

همان طور که از نتایج مشخص است، در تست های آنتوتو و گیکبنچ هر دو گوشی در یک سطح قرار دارند و امتیازات مشابهی گرفته اند. در تست پی سی مارک، پی 30 لایت حدود 30 درصد بهتر عمل می کند که دلیل آن خیلی مشخص نیست و نباید اینقدر اختلاف وجود داشته باشد. در تست Computer Vision هم پی 30 لایت با واحد پردازش عصبی قدرتمند، تقریباً 65 درصد بهتر از گلکسی A50 عمل می کند.

در ادامه نتایج بنچمارک پی 30 لایت و گلکسی A50 را در تست تری دی مارک می بینید.

نتایج بنچمارک پردازشگر گرافیکی هواوی پی 30 لایت و سامسونگ گلکسی A50

طبق نتایج به دست آمده، پردازشگر Mali-G72 در اگزینوس 9610 تست سنگین اسلینگشات اکستریم را خیلی بهتر اجرا می کند اما در تست اسلینگشات پردازشگر گرافیکی Mali-G51 به خاطر بهره گیری از یک هسته بیشتر، کمی قوی تر از رقیبش ظاهر می شود.

در شرایط واقعی و استفاده روزمره، هر دو گوشی به راحتی نیازهای شما را برآورده می کنند. اپلیکیشن ها با سرعت مناسبی اجرا می شوند، به لطف چهار گیگابایت رم می توانید تعداد زیادی برنامه را به شکل همزمان داخل حافظه نگه دارید. اجرای بازی های روز هم برای پی 30 لایت و گلکسی A50 کار سختی نیست و می توانند آسفالت 9 را بدون افت فریم محسوس به اجرا درآورند.

حسگر اثر انگشت گلکسی A50 یکی از نقاط ضعف اصلی این گوشی محسوب می شود

قبلاً هم گفتیم که یکی از تفاوت های اساسی این دو گوشی، فناوری اسکنر اثر انگشت است. پی 30 لایت از حسگر فیزیکی بهره می برد که سرعت و دقت فوق العاده ای دارد و همیشه به درستی کار می کند، اما در مورد گلکسی A50 چنین اطمینانی وجود ندارد. در واقع تجربه ما نشان داد اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر این گوشی حداقل در 50 درصد مواقع کار نمی کند و بعضی مواقع شما را تا مرز کلافگی پیش می برد. البته هر دو گوشی به قابلیت تشخیص چهره دوبعدی (به کمک دوربین سلفی) هم مجهز شده اند که عملکرد مناسبی دارد و به خصوص برای خریداران گلکسی A50 کاملاً ضروری به نظر می رسد.

از نظر قابلیت های ارتباطی هم با امکانات نسبتاً کاملی روبرو هستیم. هر دو گوشی از شبکه LTE-A، فناوری VoLTE و وای فای دوبانده پشتیبانی می کنند. پی 30 لایت از بلوتوث 4.2 بهره می برد اما گلکسی A50 به نسخه جدیدتر یعنی بلوتوث 5 مجهز است. خوشبختانه درگاه USB-C هم در هر دو گوشی دیده می شود.

از نظر کیفیت پخش صدا، هم پی 30 لایت و هم گلکسی A50 عملکرد متوسطی دارند و کیفیت تنها اسپیکر آنها که روی لبه پایینی قرار گرفته، چندان قابل تعریف نیست. البته خروجی صدای پی 30 لایت چه از اسپیکر اصلی و چه از خروجی هدفون، اندکی قوی تر است اما نه در حدی که بتوان آن را نقطه قوت محسوب کرد.

دوربین

از آنجا که در سال 2019 هستیم و گوشی ها باید تعداد زیادی دوربین داشته باشند تا مقبول بیفتند، پی 30 لایت و گلکسی A50 به دوربین اصلی سه گانه مجهز شده اند. ترکیب دوربین های مورد استفاده هر دو شرکت هم یکسان است، یعنی یک دوربین اصلی، یک دوربین با لنز فوق عریض، و یک سنسور عمق سنج. در ادامه مشخصات دوربین های این دو گوشی را می بینید:

مشخصات دوربین های هواوی پی 30 لایت
  •  دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی / ضریب اف 1.8 / لنز عریض / فوکوس خودکار PDAF
  • دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی / لنز فوق عریض
  • دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی / ضریب اف 2.0
مشخصات دوربین های سامسونگ گلکسی A50
  • دوربین اصلی 25 مگاپیکسلی / ضریب اف 1.7 / لنز عریض / فوکوس خودکار PDAF
  • دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی / ضریب اف 2.2 / لنز فوق عریض
  • دوربین عمق سنج 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی / ضریب اف 2.0

رابط کاربری این دو گوشی هم شباهت های زیادی با یکدیگر دارند و امکانات کافی را در اختیار شما می گذارند. حالت های عکاسی روی نوار پایینی و تنظیمات مربوط به هر کدام روی نوار بالایی قرار گرفته اند. در ادامه رابط کاربری دوربین پی 30 لایت و سپس گلکسی A50 را می بینید.

رابط کاربری دوربین هواوی پی 30 لایت
رابط کاربری دوربین سامسونگ گلکسی A50

بنابراین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این دو گوشی برای عکاسی شباهت زیادی به هم دارند. در ادامه تصاویر ثبت شده با پی 30 لایت و گلکسی A50 را با یکدیگر مقایسه می کنیم (در تمام تصاویر زیر، عکس ثبت شده با پی 30 لایت در سمت چپ و عکس گلکسی A50 در سمت راست قرار گرفته اند).

image
image

دو عکس فوق در فضای باز و زیر تابش آفتاب ثبت شده اند. گلکسی A50 تصویر روشن تری گرفته و به خوبی اختلاف نور محیط را با فعال کردن حالت HDR جبران کرده است. البته این توانایی با ترکیب پیکسل ها به دست آمده و به همین دلیل شما تصویر 12 مگاپیکسلی خواهید داشت. در مقابل، پی 30 لایت تصاویر را با رزولوشن 25 مگاپیکسل ثبت می کند و جزئیات بیشتری تحویل شما می دهد.

image

در این عکس، هوش مصنوعی پی 30 لایت بهتر عمل کرده و با تشخیص سوژه گربه، رنگ و لعاب تصویر را افزایش داده است. همچنان جزئیات عکس پی 30 لایت هم بیشتر از گلکسی A50 به نظر می رسد.

image
image
image

در این سه تصویر که در فضای داخلی با نور کافی گرفته شده، پی 30 لایت اندکی بهتر عمل کرده و علاوه بر جزئیات بیشتر (به خاطر رزولوشن بالاتر) رنگ های چشم نوازتری را هم ثبت نموده است.

image
image
image
image

برای عکاسی شبانه، گلکسی A50 کمی بهتر از رقیبش عمل می کند. همان طور که گفتیم ترکیب پیکسل ها و ارائه خروجی 12 مگاپیکسلی به میان رده سامسونگ اجازه می دهد تا نور بیشتری جذب کرده و جزئیات و رنگ ها را دقیق تر ثبت نماید. اگر به کراپ یا بزرگنمایی عکس ها علاقه دارید، پی 30 لایت با رزولوشن بالاتر به کمک شما می آید. البته همچنان هر دو گوشی به عنوان میان رده، عملکرد بسیار خوبی دارند.

image
image
image
image

دوربین فوق عریض گلکسی A50 فضای بیشتری را پوشش می دهد و به همین اعوجاج بیشتری در لبه های تصاویر دارد. کیفیت تصویر دوربین ثانویه هر دو گوشی تا حد زیادی نزدیک به هم است، یعنی در نور کافی عکس های خوبی می گیرند اما در نور کم و به خصوص شب، نمی توان خیلی روی خروجی آنها حساب کرد.

image
image

اگرچه پی 30 لایت و گلکسی A50 سلفی های فوق العاده ای می گیرند، ولی میان رده جدید سامسونگ باز هم اندکی بهتر عمل می کند و با تشخیص مناسب، چهره شما را روشن و واضح به ثبت می رساند. البته همچنان پی 30 لایت به خاطر رزولوشن بیشتر، جزئیات بالاتری دارد و برای بزرگنمایی یا کراپ تصویر، کارآمدتر است.

همان طور که در تصاویر فوق می بینید، برای ثبت پرتره باز هم گلکسی A50 عملکرد بهتری دارد، یعنی هم چهره را روشن تر ثبت می کند و هم لبه های سوژه را دقیق تر تشخیص می دهد. این موضوع هم برای دوربین اصلی و هم برای دوربین سلفی صادق است.

با در نظر گرفتن تمام عکس هایی که دیدید، هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی در بخش عکاسی دارند، اما کفه ترازو اندکی به سمت گلکسی A50 سنگین تر است.

باتری و شارژ

پی 30 لایت با باتری 3340 میلی آمپر ساعتی و فناوری شارژ بیسیم 18 واتی عرضه شده است. در مقابل، گلکسی A50 هم با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی به دست شما می رسد. تجربه ما نشان داد هر دو گوشی به راحتی یک روز استفاده کامل و نیمه سنگین را جواب می دهند. تست باتری با اپلیکیشن پی سی مارک هم برتری 1 ساعته گلکسی A50 را نشان می دهد که با توجه به 20 درصد ظرفیت بیشتری باتری، قابل توجیه است.

با توجه به ظرفیت کمتر باتری پی 30 لایت و فست شارژ سریع تر، انتظار داشتیم که این گوشی زودتر از گلکسی A50 شارژ شود و در واقعیت هم چنین بود. تست های ما نشان داد طی 30 دقیقه، پی 30 لایت تا 34 درصد و گلکسی A50 تا 27 درصد شارژ می شود. با یک ساعت شارژ، پی 30 لایت به 67 درصد و گلکسی A50 به 52 درصد رسیدند. نهایتاً میان رده جدید هواوی طی 2 ساعت کامل فول شارژ شد و گلکسی A50 هم ده دقیقه بعد به این نقطه رسید.

جمع بندی

همان طور که دیدید هواوی پی 30 لایت و گلکسی A50 در تمام بخش ها به خوبی با یکدیگر رقابت می کنند و هر کدام به تنهایی، یکی از بهترین میان رده های بازار کنونی کشورمان محسوب می شوند.

پی 30 لایت از نظر طراحی و کیفیت ساخت، نسبت به رقیب کره ای برتری محسوسی دارد. نمایشگر این گوشی هم کاملاً راضی کننده است، ولی مزایای صفحه سوپر امولد را نمی توان نادیده گرفت. توان پردازش دو گوشی تقریباً در یک سطح است و هر دو به راحتی می توانند اپلیکیشن ها و بازی های روز را اجرا کنند. در بخش دوربین و باتری هم گلکسی A50 کمی بهتر از پی 30 لایت عمل می کند.

اگرچه در بازار جهانی قیمت پی 30 لایت حدود 30 یورو بیشتر از گلکسی A50 است، اما در بازار کشورمان قیمت کمتری دارد. آخرین قیمت رسمی این گوشی که از سوی نمایندگی هواوی اعلام شده، 3 میلیون تومان است، یعنی حدود یک میلیون تومان کمتر از گلکسی A50. با این حساب اگر فاکتور قیمت را در نظر بگیریم، پی 30 لایت می تواند انتخاب به مراتب بهتری نسبت به گلکسی A50 باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • محمد امین چایچی
    محمد امین چایچی | ۲۴ تیر ۱۳۹۸

    از نظر طول عمر استفاده از گوشی باید A50رو در نظر بگیرید هواوی فوق العادست مخصوصا پرچم دارانش ولی کسانی که هواوی دارن هم تائید می کنن که گوشی بعد ی مدت استفاده به اون خوبی قبل عمل نمی کنه البته این افت جزئی هست در بحث خدمات پس از فروش A50 بهتره با ی سرچ ساده تو دیجی کالا راجب کاور و گلس متوجه منظورم میشید بعد اگر خدایی نکرده گوشی دچار مشکل جدی شد خود قطعات براش بیشتره ایراد برخی برند های گوشی مبایل هم همینه مثل نوکیا خریداران نوکیا ۸ سیریکو با مشکل کمبود قطعات طرف هستند یا موتورلا که باطری اونها به شدت ایراد داره و سر سال خراب میشه ولی سامسونگ یه جوره دیگه تو ایران سرمایه گذاری کرده این رو میشه از فروشگاه اندرزگو فهمید و بعد اگر خاستید گوشی رو تغییر بدید سامسونگ بهتر فروش میره که البته این هم به خاطر دید مردم به برنده بنا بر این من A50 رو پیشنهاد می کنم البته شاید در دست گرفتن هواویp30 لایت احساس بهتری به شما بده ولی توصیه میکنم قبل از خرید از مدل هایی که در نمایندگی های سامسونگ و هواوی قرار ده شده شده استفاره کنید ببخشید طولانی شد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی