ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مدل پرچمدار آئودی S8 معرفی شد؛ ترکیبی از تجمل، تکنولوژی و قدرت

آئودی A8 یک سدان فول سایز تشریفاتی است که از سال 1994 تاکنون در چهار نسل تولید شده؛ نسل اخیر این سدان لوکس در سال 2017 معرفی شده و در طول این مدت توانسته به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

آئودی A8 یک سدان فول سایز تشریفاتی است که از سال 1994 تاکنون در چهار نسل تولید شده؛ نسل اخیر این سدان لوکس در سال 2017 معرفی شده و در طول این مدت توانسته به واسطه تجهیزات رفاهی و ایمنی پیشرفته رقبای اصلی خود یعنی مرسدس بنز S کلاس و ب ام و سری 7 را به چالش بکشد.

حال با گذشت دو سال کمپانی آئودی تصمیم گرفته نسخه S پرچمدار خود را نیز راهی بازار کند. پیش از پرداختن به جزئیات این نسخه باید بگوییم که نسخه های S آئودی در مقایسه با مدل های استاندارد قدرت بیشتر و خصوصیات اسپرت تری دارند.

audi s line

به لحاظ ظاهری آئودی S8 2020 تفاوت چندانی با سایر اعضای خانواده خود ندارد. رینگ های پنج پره، نصب نشان S در جلو و عقب خودرو، بازنگری در ورودی های هوای موجود در گوشه های سپر و همچنین چهار خروجی اگزوز از بارزترین تفاوت های S8 با A8 هستند.

87ca9622-audi-s8-1

در داخل کابین نیز وضعیت به همین منوال بوده و تنها پوشش های کربنی، اجزای تزئینی از آلومینیوم مات، بافت الماسی شکل صندلی ها و لوگوی S، نسخه قوی تر S8 را از A8 متمایز می کنند.

اما در بخش فنی تفاوت های این دو بیشتر است، چرا که S8 به جای موتور 3 لیتری شش سیلندر توربو، نیروی خود را از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو دریافت می کند. این موتور حجیم تر توانایی تولید 563 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را دارد.

c56d5732-audi-s8-5

آئودی سدان اسپرت 2.5 تنی خود را به سیستم هیبرید نرم 48 ولتی تجهیز کرده تا مصرف سوخت و عملکرد کلی آن در وضعیت بهتری قرار داشته باشد. این سیستم هنگام توقف و شروع حرکت در ترافیک شهری با خاموش کردن موتور بنزینی از مصرف سوخت بی مورد پیشگیری می کند.

در کنار بهره گیری از موتور قدرتمندتر، آئودی S8 به صورت استاندارد از سیستم تعلیق فعال پیش بینی کننده نیز سود می برد. این سیستم هر کدام از چرخ ها را به طور مستقل بالا و پایین می برد تا با کنترل حرکات بدنه در شرایط مختلف، آرامش کابین حفظ شود.

d0b0177d-audi-s8-3

مکمل این سیستم، دوربین های نصب شده در جلوی خودرو هستند که پیوسته وضعیت ناهمواری های مسیر پیش رو را اسکن می کنند. جالب است بدانید که نسخه فول S8 دارای پنج رادار، شش دوربین، دوازده سنسور فراصوت و یک اسکنر لیزری است.

سیستم تعلیق پیشرفته آئودی S8 2020 هنگام انتخاب حالت های رانندگی نیز به کمک خودرو می آید. برای مثال حین رانندگی در حالت داینامیک (dynamic) میزان حرکت گهواره ای اتاق به 2.5 درجه محدود می شود؛ در حالت راحت (comfort) این رقم تا 5 درجه افزایش می یابد.

8fb800e7-audi-s8-2

سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ که آئودی از آن با نام کواترو (Quattro) یاد می کند همراه با فرمانپذیری تمامی چرخ ها، دیگر ویژگی قابل ذکر S8 است. به گفته آئودی با تکیه بر این ویژگی S8 هم در سرعت های بالا و هم در سرعت های پایین قدرت مانورپذیری بالایی خواهد داشت. این کمپانی امکان سفارش ترمزهای سرامیک کربنی را برای خریداران فراهم کرده تا S8 حس اطمینان بیشتری را به راننده منتقل کند. قطر دیسک این ترمزها در جلو 16.5 و در عقب 14.6 اینچ (به ترتیب معادل 41.9 و 37 سانتی متر) اعلام شده است.

861f4f46-audi-s8-6

درباره قیمت آئودی S8 اطلاعاتی منتشر نشده، اما مسلما این خودرو از نسخه استاندارد A8 که قیمت آن از 90,600 یورو شروع می شود، گران تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی