ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

toyota_softbank monet
خودرو

اتحاد خودروسازان بزرگ ژاپن برای توسعه فناوری رانندگی خودران

به گزارش پایگاه خبری رویترز، پنج خودروساز معروف ژاپنی به شرکت مشترکی (Joint Venture) که توسط سافت بنک و تویوتا پایه گذاری شده، پیوسته اند. بر اساس گزارش رویترز، این خودروسازان شامل کمپانی های مزدا، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

به گزارش پایگاه خبری رویترز، پنج خودروساز معروف ژاپنی به شرکت مشترکی (Joint Venture) که توسط سافت بنک و تویوتا پایه گذاری شده، پیوسته اند. بر اساس گزارش رویترز، این خودروسازان شامل کمپانی های مزدا، سوزوکی، سوبارو، ایسوزو و دایهاتسو شده و هر کدام فعلا سهمی دو درصدی در اختیار خواهند داشت.

شرکت مشترک سافت بنک و تویوتا، مانِت (Monet) نام دارد. این شرکت در اکتبر 2018 پایه گذاری شده و ماموریت اصلی آن تمرکز بر توسعه پلتفرم ها و سرویس های خودران اعلام شده است.

Toyota-SoftBank-Mobility-Alliance-960x640

جالب اینکه در ماه مارس گذشته، برندهای دیگری مثل هوندا و هینو موتورز نیز در مانت سرمایه گذاری کرده و میزان سرمایه کلی آن را به 23.2 میلیون دلار افزایش دادند.

هنوز مشخص نیست که پنج عضو جدید تا چه حد در مانت سرمایه گذاری خواهند کرد، اما در حال حاضر سافت بنک و تویوتا هر کدام 35 درصد و هوندا و هینو موتورز هر یک 10 درصد از سهام مانت را در اختیار دارند.

مقامات مانت نه تنها امیدوارند بتوانند خودروسازان ژاپنی را به شکلی بهینه به سمت آینده خودران هدایت کنند، بلکه در نظر دارند سال آینده یک سرویس مبتنی بر این فناوری را در جنوب شرق آسیا راه اندازی کنند. علاوه بر این مانت برای ارایه یک سرویس درخواست لحظه ای اتوبوس و خودرو در ژاپن برنامه ریزی کرده است؛ اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این سرویس سال آینده معرفی خواهد شد.

پیش بینی می شود اتومبیل های خودران شرکت تویوتا، ستون فقرات سرویس شرکت مانت را تشکیل خواهند داد. به احتمال زیاد این اتومبیل ها بر اساس کانسپت e-Palette ساخته خواهند شد؛ این کانسپت سال گذشته در نمایشگاه CES 2018 در معرض دید عموم قرار گرفت.

خودروسازان بزرگ ژاپن

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، تویوتا e-Palette ساختاری ماژولی داشته و برای انجام امور و سرویس های متفاوتی نظیر جابجایی مسافرین یا تحویل کالا طراحی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۱ تیر ۱۳۹۸

    فكر همه جارو كردن ظاهرا...
    يك اكوسيستم كامل و هماهنگ تشكيل دادن

مطالب پیشنهادی