ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با قابلیت های آرکوس اسکرابی آشنا شوید؛ محصول رنو تراکس برای ارتش فرانسه [تماشا کنید]

آرکوس (Arquus) یک شرکت فرانسوی است که زیرمجموعه رنو تراکس بوده و در زمینه تولید خودروها و تجهیزات نظامی فعالیت می کند. این کمپانی پیشتر با نام کامیون های دفاعی رنو (Renault Trucks Defense) شناخته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

آرکوس (Arquus) یک شرکت فرانسوی است که زیرمجموعه رنو تراکس بوده و در زمینه تولید خودروها و تجهیزات نظامی فعالیت می کند. این کمپانی پیشتر با نام کامیون های دفاعی رنو (Renault Trucks Defense) شناخته می شد، اما بعدا به آرکوس تغییر نام داد.

در پنجاه و سومین دوره از نمایشگاه هوایی پاریس که چندی پیش برگزار شد، شرکت آرکوس از یک اتومبیل چند منظوره منحصر به فرد به نام اسکرابی (Scarabée) رونمایی کرد. این خودرو اگر چه از لحاظ ظاهری شباهت های زیادی با دیگر همتایان خود دارد، ولی به لحاظ مانورپذیری در سطحی بسیار فراتر قرار می گیرد.

آرکوس اسکرابی

فرمانپذیری هر چهار چرخ وجه تمایز اسکرابی با دیگر خودروهای نظامی است. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید تماشا کنید، چرخ های محور عقب این خودرو در جهت عکس چرخ های محور جلو زاویه گرفته و امکان دور زدن در محیط های تنگ و باریک را فراهم می کنند. علاوه بر این، فرمانپذیری هر چهار چرخ آرکوس اسکرابی را قادر می سازد که به صورت مورب نیز حرکت کند.

4dbe050b-arquus

درباره مشخصات پیشرانه خودروی نظامی فرانسوی ها اطلاعات چندانی در دست نیست، با این حال برخی گمانه زنی ها از بکارگیری یک موتور دیزلی در کنار باتری یا موتور برقی حکایت دارند. چنانچه این مساله صحت داشته باشد، احتمالا خودروی نظامی فرانسوی ها خواهد توانست به صورت بی صدا و بدون جلب توجه، تا نزدیکی های دشمن پیش برود.

arquus (2)

بدنه آرکوس اسکرابی تا حد امکان کوچک طراحی شده؛ این خودرو امکان ظرفیت حمل چهار سرنشین را داشته و از سیستم تنظیم ارتفاع سود می برد. با تکیه بر این ویژگی آرکوس می تواند انواع پستی و بلندی ها را به راحتی پشت سر بگذارد.

از آنجایی که کمپانی آرکوس سابقه ای طولانی در همکاری با ارتش فرانسه دارد، انتظار می رود در آینده نزدیک اسکرابی توسط این ارگان به کار گرفته شود. برای آشنایی با توانمندی های این خودرو، دعوت می کنیم ویدیوی زیر را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir razeghi
    amir razeghi | ۱۱ تیر ۱۳۹۸

    دقیقا کدوم ویدئو ضمیمه شده

مطالب پیشنهادی