ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

VW-WeShare-1
خودرو

جرقه یک انقلاب؛ سرویس WeShare فولکس واگن با 1500 گلف برقی فعال شد

در سال های اخیر ایده به اشتراک گذاری خودرو و مسیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و از استارتاپ های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، به دنبال فعالیت در این عرصه هستند. فولکس واگن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

در سال های اخیر ایده به اشتراک گذاری خودرو و مسیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و از استارتاپ های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، به دنبال فعالیت در این عرصه هستند. فولکس واگن یکی از خودروسازان مطرحی است که سال گذشته با پایه گذاری پلتفرم WeShare از برنامه های خود برای راه اندازی سرویس به اشتراک گذاری خودرو خبر داد.

حال خبر می رسد ژرمن ها با افزودن 1500 گلف برقی به ناوگان WeShare، فعالیت این سرویس را در برلین آغاز کرده اند. جالب اینکه این خودروها از طریق الکتریسیته ای که از منابع انرژی تجدیدپذیر به دست می آیند، شارژ خواهند شد.

vw_weshare_charging

آنطور که اعلام شده از ابتدای سال 2020 فولکس واگن 500 دستگاه آپ برقی به ناوگان WeShare اضافه خواهد کرد؛ علاوه بر این هاچ بک برقی ID.3 نیز که از اواخر امسال وارد فاز تولید می شود، به جمع این مدل ها خواهد پیوست.

سرویس WeShare از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد. برای استفاده از این سرویس، هزینه ای برابر با 19 سنت به ازای هر دقیقه تعیین شده و کاربران در هر سفر ملزم به پرداخت حداقل یک یورو هستند. ظاهرا این ارقام تا سپتامبر (شهریور ماه) امسال پا برجا بوده و بعد از آن تعرفه ها به سه دسته تقسیم خواهند شد. به گفته فولکس واگن میانگین این تعرفه ها با احتساب بیمه 29 سنت به ازای هر دقیقه سفر خواهد بود.

طبق قوانین تعیین شده، کاربران WeShare باید ساکن آلمان بوده و سنی بیشتر از 21 سال داشته باشند؛ همچنین از زمان دریافت گواهینامه این افراد باید حداقل یک سال گذشته باشد.

vw_weshare_driving

به گفته فولکس واگن در ابتدا WeShare محدوده ای 150 کیلومتر مربعی در مرکز شهر برلین را پوشش خواهد داد. با بزرگ تر شدن ناوگان، مناطق تحت پوشش نیز گسترده تر خواهند شد.

طبق برنامه ریزی ها، فولکس واگن از اواخر سال آینده سرویس WeShare را در شهرهای پراگ و هامبورگ نیز راه اندازی خواهد کرد. محصولات برند اشکودا ناوگان WeShare در پراگ را تشکیل خواهند داد. حتما می دانید که این برند اقتصادی از زیر مجموعه های متعدد فولکس واگن محسوب می شود.

کریستین سینگر (Christian Senger) یکی از مدیران فولکس واگن در بخش خودرو و خدمات دیجیتال فولکس واگن درباره سرویس WeShare گفته:

با WeShare ما به اشتراک گذاری خودرو را با نیازهای مشتریان تطبیق داده ایم و آنها می توانند به راحتی با وسایل نقلیه 100 درصد برقی که انرژی خود را از منابع سبز دریافت می کنند، جابجا شوند.

کارشناسان پیش بینی می کنند که گسترش چنین سرویس هایی به تحول های بنیادین در پروسه تولید و فروش خودرو منجر شود و به تدریج مالکیت خصوصی از صنعت خودروسازی زدوده شده و شرکت های بزرگ اشتراک گذاری خودرو تبدیل به مشتریان اصلی صنایع خودروسازی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی